Triumph Thruxton-tråden

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Jag kan nog tänka mig att förbarma mig över det. Gamle yamahan behöver nytt batteri..
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Ny leverantör av Thruxtonprylar?

Jag känner till tyska Metisse sen tidigare. Jag har köpt delar från dem via min leverantör S-Racing. Fast jag hade ingen aning om att de hade något till Thruxton förrän nu.

Helt alu-kit. Även om inte det är min förtjusning så är tanken rätt OK men aktern inte i min smak. Tycker det är snyggare med mer svagt sluttande akter och inte ett runt bakljus. Men smaken är ju som baken.......

Lackeringen är dock grymt snygg å så sitter det en massa delar på som inte ingår i karosskitet.

Själv är jag ju vansinnigt sugen på beltdrive fast nästan 9000 kr med frakt är nog mer än vad jag vill betala.

EDIT: I a f jäkligt kul att så många firmor uppmärksammar våra hojar. Givetvis gör de det för att en hel del av oss köper rätt mycket prylar.

Inte jag och inte i år. 2014 ska jag till Isle of Man och då ska årsbudgeten gå åt där! :banana

EDIT2: Ska givetvis försöka att ha råd med att åka Vättern runt. Även om Rocksjön har chockhöjt igen. :)
 

Bifogat

  • triumph-zahnriemen-belt-1_1.jpg
    triumph-zahnriemen-belt-1_1.jpg
    115.2 KB · Visningar: 69
  • dscf4927_1.jpg
    dscf4927_1.jpg
    164.3 KB · Visningar: 72
  • dscf4978_1.jpg
    dscf4978_1.jpg
    108.5 KB · Visningar: 65
Last edited:

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Så det var du !

Trevligt att du blev nöjd, det var det som var meningen men jag är inte ensam ansvarig...:tungan

Min del var att se till att den skickades direkt från England för att sätta myror i Herr Ds huvud.:va :confused:

Blir det mässan i januari? Det ser ut som det blir gäststugan i Härryda även denna gång. :)
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Ny lack, ny look! IMG-20131217-WA0002.jpg Ekrar var billiga men det var lite leveranstid så jag passar på o måla om under tiden.. Gravt inspirerad av den enkla hala svarta BJN la upp för ett tag sen. Får se vad det blir av'et..
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Ny lack, ny look! View attachment 396537 Ekrar var billiga men det var lite leveranstid så jag passar på o måla om under tiden.. Gravt inspirerad av den enkla hala svarta BJN la upp för ett tag sen. Får se vad det blir av'et..

Det blir säkert bra och ska bli kul att se under någon/några turer 2014.

Sen undrar jag "mässan"? När jag hör mässa tänker jag på en katolsk mässa. Det är min första tanke, men så tänker jag det är väl inte så många varmt troende katoliker i den här tråden. Måste undersöka och Wikipedia är din vän. Så här står det:

Mässan är den mest centrala kristna liturgin. I västkyrkan är mässa det vanliga ordet för huvudgudstjänsten, i den östkyrkliga liturgin är dess motsvarighet eukaristin. [1] Mässan hänför sig till brödsbrytelsen efter Jesu sista måltid och var gängse redan i den tidiga urkyrkan. Om mässans innebörd är de olika protestantiska samfunden och katolska kyrkan djupt oense.
Mässan kan vara reciterad med sjungna partier eller alltigenom sjungen: en alltigenom tonsatt mässa förekommer i Katolska kyrkan. Det recitativiska sångsätt som kan förekomma i mässor kallas accentus och utförs av en präst. Accentus utfördes i den gregorianska sången enligt vissa fastställda psalmtoner. Partier med större melodisk rikedom kallas concentus och utförs av kör eller kantor. Accentus och concentus uppkom i den gregorianska sången under medeltiden.[2]




Så vad är det som är så upphetsande med en mässa i januari?:confused:

EDIT: När vi hade styrelsemöte i vår lyftarförening för en del år sedan var alla närvarande utan en. Han som inte var närvarande var hemma för att det var VM-final i ishockey. De som var närvarande på mötet ( bl.a. jag) hade inte ens en susning om att det var någon final. Det kallar jag idrottsintresse. :D Parallell??????
Slut EDIT
 

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Göteborg (Västra Frölunda)
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Sen undrar jag "mässan"? När jag hör mässa tänker jag på en katolsk mässa. Det är min första tanke, men så tänker jag det är väl inte så många varmt troende katoliker i den här tråden. Måste undersöka och Wikipedia är din vän.
Du går nog för mycket i kyrkan. Och för lite på hojmässor. Detta kan nu anses konstaterat. Du kan söka bot och bättring i templet som stavas www.mcmassan.se! Seså, marsch iväg nu! ;)
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Så vad är det som är så upphetsande med en mässa i januari?:confused:

Ja, det handlar ju om intresse. Jag är på Sporthoj.com för jag gillar sporthojar men skulle aldrig logga in på Tyngdlyft.com eller Ishockey.com...

Hojmässan är inte bara hojar utan man träffar också folk som man annars träffar på sommaren.

Men vi är alla olika och det får man acceptera! :tungan
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Ja, det handlar ju om intresse. Jag är på Sporthoj.com för jag gillar sporthojar men skulle aldrig logga in på Tyngdlyft.com eller Ishockey.com...

Hojmässan är inte bara hojar utan man träffar också folk som man annars träffar på sommaren.

Men vi är alla olika och det får man acceptera! :tungan

Jag tror han var rolig, eller jag tyckte han var jävligt rolig iaf :)
 

thruxtonerich

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Aug 2006
Ort
Vaggeryd
Hoj
Triumph Thruxton 2004 904 cc, SÅLD. Triumph Street Triple 675 - 2010
Varför inte fortsätta lite på det tvetydiga ordet MÄSSA.
Jag har besökt många mc-mässor genom åren och börjar bli lite trött på alla nasare som säljer all möjlig skit, rent ut sagt, så det blir inte så många fler för mig.
Jag har dessutom faktiskt varit på en katolsk mässa i min ungdom, då jag var "oskyldig och tvivlare". Detta hände i Basel, Schweiz, för 50 år sen tillsammans med en kompis från Uruguay. Numera är jag "skyldig och ateist".
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Rolig och rolig? Jag är väl mest orolig kan jag tro men inlägget var ju inte helt seriöst om man säger så. :)

Det var väl inte mitt heller direkt...:tungan

Däremot pratade jag nyligen med våran trevliga Hasse D som inte sett denna film som jag tror passar här.

http://www.youtube.com/watch?v=6CmaMZRRWlo

Den här är från mig och inte från tomten! :hihi
Och både Hasse och jag har en kvinna som är både vackrare, men framför allt, kör bättre hoj än Tamara! :kär
 

stevie

Medlem
Gick med
22 Nov 2012
Ort
göteborg
Hoj
2021 Ducati Desert sled
Ett tag sen jag var här. I mitten på augusti så var jag en bil oense om hur vi skulle köra ut ur en rondell i Mölndal..... bilen vann, på KO. Så min thruxton har stått på Johans för rätt omfattande reparationer. Bilen tog i bakändan, rätt över dämparen, både ljud o stöt. Voltade framåt o knäckte framgaffeln. Tank o en motorkåpa gick också. Styre plus lite annat smågodis behövde även bytas. Får säga att Johans gjort en snyggt jobb. Var lite orolig att det plötsligt skulle sitta ett par originaldämpare på, men dom har minsann skaffat ett par Thor. Just det, hur gick det med mig då? När cykeln landade på framhjulet så landade jag på axeln. Spräckte bröstbenet, ljumsken slog i styret, en rejäl smäll på knät o armbågen. Huvudet var nog nästan inte i marken alls, bara ett litet skrap på hjälmen. Men integralhjälm kanske inte är en så dum ide ändå framöver. Till min egen stora förvåning så hände ingenting som inte går att träna upp troligtvis. Skadade men inga avslitna muskler, alla ben o ligament i axeln hela. Trasade sönder min andra axel för sisådär 30 år sen för en smäll som jag minns som mildare än den här. Så, det kunde gått jävligt mycket sämre. Tror att jag kommer att vara sugen till våren igen, men riktigt säker på den saken är man väl inte förrän den röda knappen trycks in o ettan skall i. Men är ganska säker på att vi ses där ute till våren. Har i alla fall köpt lite nya smågrejer som skall plockas på. Kändes i alla fall roligt att få det paketet med posten, bra så långt. God jul o allt sånt.
/stevie
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Ett tag sen jag var här. I mitten på augusti så var jag en bil oense om hur vi skulle köra ut ur en rondell i Mölndal..... bilen vann, på KO. Så min thruxton har stått på Johans för rätt omfattande reparationer. Bilen tog i bakändan, rätt över dämparen, både ljud o stöt. Voltade framåt o knäckte framgaffeln. Tank o en motorkåpa gick också. Styre plus lite annat smågodis behövde även bytas. Får säga att Johans gjort en snyggt jobb. Var lite orolig att det plötsligt skulle sitta ett par originaldämpare på, men dom har minsann skaffat ett par Thor. Just det, hur gick det med mig då? När cykeln landade på framhjulet så landade jag på axeln. Spräckte bröstbenet, ljumsken slog i styret, en rejäl smäll på knät o armbågen. Huvudet var nog nästan inte i marken alls, bara ett litet skrap på hjälmen. Men integralhjälm kanske inte är en så dum ide ändå framöver. Till min egen stora förvåning så hände ingenting som inte går att träna upp troligtvis. Skadade men inga avslitna muskler, alla ben o ligament i axeln hela. Trasade sönder min andra axel för sisådär 30 år sen för en smäll som jag minns som mildare än den här. Så, det kunde gått jävligt mycket sämre. Tror att jag kommer att vara sugen till våren igen, men riktigt säker på den saken är man väl inte förrän den röda knappen trycks in o ettan skall i. Men är ganska säker på att vi ses där ute till våren. Har i alla fall köpt lite nya smågrejer som skall plockas på. Kändes i alla fall roligt att få det paketet med posten, bra så långt. God jul o allt sånt.
/stevie

O här sitter jag o beklagar mig över en bråckoperation.. man borde skämmas. jävla bilförare du! Lycka till med rehaben och ses i vår!
 

Hasse D

Medlem
Gick med
14 May 2012
Ort
Fjällbacka-på landet...
Hoj
2005, Triumph T100
Hej
Du skall inte vara orolig. Du kan hänga med mig på mässan Jag kör ner en sväng på lörda'n tror jag. Vi blir så länge det är kul och sedan levererar jag dig i Uddevalla igen. Blir det bra? Med chaffis kan du klämma ett par malt på mässan åxå utan prblm. Var inte rädd!
Hasse D
Rolig och rolig? Jag är väl mest orolig kan jag tro men inlägget var ju inte helt seriöst om man säger så. :)
 

Hasse D

Medlem
Gick med
14 May 2012
Ort
Fjällbacka-på landet...
Hoj
2005, Triumph T100
Hej och jävlar vilken tur du hade ändå. Hojen är ju matriell vad vi än predikar ibland. Skönt att du klarade dig bra. Själv har jag tatt några flygturer för rätt länge sedan. En turlig -88 med en saltomortal över en svennson i bil som blev lite skärrad. Och -98 lade jag grunden till ryggproblem med en saftig vurpa som totalskrotade en Toyota. Visst är det skönt att överleva? Ha en god julhelg och lycka till med din nyuppbyggda moppe. Vi ses på vägarna
Hasse D
Ett tag sen jag var här. I mitten på augusti så var jag en bil oense om hur vi skulle köra ut ur en rondell i Mölndal..... bilen vann, på KO. Så min thruxton har stått på Johans för rätt omfattande reparationer. Bilen tog i bakändan, rätt över dämparen, både ljud o stöt. Voltade framåt o knäckte framgaffeln. Tank o en motorkåpa gick också. Styre plus lite annat smågodis behövde även bytas. Får säga att Johans gjort en snyggt jobb. Var lite orolig att det plötsligt skulle sitta ett par originaldämpare på, men dom har minsann skaffat ett par Thor. Just det, hur gick det med mig då? När cykeln landade på framhjulet så landade jag på axeln. Spräckte bröstbenet, ljumsken slog i styret, en rejäl smäll på knät o armbågen. Huvudet var nog nästan inte i marken alls, bara ett litet skrap på hjälmen. Men integralhjälm kanske inte är en så dum ide ändå framöver. Till min egen stora förvåning så hände ingenting som inte går att träna upp troligtvis. Skadade men inga avslitna muskler, alla ben o ligament i axeln hela. Trasade sönder min andra axel för sisådär 30 år sen för en smäll som jag minns som mildare än den här. Så, det kunde gått jävligt mycket sämre. Tror att jag kommer att vara sugen till våren igen, men riktigt säker på den saken är man väl inte förrän den röda knappen trycks in o ettan skall i. Men är ganska säker på att vi ses där ute till våren. Har i alla fall köpt lite nya smågrejer som skall plockas på. Kändes i alla fall roligt att få det paketet med posten, bra så långt. God jul o allt sånt.
/stevie
 

1014

Medlem
Gick med
9 Sep 2012
Ort
UDDEVALLA
Hoj
2 x THRUXTON-04, TROPHY 1200-96
Julpyssel

Lite titan från PRO BOLT, 4,5" fälg/CB RAISCH, DUNLOP ROADSMART II + ett 45 kugg bakdrev/CB RAISCH. Kommer att testa med 17 kugg fram. Ihop med 39/FCR-förgasarna och portad topp kanske man känner någon skillnad på draget ur kurvan jämfört med originalet. :D
 

Bifogat

  • PC230067.jpg
    PC230067.jpg
    228.7 KB · Visningar: 59
  • PC230068.jpg
    PC230068.jpg
    230.1 KB · Visningar: 63

thruxtonerich

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Aug 2006
Ort
Vaggeryd
Hoj
Triumph Thruxton 2004 904 cc, SÅLD. Triumph Street Triple 675 - 2010
Lite titan från PRO BOLT, 4,5" fälg/CB RAISCH, DUNLOP ROADSMART II + ett 45 kugg bakdrev/CB RAISCH. Kommer att testa med 17 kugg fram. Ihop med 39/FCR-förgasarna och portad topp kanske man känner någon skillnad på draget ur kurvan jämfört med originalet. :D

Om du inte redan har köpt 17-kuggardrevet så har jag ett som bara har ca 100 mil körda..jag gillade inte riktigt det högre varvet som gav lite konstiga vibbar..skulle nog hellre prova ett större bakdrev. Du kan få drevet mot en symbolisk summa + frakt.
 

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Göteborg (Västra Frölunda)
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Ett tag sen jag var här. I mitten på augusti så var jag en bil oense om hur vi skulle köra ut ur en rondell i Mölndal..... bilen vann, på KO. Så min thruxton har stått på Johans för rätt omfattande reparationer... ...Skadade men inga avslitna muskler, alla ben o ligament i axeln hela... ...Så, det kunde gått jävligt mycket sämre... ...God jul o allt sånt./stevie
Usch, och skönt att höra - på samma gång.
Usch för kraschen. Och skönt att höra att det trots allt inte blev värre än att du kan berätta om det.

Jag vet att det gör ont att krocka, även om min krock var en "fjutt" jämfört med många andra. Och man kan bli nojig i åratal efteråt. Jag känner fortfarande ett pirr i magtrakten när jag möter en bil som skall göra en vänstersväng framför mig. Och då hade jag min krasch redan som tonåring 1977. Men jag minns än idag (2013) tydligt hur bakre hjulhuset på en Citroën GS ser ut i strålkastarljuset från en Suzuki.

God jul på dig (och alla er andra i tråden med för den delen), krya på kroppen så ses vi på Lügnern Ring i vår!
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top