Triumph Thruxton-tråden

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Lite blandat pip o pop från den senaste tidens mekande.

Som vanligt knappt någon mer än jag själv som ser att något är gjort men jag kan leva med det. Dessutom vet jag ännu inte om jag tycker att det är särskilt snyggt utan bakskärm och Lucasbaklyse. Jag är nöjd med det jag gjort men kanske åker bakskärmen på igen.

Blinkersen fram är faktiskt det jag är mest nöjd med. Att få bort likriktaren och det hemska orginalstaget för blinkers gjorde gott. Sen att jag lyckades paja det BC-stag jag köpte från Squaredeals och att en granne gjorde ett nytt åt mig är en annan historia. jag har i a f kvar ett stort jack i tummen som minne.

Sen är jag väldigt nöjd med att få plats med en liten verktygssats under sadeln.

Bifogat

• DSC_0182.JPG
    DSC_0182.JPG
    1.5 MB · Visningar: 90
  • DSC_0186.JPG
    DSC_0186.JPG
    1.4 MB · Visningar: 78
  • DSC_0187.JPG
    DSC_0187.JPG
    1.5 MB · Visningar: 85
  • DSC_0190.JPG
    DSC_0190.JPG
    1.5 MB · Visningar: 82
  • DSC_0193.JPG
    DSC_0193.JPG
    1.4 MB · Visningar: 88
  • DSC_0195.JPG
    DSC_0195.JPG
    1.5 MB · Visningar: 72
  • DSC_0196.JPG
    DSC_0196.JPG
    1.5 MB · Visningar: 80
  • DSC_0199.JPG
    DSC_0199.JPG
    1.5 MB · Visningar: 88
Last edited:

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
å några till

Bifogat

• DSC_0205.JPG
    DSC_0205.JPG
    1.5 MB · Visningar: 76
  • DSC_0208.JPG
    DSC_0208.JPG
    1.3 MB · Visningar: 87

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Baah! Har inte varit härinne sedan i höstas, men nu är abstinensen total efter att jag mötte sixty i kvarteret.
Det blir inget hojåka än på några veckor eftersom de håller på att göra om fasaden på huset (vill inte ha hojen där då). Någon som orkar summera vintern? :gnissla :glömdet

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
Baah! Har inte varit härinne sedan i höstas, men nu är abstinensen total efter att jag mötte sixty i kvarteret.
Det blir inget hojåka än på några veckor eftersom de håller på att göra om fasaden på huset (vill inte ha hojen där då). Någon som orkar summera vintern? :gnissla :glömdet

Kul att höra av dig Yonsson, har du anmält dig till Vätternturen ännu eller?

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj

Summera vintern? Björnar går i ide under vintern. Nu har jag vaknat upp och det har jag summerat i inlägget ovanför ditt.

Middleton

Medlem
Gick med
13 Sep 2011
Hoj
2006, Triumph Thruxton
Som vanligt knappt någon mer än jag själv som ser att något är gjort...

Har du tagit av framhjulet nyligen? Det ser nämligen ut som om hastighetsmätargivaren sitter lite galet. Bilden kanske ljuger men vore trist om det kärvade i onödan. Det finns en liten klack på gaffelbenet som snäckan ska ligga an mot.

Snittsigt att få med verktygen på ett så smidigt sätt och fräsiga bultar, sånt gillas!

Tips på vettig verktygsrulle tas för övrigt tacksamt emot.

bgojan

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2014
Hoj
2008, Triumph Thruxton EFI Jet Black
Har du tagit av framhjulet nyligen? Det ser nämligen ut som om hastighetsmätargivaren sitter lite galet. Bilden kanske ljuger men vore trist om det kärvade i onödan. Det finns en liten klack på gaffelbenet som snäckan ska ligga an mot.

Snittsigt att få med verktygen på ett så smidigt sätt och fräsiga bultar, sånt gillas!

Kan rekommendera Rotewalds verktygsrulle från Louis.de. Passar precis in vid batteriet som BJN visar.

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj

Tack Middleton, givaren sitter helt fel. Såg det tidigare men stort tack för påpekandet.

Det jag senast satte fast fel upptäcktes inte förrän stoppet vid Tiveds kyrka då någon undrade varför min tank satt så högt över ramrören jämfört med de andra.:) Jag hade ju lyckats trycka dit tanken med urtagen ovan för gummirullarna på ramen.:död Med hjälp av TMax verktyg kunde jag flytta tillbak till rätt plats.

Skiftnyckel, någon fast nyckel , små tänger, Skruvmejsel flat och stjärna samt insexnycklar ligger där nu och lite najtråd. Får fundera mer. Det får plats lite till men inte mycket mer. Någon liten hoptryckt rulle eltejp ska också in och några säkringar. Plastverktyg för att plocka säkringarna finns med. Själva fodralet är original till någon japshoj som jag fick av 1014. Fast det finns rullar att köpa typ Rothewalds som bgojan påpekar.

Last edited:

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
Nu är drivningen till hastighetsmätaren OK! Troligtvis hade jag inte passat den när jag momentdrog hjulmuttern. Hojen gick nu bara på en cylinder men sånt bekymrar mig föga. Säkert lätt att få ordning på annars slår väl en Thruxton med bara en cylinder ändå det mesta spm körs på gata.

bgojan

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2014
Hoj
2008, Triumph Thruxton EFI Jet Black
Jag samåker gärna. Låter lockande med en längre trip men jag får återkomma på den punkten. Fan, va trevligt!!!

Jag samåker gärna från Stockholm, med det är osäkert om jag kan komma loss för en längre tur (tror inte det). Skall blir riktigt kul:)

Alikzus

Twin Power Ranger
Gick med
21 Sep 2003
Hemma i Falkenberg efter 13 år i Stockholm
Hoj
Ryath - 2013 Triumph Thruxton 900 EFI (Brooklands Green)
Jag och sambon har firat påsk på Island, vilket för övrigt kan rekommenderas som resmål om man kan klara sig utan solsemester ;) (men prova i maj när lupinerna har slagit ut och fåren har lammat); när jag kom hem så hade påskharen levererat följande:
IMG_0338.JPG
:banana

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom