Triumph Thruxton-tråden

Xmax

Sporthojsnörd
Gick med
22 Oct 2004
Hoj
Yamaha
Vet att jag inte hör hemma här längre eftersom jag har konverterat till Tiger. Känner trots det en viss rätt att få tillfället att yttra mig i egenskap av tidigare Thruxtonägare. I alla fall. I dag blev premiärturen av här nere Sveriges riviera, d.v.s Skåneland! Vill bara berätta att det känns GÖTT i hela kroppen!!!

Det hojbytet känns bekant på något vis... :tummenupp

Last edited:

ahoff

Biker
Gick med
25 Feb 2010
Hoj
H-D Electra -78, Triumph Thruxton -05, BMW R1200GS -17
Vätternrundan...

Å då har vi ännu inte sett anmälan från de annars så pålitliga dalkarlarna.
En av oss är på NyaZeeland och roar sig (och det är inte jag) så vi har inte kunnat snacka ihop oss ännu, men vi ska med, var så säker.

Last edited:

Jockewictorsson

Only dead fish follow the stream
Gick med
1 Mar 2011
Hoj
Tiger 1050 -08
Snyggt och energikrävande! Kanske läge att hänga på en förstärkt koppling när du ändå har kåpan av. Där sitter förstärkta fjädrar, men plågar du den hårt så kan man känna tendenser till släpp.

1014

Medlem
Gick med
9 Sep 2012
Hoj
2 x THRUXTON-04, TROPHY 1200-96
Snyggt och energikrävande! Kanske läge att hänga på en förstärkt koppling när du ändå har kåpan av. Där sitter förstärkta fjädrar, men plågar du den hårt så kan man känna tendenser till släpp.

Tack Jocke - trodde inte att det krävdes mer än förstärkta fjädrar, vilka jag för övrigt beställt - hade glömt att du redan gjort det bytet.

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Tack Jocke - trodde inte att det krävdes mer än förstärkta fjädrar, vilka jag för övrigt beställt - hade glömt att du redan gjort det bytet.

Hur förstärker man kopplingen nu igen då? Räcker det med gröna barnett och ebc plattor? Inte för att jag tror mina fjuttiga ändringar ger mer än 53 rwhp, det borde ju frisk originalkoppling greja, är det så att man måste byta hela korgen vid mer uttag?

Jockewictorsson

Gick med
1 Mar 2011
Hoj
Tiger 1050 -08
Jag menar ett nytt lamellpaket ( så mycket pulver är där inte ) annars är det snabbt gjort att byta senare. Kostar en packning bara. Till packningarna kan jag varmt rekommendera gasgacinch packningsmassa. Då kan man återanvända packningarna. Finns hos ebos.se som för övrigt är en överdängare på trim. Kolla in hans Kawa 3-pip,prylar. Fixar även 4-takt och specialjobb.

Last edited:

Jockewictorsson

Gick med
1 Mar 2011
Hoj
Tiger 1050 -08
image.jpg

Kan varmt rekommendera denna. Såg den igår och ni kan tro att den värmer i väntans tider. Den absolut bästa hojfilm jag har sett. Dock vill jag höja ett varningens finger. För er med slaskigt väder ger jag rådet att vänta ett par veckor. Annars riskerar abstinensen att bli övermäktig!

Jockewictorsson

Gick med
1 Mar 2011
Hoj
Tiger 1050 -08
BJN, du vet att dessa går att köpa? (Joebar) Jag var bara tvungen. (Till frugans stora glädje...) själv anser jag dessa vara en verklig prydnad för hemmet.
image.jpgimage.jpg

none

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2011
Hoj
Ingen
Loggar in på SH. Ser att TMax gjort senaste inlägget i Thruxtontråden. Jävlar tänkte jag, nu har TMax varit ute och kört typ 40 mil på krokvägar idag. Fast så var det ju inte som väl var. :krama ( Eleverna frågade mig varför jag inte körde hoj idag när det var så fint väder men det var faktiskt jäkligt halt här i morse)

Jag brukar se den utanför skolan på sommaren, vilket fint skick du håller den i!

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Varför turbo? Köp en Thruxton och bli lycklig med 70 hästar! :D
*Sorry, kunde inte låta bli* :)

Last edited:

Jockewictorsson

Gick med
1 Mar 2011
Hoj
Tiger 1050 -08
Varför turbo? Köp en Thruxton och bli lycklig med 70 hästar! :D
*Sorry, kunde inte låta bli* :)

Känns lite onödigt. Men det dom flesta missar är att det är KÄNSLAN som räknas. En Thrux börjar gå fort i 100 en gixxer i 160. Faktum är att jag nog kör lugnare med min Tiger än vad jag gjorde med Thruxan. Sen säger dom ju att en Thruxton skall du köra som om du stulit den.

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring