Tack för svar och förslag! Handtagsglappet + ovana med twin kan vara största bovarna misstänker jag. Ska väl sägas att eftersom jag även pinnar runt banan på en S1000RR (-15) med ridebywire så blev jag förvånad över glappet, på BMWn känns det mer eller mindre som en direktkoppling mellan hand och bakhjul...
Jag ska kolla kedjan också förstås men hojen har känts likadan från 0 mil till nu ett antal mil efter första service. Om jag sedan ids gräva i handtaget vet jag inte, kanske känns annorlunda nu när jag hämtar ut hojen efter lite fix (bla montering av originalvärmehandtag)...
Jag beställde förresten ett som det hette från början "Rear Mudguard Removal Kit" (senare "fender removal") och hade i min enfald väntat mig att det skulle se ut som på Triumphs snygga bilder på Café och racervarianterna (enligt text om varianterna utrustade med kitet)... Jag beställde kitet med hojen i mars och då fanns inga bilder på den grunka som nu levererades... Det var ju ett "Rear Mudguard REPLACEMENT" kit som kom med en hel stänka om än smalare...
Som det såg ut på inspriationsbilderna först (vid beställning) och som de visas nu... :
Får se vad det blir av det när ombyggnationen är klar, men jag är ganska besviken på Triumphs lätt luriga bilder och nu helt obrydda konstaterande om att det fanns en liten text som sa att kitet kunde se olika ut i olika länder och förmodligen menade att jag mer eller mindre därmed fick ta på mig ansvaret för att jag fick något annat än jag förväntat mig... Nu finns bilder på kitet på webben men inte vad jag och säljaren kunde hitta när jag beställde hojen.
Hoppas få se dig slänga runt Thruxtonen på Kemora nästa vår nu Roffe!
/Roger