Snyggt och sobert. Lite för sobert va? Ska vi ta en kasse bärs och slå ihop våra dekalsamlingar så ser vi va vi kan göra.
Taget! Lämnade ju plats för lite trimm..
Snyggt och sobert. Lite för sobert va? Ska vi ta en kasse bärs och slå ihop våra dekalsamlingar så ser vi va vi kan göra.
Gött! Såhära blev det! blir några fler lager klarlack när jag kommer tillbaks från Indien..
Snyggt jobbat "torsken"..själv lägger jag alla planerade moddar för hojen på hyllan till förmån för nytt macroobjektiv och lite senare en ny digital systemkamera..det är lite för dyrt med 2 hobbysar. För hojen blir det bara byte blinkers och drivpaket som redan är inköpta.
Ja det kanske räcker att ha sveriges kanske vassaste traja (utan turbo)?
Själv hamnade jag i indien och åker asiens kanske slöaste enfield i några veckor.. tur att hojen inte behöver mer dyrt innan säsongen. Resten av krutet lär gå till att sätta ihop yamatrepipen..
Ingen som är sugen på dessa?
Bra pris för båda ju!
Köp en hoj istället! Do it!
Då så. Då var den nya sadeln på plats. Se foton. Inte provkörd ännu, förstås. Den riktiga utvärderingen kommer i vår. Och när jag tröttnat så byter jag kanske tillbaka?
// Stor-moddaren
Sadel av, två skruvar. Nya sadeln uppackad.
View attachment 397908 View attachment 397909
Monterat och klart, vy nr 1. Och vy nr 2.
View attachment 397910 View attachment 397911
Erfarenhet: den här sadeln är "fetare" i måtten baktill än originalsadeln, så det var pilligare att komma åt att sätta dit sadelskruvarna. Krävde lite av urmakarhänder och extra god belysning för att hitta i mörkret (kanske bara ett problem för oss som blivit något medelålders? )
Snygg! Fast nu måste du ju köpa förlängda sadelskruv! Skulle aldrig börjat. .
Har såna! Det faktum att de just är extra långa är nog det som försvårar. Avståndet mellan hålet/gängan och sadelkanten är kort, det är trångt, man ser inget. Krävde knästående och extra belysning för att få det på plats. Snabblås, som BJN skriver, hade varit rätt.Snygg! Fast nu måste du ju köpa förlängda sadelskruv! Skulle aldrig börjat. .
Har såna! Det faktum att de just är extra långa är nog det som försvårar. Avståndet mellan hålet/gängan och sadelkanten är kort, det är trångt, man ser inget. Krävde knästående och extra belysning för att få det på plats. Snabblås, som BJN skriver, hade varit rätt.
Jo, lite klassiskt är det faktiskt. Funderar t o m på att testa att sätta dit min fly screen igen. Det kan bli en snygg "linje" från flugskärmen till sadelns bakre del. Om man går in på Triumphs hemsida och konfigurerar sin egen hoj så kan man se hur det blir (på en svart eller grön hoj visserligen, inte på en röd). Med flugskärmen och den här sadeln blir det kanske lite 'mer-race-och-mindre-kafé'.Det är ju faktiskt betydligt mer klassisk racer att låta sadeln ha den formen än att ha en plast eller plåtcuts där bak. Kanske ska prata med min leverantör av snabblås om han kan sälja en lös enhet för sadeln. Då går ett sadelbyte på under minuten. Det verkar svårt att få till packväskan över den sadeln så då är ju original utan cuts att föredra tror jag. Eller har du testat, funkar det Med Jofama? ...........(klippt bort).....
Yes, jag brukar ju stå upp och köra några kilometer då och då. Gör susen för blodcirkulationen i lår och bak... Köpte sadeln på Johans Mc för listpris, 2356 kr. De hade den förstås inte på lager - det ju ingen storsäljare direkt - men de tog hem den på en dryg vecka.Ser bra ut Tmax! Blir sugen! Får väl se den IRL i vår och därefter bestämma mig. Vi verkar ju vara ungefär lika stela med tanke på att du alltid lyfter på röven när jag kör bakom och gör detsamma. Jag räknar med att komforten blir bättre även om jag inte stört mig på den innan. Edit: Var handlade du förresten och vad fick du pröjsa?
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|