Triumph Thruxton-tråden

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
2004, Triumph Thruxton
@Snacke6
Jag tänkte byta till detta när jag måste byta packboxar.
Edit: Internet funkar inte som det ska, men gå in på bestforbritts.com, välj engelska som språk, välj suspension till vänster. Jag tänkte köra på kittet som kostar cirka 5000kr, men det finns även billigare kitt.
 

thruxtonerich

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Aug 2006
Ort
Vaggeryd
Hoj
Triumph Thruxton 2004 904 cc, SÅLD. Triumph Street Triple 675 - 2010
Dekaler till kutsen kom idag..12 x 6 cm.
Va fan bilden försvann.. nytt försök...

295022_10151417541376248_1955688734_n.jpg
 
Last edited:

sacke6

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2009
Ort
Örebro
Hoj
2006, triumph thruxton
@Snacke6
Jag tänkte byta till detta när jag måste byta packboxar.
Edit: Internet funkar inte som det ska, men gå in på bestforbritts.com, välj engelska som språk, välj suspension till vänster. Jag tänkte köra på kittet som kostar cirka 5000kr, men det finns även billigare kitt.


tänkte på samma kit :) slängde iväg en order på bc's 2-1 system i svart, ett par halcyon bar end speglar och väntar på nya broms& kopplingsgreppen som beställdes för snart två veckor sedan. får nog ta framgaffeln nästa mekseason:p börjar sina på kontot, men viljan finns där, så får se vad som händer, måste ju ha råd att fylla tanken när det snart är dags....:)

japp, beslut taget från henne som står vid spisen o rullar köttbullar, inget mer nu, på ett bra tag,haha
ha det gött alla!!
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Dekaler till kutsen kom idag..12 x 6 cm.
Va fan bilden försvann.. nytt försök...

View attachment 379655

Den dekalen blir helt rätt på din hoj. Synd att man inte kan trycka dit en sån. :(

tänkte på samma kit :) slängde iväg en order på bc's 2-1 system i svart, ett par halcyon bar end speglar och väntar på nya broms& kopplingsgreppen som beställdes för snart två veckor sedan. får nog ta framgaffeln nästa mekseason:p börjar sina på kontot, men viljan finns där, så får se vad som händer, måste ju ha råd att fylla tanken när det snart är dags....:)

japp, beslut taget från henne som står vid spisen o rullar köttbullar, inget mer nu, på ett bra tag,haha
ha det gött alla!!

Ja, du har väl mekat/moddat ordentligt den här säsongen så klokt. Spar lite till bensin å så att du har något att göra nästa vinter.:)
 

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
2004, Triumph Thruxton
@Sacke6
Har du ställt in framgaffeln riktigt? Det gjorde väldigt stor skillnad för mig.
 

thruxtonerich

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Aug 2006
Ort
Vaggeryd
Hoj
Triumph Thruxton 2004 904 cc, SÅLD. Triumph Street Triple 675 - 2010
Så här blev det...
P1000512.jpg
 

sacke6

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2009
Ort
Örebro
Hoj
2006, triumph thruxton
@Sacke6
Har du ställt in framgaffeln riktigt? Det gjorde väldigt stor skillnad för mig.

hur ställer jag in det riktigt?? dämpning får bli nästa års projekt.. men tipsa gärna om hur jag får en så bra orginalgaffel som möjligt..tips är alltid välkommet:)
 

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
2004, Triumph Thruxton
hur ställer jag in det riktigt?? dämpning får bli nästa års projekt.. men tipsa gärna om hur jag får en så bra orginalgaffel som möjligt..tips är alltid välkommet:)

Sök längre bak i mina inlägg. Jag har skrivit en hel del om det.
 

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Göteborg (Västra Frölunda)
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Last edited:

stevie

Medlem
Gick med
22 Nov 2012
Ort
göteborg
Hoj
2021 Ducati Desert sled
Kommer thruxton att bli scientologkyrkans nya symbol nu då kanske? "Thruxton-en roligare väg till himlen"
 

Jockewictorsson

Only dead fish follow the stream
Gick med
1 Mar 2011
Ort
Lomma
Hoj
Tiger 1050 -08
Förra säsongen när jag tog sista rundan så började hojen hacka på lågvarv. Under 3000 hackade det rejält, men höll man sig över 3000 så gick det klockrent. Eftersom det var sista rundan så "sparade jag" problemet till vinterns meck.
Idag startade jag upp hojen igen. Sedan förra rundan så har jag satt på nya FCR-39:0r med öppna KN, nya stift, nya kablar. Hojen går bra på tomgång tills den blir varm. Sedan börjar den hacka på ena cylindern. När jag byter plats på tändkablarna i spolen så hackar andra cylindern. Den går ett tag, hackar till ,går ett tag, hackar till o.s.v. Det känns tydligt på förgasargummina vilken sida som hackar.
Verkar vara spolen, men tycker att det är märkligt att den gått sönder på ena utgången ?
Några goda råd från er där ute ?
 

thruxtonerich

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Aug 2006
Ort
Vaggeryd
Hoj
Triumph Thruxton 2004 904 cc, SÅLD. Triumph Street Triple 675 - 2010
Jag har en original spole liggande som du kan få billigt. Funkade när jag bytte för ett par år sen till en "pirat" som enligt rykten skulle vara av bättre kvalitet. Men det kan kanske vara "pickuppen" på svänghjulet också och där kan jag inte hjälpa dig.
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Verkar vara spolen, men tycker att det är märkligt att den gått sönder på ena utgången ?
Några goda råd från er där ute ?

I och med att du byter tändkabel i spolen så kan det ju vara tändkabel/tändhatt som är behäftad med fel.

Om du har ohm-meter och vill mäta är värdena

Mellan primäranslutningarna: ca 6 ohm
Mellan sekundäranslutningarna ca: 15 kohm
Kabel med tändhatt: ca 5 kohm

Pick-upspolen har ingen angivelse men om du tar isär kontakten under höger sidokåpa och mäter mot alternatorsidan så ska det vare sig bli 0 ohm eller oändlig resistans.
 

Jockewictorsson

Only dead fish follow the stream
Gick med
1 Mar 2011
Ort
Lomma
Hoj
Tiger 1050 -08
Har bytt kablar, hattar & stift....Beställer en ny spole från Classicbike tror jag.
Tack för tipset skall mäta.
 

Jockewictorsson

Only dead fish follow the stream
Gick med
1 Mar 2011
Ort
Lomma
Hoj
Tiger 1050 -08
Läste på nätet att Panzaa haft samma problem fast på högre varvtal. Tyvärr ser man inte hur det fixade sig... Vad var problemet ?
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Läste på nätet att Panzaa haft samma problem fast på högre varvtal. Tyvärr ser man inte hur det fixade sig... Vad var problemet ?

Där har vi ett problem!

Det uppstår ibland problem med våra hojar. Vi skriver hit och kanske till andra ställen och frågar. Ibland löser vi problemet och ibland inte då vi måste arbeta runt det. Fast vad blir kvar av alla våra problemlösningar? Inte lätt att söka med SH:s sökmotor och få fram något vettigt.

Det jag menar är att när vi haft ett problem och löst detta på något sätt så borde resultatet gå att få fram för sentillkomna (och oss senila som glömmer) deltagare.

Jag vet hur jag skulle gjort om det vore min server men SH.com är inte min server. Fast vi kanske har tankar om hur det skulle kunna vara och sen meddela Swedie våra önskemål. Han verkar väldigt positiv att tillmötesgå förbättringar.

Någon som har ideer ? Eller är det bara jag som tänker fel? Jag menar är det bra som det är?
 
Last edited:

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Man kan ju använda ordet lösning eller löst i inlägget, så kan man söka på de orden sen. :glömdet
 
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top