Just det, det bokades visst en thruxton bandag med triumph ägar klubben i höstas om inte jag minns fel. Nån förutom mig som bokat in den? Efter det så lär jag väl börja fundera på mods igen..
Ja du borde ju ha hört nåt om någon, det var på tapeten i aug/sept nån gång. Jag är ju ban-oskuld och det måste göras nåt åt.. ????Måste jag missat totalt..förr om åren ordnade TOMCC:s racing några dagar på KK-ring och jag var där 2 ggr..Hilse var chef då.
Var inne på tomcc's fb sida, hr. waldmann hade t.o.m kommenterat i tråden det hade visst lämnats in motioner.Måste jag missat totalt..förr om åren ordnade TOMCC:s racing några dagar på KK-ring och jag var där 2 ggr..Hilse var chef då.
Hallå hörni!
Är det någon som vet om orginalfjädringen i fram är progressiv på Thruxton? Eller sitter det vanliga raka?
Jag har en -11. Kan såklart skruva upp och se efter men tänkte bespara mig mödan och testa att fråga här först .
Supertacksam om någon visste!
Ha det fint
Måste vara därför progressiva fjädrar är så billigt till thruxton?Det är raka fjädrar..om du funderar på progressiva så gör inte det..blir sämre än original..jag har provat.
Måste vara därför progressiva fjädrar är så billigt till thruxton?
Jag funderar ju på att sätta i ett par tockna däringa emulatorer i mina gafflar, tycker framänden är lite orolig ibland när man pressar den.
Du hade ju ett rejält wobbelstag på din minns jag, är det nåt att rekommendera också?
Har ju fattat att man måste välja fjädrar efter totalvikten på hoj och förare, men jag har då aldrig hittat nånstans där man kan köpa avstämda fjädrar..
Haha, ja.. minns att jag gjorde en panikbromsning för några år sen, och framhjulet började studsa som en hoppstylta! Det var rätt intressant..Jodå, det finns här bl.a. http://www.classicbike-raisch.de/triumph-ac-15/gabel-federn/gabel/
Borde gå att få tag i här i landet nånstans, säkert hos Öhlinsåterförsäljare.
Emulator är ett bra sätt att få gaffeln bättre..jag köpte från Kumlins Motor men går att ta direkt från RaceTech i USA. Även avstämda fjädrar från RT.
Svårt att säga om "vobbelstaget" hjälpte då jag monterade det tillsammans med Andreani-kitet..det blir iallafall inte sämre... speciellt vid riktigt hård bromsning som "twistar" gaffelbenen lite pga den ensidiga bromsen.
Det är raka fjädrar..om du funderar på progressiva så gör inte det..blir sämre än original..jag har provat.
Haha, ja.. minns att jag gjorde en panikbromsning för några år sen, och framhjulet började studsa som en hoppstylta! Det var rätt intressant..
Så du körde först med emulatorer, sen cartridge kit?
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|