Triumph Thruxton-tråden

Hasse D

Medlem
Gick med
14 May 2012
Hoj
2005, Triumph T100
Jaha så har du hamnat i moddarträsket-nästa steg diodblinkers!
Hasse
6 år, 6 säsonger och 3768 mil. Inte alls tröttnat! Har bytt följande: ;)
Reflexen baktill. Stötdämpare. Skruvar till sadel och sidokåpor. Fly screen som har åkt av och på och av igen (extra vågad moddning). Och nu till 2014 års säsong, sadeln då!

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Mkt trevligt på mässan igår! Blev salongs, träffade tmax när jag satt å mös på en tiger. Fyndade bullfighterjeans för en femhundring, och en schysst jacka som snabbt blev beprydd med triumph patches :thumbup:

Hasse D

Medlem
Gick med
14 May 2012
Hoj
2005, Triumph T100
Jäpp du är farligt ute-det blir snart idee'r om att ändra fler förnuftiga originaldelar till ngt annat mer populärt och funktionsdugligt. Hur skall detta sluta? Fel forum att sansa sin moddarlust och kreativitet eller?Hasse D
6 år, 6 säsonger och 3768 mil. Inte alls tröttnat! Har bytt följande: ;)
Reflexen baktill. Stötdämpare. Skruvar till sadel och sidokåpor. Fly screen som har åkt av och på och av igen (extra vågad moddning). Och nu till 2014 års säsong, sadeln då!

Hasse D

Medlem
Gick med
14 May 2012
Hoj
2005, Triumph T100
Där sa du nåt.. borde tömma några dieseldunkar i en rondell och spola lite vatten..! Sen spinna runt rumt som en dåre på fullgas :)

Hej
Nu var det inte så ärligt menat, mer som ett skämt. Gör det inte, jag vill inte vara skyldig till detta. Jag tappade själv hojen en gång när jag tog av från leden till Tagenevägen och precis i kurvan vid låg fart gled hojen ifrån mig och där satt jag med röven på asfalten. Det var förmodligen åxå en dieselfläck. Sån't händer...
Är du förresten hemma efter curryturen?? Kan Stefan och jag göra ett studiebesök i ditt garage då?
Hasse D

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Hej
Nu var det inte så ärligt menat, mer som ett skämt. Gör det inte, jag vill inte vara skyldig till detta. Jag tappade själv hojen en gång när jag tog av från leden till Tagenevägen och precis i kurvan vid låg fart gled hojen ifrån mig och där satt jag med röven på asfalten. Det var förmodligen åxå en dieselfläck. Sån't händer...
Är du förresten hemma efter curryturen?? Kan Stefan och jag göra ett studiebesök i ditt garage då?
Hasse D

Jag är hemma å ni är mer än välkomna! Skulle vart här ikväll, vi har fest och dryckenskap och mysbelysning och rituella provstarter!

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Hallå därute i kylan!
Hade en kväll på stan igår med (bl a) några ur Göteborgs "kaféräsersubkultur". ;) Vi talade bl a om att åka en sväng till Oslos Rockers vs Mods i vår, samt en liknande tur Stockholm på sensommaren.

Datum till dessa har vi inte ännu. Det lär dyka upp under våren. Det här inlägget är mest till för att kittla lite så att ni på hugget när det börjar bli allvar av!:)

Här är ett par länkar till förra årets mycket trevliga arrangemang i Oslo så att var och en kan bilda sig en uppfattning:
https://www.facebook.com/RockersVsModsOslo
http://flatoutoslo.com/2013/10
http://flatoutoslo.com/2013/11

Hasse D

Medlem
Gick med
14 May 2012
Hoj
2005, Triumph T100
Rituella provstarter-det var ett nytt begrepp! Ett mellanting mellan att köra motorcykel och torrbryta kan man tänka...Synd vi missade festkvällen. Jag hör av mig framöver när jag är söderut.
Hasse D
Jag är hemma å ni är mer än välkomna! Skulle vart här ikväll, vi har fest och dryckenskap och mysbelysning och rituella provstarter!

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Dåsså! Bara en liten detalj kvar innan jag kan lägga täcket på och vänta på vår..

Bifogat

• uploadfromtaptalk1391115330738.jpg
    uploadfromtaptalk1391115330738.jpg
    91.2 KB · Visningar: 76

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Nja det låter ju bra men om jag förstår dig riktigt hinner du nog med fler moddar innan vintern är till ända. Om inte dina tripplar själar all tid förståss!
Hasse

Jo nu är det mycket riktigt trippelbygge o en gammal radfyra som behöver kärlek och uppmärksamhet. Och lite får man ju spara till nästa garagesäsong! :thumbup:

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring