Triumph Thruxton-tråden

speedtwin

Min pappa är starkare än din pappa....
Gick med
10 Jun 2009
Hoj
Triumph thruxton-06 Såld/BMW K1200R -06 Såld/Arctic cat Wildcat
Men vänta nu... Köpte du din blåa hoj av Xmax?? Visste jag det? (Eller har jag vetat det och glömt det igen?) :)

Jag kan i vart fall intyga, Xmax, att den blåa lever och frodas. Såg den senast i höstas (var det väl?) när Caféracer-flocken tog en liten tur på landet.

Japp så är det!
Men känner ni varandra eller?
Hur kommer det sig att dina väskor har varit monterade på den?
För min kompis Bromsklossen O Xmax har varit ute o kört lite ihop. det var på den vägen som jag köpte min thrux.

:krama

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Japp så är det! Men känner ni varandra eller? Hur kommer det sig att dina väskor har varit monterade på den? För min kompis Bromsklossen O Xmax har varit ute o kört lite ihop. det var på den vägen som jag köpte min thrux. :krama
Köpte väskor av Xmax efter att vi träffat på varandra på BIKEs forum. Körde med dem ett tag. Fick sedan med ytterligare ett par väskor (exakt likadana) när jag köpte min Sprint. Två väskor = bra. Fyra väskor = för bra... Dessutom har jag ju min Jofamabag samt en packrulle. Så jag sålde dem igen till en Bonnevilleägare i Gävle (om jag minns rätt).

Han kanske hänger här också?
-Hallå? :)

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Loggar in på SH. Ser att TMax gjort senaste inlägget i Thruxtontråden. Jävlar tänkte jag, nu har TMax varit ute och kört typ 40 mil på krokvägar idag. Fast så var det ju inte som väl var. :krama ( Eleverna frågade mig varför jag inte körde hoj idag när det var så fint väder men det var faktiskt jäkligt halt här i morse)

Nu börjar det väl snart bli dags att boka årets Vätternrunda. ( Jag bokade flygbiljett till Isle of Man 15 augusti 2013 för att åka 2 juni 2014. Hon som tog emot bokningen skrattade och sa, "Varför så långt i förväg?" När hon sen insåg att efter att vi fått våra två platser fanns bara tre kvar så då förstod hon.) Så jäkla tight blir det väl inte på Vätternrundan men för att få en plats ska du allt vara ute i god tid.:)

Möjliga datum enligt mig. ( Kan du kolla och göra en poll på den där sajten där du brukar göra det TMax?)

28-29 juni
5-6 juli
12-13 juli
19-20 juli
26-27-juli

Kan troligen en helg tidigare och en helg senare oxå om det behövs.

TMax500

Gick med
20 Apr 2009
Hoj
Vätternrundan 2014 - intressekoll

He-he BJN... jag kör bara scooter så länge det är saltigt ute. Men snart så är det dags!

Bra initiativ att boka in Vättenrundan tidigt! Jag lade in en omröstning på den här adressen: http://doodle.com/ar9fyn579k5z9hcg

Jag lade enbart in helgerna enligt ditt förslag nedan - kanske är det dumt att begränsa sig? Det är ju ändå semestertider. Å andra sidan är det enklare att välja mellan färre alternativ, än om hela juli vore valbar. Fundera på det och "klaga" om jag har tänkt fel... :)

Så boys and girls, gå in här http://doodle.com/ar9fyn579k5z9hcg och skriv in vilka helger ni kan köra med på Vätternrundan, så spikar vi sedan den helgen som flest kan vara med. Det gör vi senare i vår.

Last edited:

TMax500

Gick med
20 Apr 2009
Hoj
Ett inlägg till! Fick mitt nya baklyse och nya blinkers med posten idag. Har inte hunnit montera ännu, men var tvungen att kila ut i garaget och göra några jämförelser. Håll till godo!

Bakljus_red.jpgFramblinker.jpg

Last edited:

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
He-he BJN... jag kör bara scooter så länge det är saltigt ute. Men snart så är det dags!

Bra initiativ att boka in Vättenrundan tidigt! Jag lade in en omröstning på den här adressen: http://doodle.com/ar9fyn579k5z9hcg

Jag lade enbart in helgerna enligt ditt förslag nedan - kanske är det dumt att begränsa sig? Det är ju ändå semestertider. Å andra sidan är det enklare att välja mellan färre alternativ, än om hela juli vore valbar. Fundera på det och "klaga" om jag har tänkt fel... :)

Så boys and girls, gå in här http://doodle.com/ar9fyn579k5z9hcg och skriv in vilka helger ni kan köra med på Vätternrundan, så spikar vi ut sedan den helgen som flest kan vara med. Det gör vi senare i vår.

Ja du har ju rätt. Juli skulle vi kunna lägga in 1-31 även vardagar. Vi kan ju avvakta och se. Med tiotalet deltagare så är vi ju i princip fullt. Vi kan ta fler men skulle vi bli uppåt 20 får vi nog fundera på lite annat upplägg än vad vi kört.

1014

Medlem
Gick med
9 Sep 2012
Hoj
2 x THRUXTON-04, TROPHY 1200-96
l

Så boys and girls, gå in här http://doodle.com/ar9fyn579k5z9hcg och skriv in vilka helger ni kan köra med på Vätternrundan, så spikar vi sedan den helgen som flest kan vara med. Det gör vi senare i vår.

Det något kryptiska 1014 x 2 i anmälningslistan innebär att jag har ambitionen att lufta båda Thruxarna genom att damen kör den ena.:angel

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
Tjoho!

Endast ett dygn och redan 6 anmälda till Vätternturen och rätt många kan de flesta datum. Kan det måhända ha blivit en populär tripp?

Å då har vi ännu inte sett anmälan från de annars så pålitliga dalkarlarna.

Stockholm är underrepresenterat. Skäms Stockholm!:D Nä klart att jag skojar bara men häng med.

Jockewictorsson

Only dead fish follow the stream
Gick med
1 Mar 2011
Hoj
Tiger 1050 -08
Vet att jag inte hör hemma här längre eftersom jag har konverterat till Tiger. Känner trots det en viss rätt att få tillfället att yttra mig i egenskap av tidigare Thruxtonägare. I alla fall. I dag blev premiärturen av här nere Sveriges riviera, d.v.s Skåneland! Vill bara berätta att det känns GÖTT i hela kroppen!!!image.jpgimage.jpgimage.jpg

1014

Medlem
Gick med
9 Sep 2012
Hoj
2 x THRUXTON-04, TROPHY 1200-96
Vet att jag inte hör hemma här längre eftersom jag har konverterat till Tiger. Känner trots det en viss rätt att få tillfället att yttra mig i egenskap av tidigare Thruxtonägare. I alla fall. I dag blev premiärturen av här nere Sveriges riviera, d.v.s Skåneland! Vill bara berätta att det känns GÖTT i hela kroppen!!!View attachment 399604View attachment 399604View attachment 399604

Tydligt - man bor på fel plats - klafsade runt i snöblask igår som jämförelse.

Det enda glädjeämnet var att alla aluminiumkåpor till slut blev färdigpolerade. Börjar kunna talserien 600-800-1000-1200-1 500-2000-4000-Polermedel. Givetvis såg man ändå några slipränder - o så var det bara o börja om... det kändes inte som att ha två hojar var en direkt framgångsfaktor.

Middleton

Medlem
Gick med
13 Sep 2011
Hoj
2006, Triumph Thruxton
Det enda glädjeämnet var att alla aluminiumkåpor till slut blev färdigpolerade. Börjar kunna talserien 600-800-1000-1200-1 500-2000-4000-Polermedel. Givetvis såg man ändå några slipränder - o så var det bara o börja om... det kändes inte som att ha två hojar var en direkt framgångsfaktor.

Några bilder?

TMax500

Gick med
20 Apr 2009
Hoj
Jag har ju inte riktigt samma moddar-ambition som 1014:) men här är i alla fall foton på "nya baken" och mina nya framblinkers. Ny regskylt är beställd. Den gamla fick en del stryk när jag skulle demontera den. Var fäst i skylthållaren med dubbelhäftande tejp och silikon/lim. Bra jobb från Johans MC... Eftersom den satt fast som %#%#%¤ så fick den lite skador när jag var tvungen att använda våld för att få bort den.

Framblinkers klart.jpg Ny bak.jpg

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Och jag var ute o provkörde hojen idag, en liten sväng till Biltema och handla slangklämma till vevhusfiltret. Självklart bjöd murphy på regn och kastvindar, så jag vågade inte fresta på grejerna, men alla förändringar känns som jättelyft! Mkt trevligt. Om det bara kunde bli vår nån gång..

Hasse D

Medlem
Gick med
14 May 2012
Hoj
2005, Triumph T100
Snitzigt!
Hasse D
Jag har ju inte riktigt samma moddar-ambition som 1014:) men här är i alla fall foton på "nya baken" och mina nya framblinkers. Ny regskylt är beställd. Den gamla fick en del stryk när jag skulle demontera den. Var fäst i skylthållaren med dubbelhäftande tejp och silikon/lim. Bra jobb från Johans MC... Eftersom den satt fast som %#%#%¤ så fick den lite skador när jag var tvungen att använda våld för att få bort den.

View attachment 399628 View attachment 399629

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...