roffe_s
nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Den kan Du också skaffa redan nu! http://www.triumphmotorcycles.se/services/manuals?returnUrl=http://www.triumphmotorcycles.se/En fråga till Roffe..Du som har instruktionsboken på 1200:an...Vad rekommenderar dom för motorolja till den? Jag har nämligen 3 liter 15w-50 helsyntet på hyllan hemma. Funkar det?
Visst sjutton ska det funka om den är av modern typ - boken säger "Del- eller helsyntetisk 10W/40 eller 10W/50 motorcykelolja som uppfyller kraven för API SH (eller högre) och JASO MA, till exempel Castrol Power 1 Racing 4T 10W-40 (helsyntetisk) motorolja, som säljs under namnet Castrol Power RS Racing 4T 10W-40 (helsyntetisk) i vissa länder." Jag vet inte när jag sist hade en mc-olja på hyllan i garaget som inte uppfyllde de specifikationerna...
180 cm räcker ju utmärkt med originalstyrningen och borde fungera hyfsat med racestyret, men kombinationen av ännu mer framåtlutad sittställning och benen relativt långt ner gör att jag personligen skulle föredra att kombinera den åtgärden med någon form av ställ som flyttar fotpinnarna bakåt/uppåt. Men visst ser det betydligt rejsigare och snyggare ut....Jo har ju hört det där om körställning så e lite fundersam. 180cm verkar ju knappt räcka för å nå fram te styret :-D
Hur sitter clip-onsen....måste man plocka ut hela gaffelbenet för att byta?
Utan att veta så anar jag att man ställer hojen på depåstöd bak och fram av typen som lyfter under styrkronan. Sedan demonterar Du framhjulet, lossar gaffelbensskruvarna i övre och undre kronan, sänker ned gaffelbenen så att Du kan få in clip-on mellan gaffelbenet och övre kronan och skjuter tillbaka gaffelbenet in i övre styrkronan. Klart.
Kollade in montageinstruktionerna för värmehandtagen, tydligen ska tanken av och lyktinsatsen ut för att få dit dom. Det kanske finns intresse av en How-to när jag väl fått den levererade och krånglat dit dom?
Last edited: