thruxtonerich
Gudomlig sporthojare
- Gick med
- 16 Aug 2006
- Hoj
- Triumph Thruxton 2004 904 cc, SÅLD. Triumph Street Triple 675 - 2010
Nyss släppta data!! Ser ju ganska skapligt ut. Nu väntar en provkörning till våren.
Motorcycle News
29 min ·
The Thruxton R specs are looking pretty good too...
UK Price: £11,700 (£10,400 for the Thruxton)
Engine: Parallel twin, four-stroke, eight valves, SOHC, Liquid-cooled 1200cc, 97.6mm x 80mm
Claimed power: 95.6bhp @ 6750rpm
Claimed torque: 82.6lb.ft @ 4950rpm
Weight: 203kg (dry)
Fuel capacity: 14.5l
Seat height: 810mm
UK on sale date: April
Visste väl det, du är mest putt för att den inte finns i gult!Tack för info Thruxtonerich. Info vill jag ha men känner inte riktigt samma inför dessa data som du. Priset är helt OK men motordata är ju mer som för en glidare och inte för en sporthoj. Fast du gör ju rätt. Det kanske är kul men tyvärr finns det ju ingen gul. EDIT: Rätt som provkör alltså och bildar dig en egen uppfattning.
Visste väl det, du är mest putt för att den inte finns i gult!
Tack för info Thruxtonerich. Info vill jag ha men känner inte riktigt samma inför dessa data som du.
Priset är helt OK men motordata är ju mer som för en glidare och inte för en sporthoj. Fast du gör ju rätt. Det kanske är kul men tyvärr finns det ju ingen gul.
EDIT: Rätt som provkör alltså och bildar dig en egen uppfattning.
Jo, motordatan är inte så uppseendeväckande precis..ungefär som min gamla 904 cc thruxton..men det finns hopp, det finns/kommer ett "racekit" med andra kammar, annat avgassystem utan kat, som säkert lockar fram några hästar till och classicbikeraisch jobbar redan på street twinnen för bättre prestanda..men egentligen är det, för mig, utseendet som jag fastnat för. Nu trivs jag väldigt bra med min striple så vi får väl se vad en provkörning kan ge för resultat. Och bara så du vet..GULT ÄR FULT, he he!!!
En riktig hoj har förgasare. Såede.
Mosten mc's engelsk traef på Jylland är en höjdare och dit skall frugan o jag. Om ngn vill uppleva en riktig engelsk träff på danska är den att rekommendera. Kolla hemsidan. Färja fr Varbergär ok. Juni.
Å så är jag till naturen en trogen jävel, tycker alltid att den hojen jag förälskat mig i är det vackraste man kan se på. Det finns ingen tidsgräns för hur länge jag tycker om samma.
Nä jag förstår, ingen här förstår det tänket men sån är jag. Alltid nöjd med den hoj jag har och vill helst aldrig byta.
Det låter som en skön egenskap i dagens accelererande samhälle där kontinuerlig utveckling är normen och att stå fast ses som något negativt.
Jag blir alltid chockad när jag hör/läser om sådana som bara har en hoj och byter den varje säsong (det är mer okej att byta hoj regelbundet om man har en pool av hojar för då har man förmodligen en mer permanent älskling i alla fall). Man tappar ju nöjet med att trixa och fixa samt att lära känna maskinen på djupet.
Visst, jag pratar och funderar på Striple, men jag har ärligt talat ingen lust att göra mig av med Ryath, så det lär nog bara förbli prat och fantasier tills jag har råd och plats att ha mer än en hoj.
Bobbinerna M6 från Biltema, rostfri M6 stång från Jula ( finns på Biltema också) och dyra som fan svarteloxerade kupolmuttrar med bricka från tastynuts.
Jag hade samma lösning på min thrux men minns inte längden..du kan ganska lätt mäta till ungefärlig längd för att sen finkapa.
View attachment 428279
Jo, jag vet; jag kollade om det stod någon längd i ditt inlägg också. Men hojen står en bit bort och jag har inte vägarna förbi idag, så jag får mäta och kapa någon annan dag. Jag har ändå inget depåstöd än.
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|