Triumph Thruxton-tråden

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
När jag ändå är igång, vet nån vilket oljefilter från biltema som passar bonneville motorerna?
 

CALLAHAN

Ny medlem
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Skövde
Hoj
Yamaha XSR700 2018
Satte ut mina grejer på blocket och fick napp direkt!
Men han som skulle köpa blinkersfästen svarade inte på mitt mail med konto uppgifterna.
Han hade visst sålt sin maskin han skulle ha fästena till fick jag till svar 3 dagar senare.:va

Har fan gått troll i mitt hoj köp!:huvet
Nu börjar kroppen säga ifrån också, har fått nått jävulskt ont i höften.
Polaren har fått hem sin MT09 och den var riktigt nice måste jag säga.
 

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Ort
Tullinge
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
Farsgubben beställde en lyktinsats till trajan förra veckan, levererades igår och passar inte. Vi hade kontakt med firman på blocket som sålde Lucasinsatserna, men han påstod att de var anpassade för vänstertrafik, mao asymetrisk ljusbild åt fel håll.

Den insatsen som inte passade kom från Johans MC. Felet som blev var att insatsen blev sned, dvs H4 låg inte horisontellt utan snett vilket gör att ljusbilden blir felaktig. Tips på andra leverantörer?
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Farsgubben beställde en lyktinsats till trajan förra veckan, levererades igår och passar inte. Vi hade kontakt med firman på blocket som sålde Lucasinsatserna, men han påstod att de var anpassade för vänstertrafik, mao asymetrisk ljusbild åt fel håll.

Den insatsen som inte passade kom från Johans MC. Felet som blev var att insatsen blev sned, dvs H4 låg inte horisontellt utan snett vilket gör att ljusbilden blir felaktig. Tips på andra leverantörer?

Låter ju skitkonstigt.. är den hoplimmad snett eller är det spåren mot lyktsargen som sitter fel? Inget man kan fila och fnula rätt?
 

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Ort
Tullinge
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
Tydligen inte. Var inte där igår när han skruvade, men spåren i lyktinsatsen skiljer sig mot originalet, dvs de sitter vridna mot original vilket gör att hela insatsen hamnar snett
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Tydligen inte. Var inte där igår när han skruvade, men spåren i lyktinsatsen skiljer sig mot originalet, dvs de sitter vridna mot original vilket gör att hela insatsen hamnar snett

Då kan man tycka att johans mc borde rätta till sin miss. Dom brukar inte vara omöjliga.
 

1014

Medlem
Gick med
9 Sep 2012
Ort
UDDEVALLA
Hoj
2 x THRUXTON-04, TROPHY 1200-96
Vättern 2014

TMax500 - du gör ju en del inlägg - kan du inte ta med anmälningslistan till Vättern-14 som en ständig länk i dessa. Bra om ditt initiativ hålls vid liv.:)
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Satte ut mina grejer på blocket och fick napp direkt!
Men han som skulle köpa blinkersfästen svarade inte på mitt mail med konto uppgifterna.
Han hade visst sålt sin maskin han skulle ha fästena till fick jag till svar 3 dagar senare.:va

Har fan gått troll i mitt hoj köp!:huvet
Nu börjar kroppen säga ifrån också, har fått nått jävulskt ont i höften.
Polaren har fått hem sin MT09 och den var riktigt nice måste jag säga.

Enda felet du gjorde med ditt hojköp var att du ingen köpte :)
Prova att stretcha, gamla gubbar blir stela! :thumbup:
 

Xmax

Sporthojsnörd
Gick med
22 Oct 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha
Alltså, rent hypotetiskt...

Jag har en kompis... som är sönderstressad småbarnsförälder och egentligen inte har tid för någonting.
Men om denne skulle vilja haka på under en dag denna omtalade vätternrunda. Liksom för att se vad det är, och se om Thruxton suget kanske skulle kunna ökas på ytterligare.
Hur utskrattad, mobbad och utstött skulle denne bli då? Speciellt då denne kommer dyka upp på ett Japanskt järn, gjort av plast? Han har haft en Thrux förr, men det var innan denna vätternrunda blev till.
Är han välkommen ändå? Eller kommer han bli en utav alla dessa hundratalet människor som försvinner spårlöst i vårt land varje år?
 

thruxtonerich

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Aug 2006
Ort
Vaggeryd
Hoj
Triumph Thruxton 2004 904 cc, SÅLD. Triumph Street Triple 675 - 2010
Rent hypotetiskt...han måste ha helförsäkrad hoj... efter alla skador som sparkarna från oss andra åsamkar, he he.
Nä, skämt åsido, jag personligen har inga problem med det!
 

stevie

Medlem
Gick med
22 Nov 2012
Ort
göteborg
Hoj
2021 Ducati Desert sled
Hur utskrattad, mobbad och utstött skulle denne bli då? Speciellt då denne kommer dyka upp på ett Japanskt järn, gjort av plast?

Hmm, järn?! gjort av plast?!? Måste ha missat något i skolan. Nå, utskrattad blir han inte. Vi Thruxton-killar är goda, förstående o välkomnande människor till vår natur :krama. Hans största "problem" kommer väl vara att han inte kommer att kunna låta bli att köpa en efter att ha sett, hört o kanske provkört en av dylika underverk. Så för min del är han hjärtligt välkommen.
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Hmm, järn?! gjort av plast?!? Måste ha missat något i skolan. Nå, utskrattad blir han inte. Vi Thruxton-killar är goda, förstående o välkomnande människor till vår natur :krama. Hans största "problem" kommer väl vara att han inte kommer att kunna låta bli att köpa en efter att ha sett, hört o kanske provkört en av dylika underverk. Så för min del är han hjärtligt välkommen.

Det måste vara en mc gjord av sån där kemisk metall som finns på burk?
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Och så har jag ju kört hojen till jobbet några dar denna veckan, allt funkar kanon och den känns verkligen som ny, men framänden har blivit lite orolig över 120.. är det nån idé att labba med förspänningen/byta oljan eller är det bara att köpa progressiva fjädrar som gäller? Fan skulle aldrig börjt uppgradera.. :D
 

Xmax

Sporthojsnörd
Gick med
22 Oct 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha
Hmm, järn?! gjort av plast?!? Måste ha missat något i skolan. Nå, utskrattad blir han inte. Vi Thruxton-killar är goda, förstående o välkomnande människor till vår natur :krama. Hans största "problem" kommer väl vara att han inte kommer att kunna låta bli att köpa en efter att ha sett, hört o kanske provkört en av dylika underverk. Så för min del är han hjärtligt välkommen.

Japanskt järn är en blaning av Plast och Bambu. Det har jag läst på internet.

Alltså min hypotetiska kompis har tidigare ägt en Thruxton själv så han vet aldeles precis vad det handlar om. Och suget efter att ha en igen börjar smyga sig på.
 

thruxtonerich

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Aug 2006
Ort
Vaggeryd
Hoj
Triumph Thruxton 2004 904 cc, SÅLD. Triumph Street Triple 675 - 2010
Och så har jag ju kört hojen till jobbet några dar denna veckan, allt funkar kanon och den känns verkligen som ny, men framänden har blivit lite orolig över 120.. är det nån idé att labba med förspänningen/byta oljan eller är det bara att köpa progressiva fjädrar som gäller? Fan skulle aldrig börjt uppgradera.. :D

Progressiva fjädrar löser inte det problemet, jag har provat..du behöver ett "vobbelstag" och eventuellt lite tjockare olja och lite mer förspänning..eventuellt också byta fjädern till en "anpassad till din vikt"..finns RaceTech i USA som har bättre fjädrar, kanske har Kumlins Motor något hemma..eller om Öhlins har?? Mät din fjäder och ring. RaceTech har på sin hemsida så du kan beräkna rätt fjäder. http://racetech.com/ProductSearch/2/Triumph/Thruxton/2004-08
 
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top