Hej på er alla.
Mitt första inlägg här. Jag köpte mig en Thruxton i augusti förra året. En Brookland Green 2015, uttagen 2014 och nu är det knappt 200 mil på mätaren. Allt är original, än så länge.
Första steget är mer ljud, med original ljuddämpare så är maskinen nästan helt tyst. Ett par TOR är beställda, väntar bara på leverans. Sedan vill jag göra något åt insugs sidan, men velar på vad. Har läst en hel del på olika sidor och forum, främst på TTP (Triumph Twin Power). Efter texten så verkar deras produkter ganska bra. Velar mellan filter och insugs bricka, Air box intake cover "steg 1½", eller airbox removal kit "steg2". Efter vad jag kan läsa mig till och se i grafer så ger "steg 2 högre effekt, men tappar lite i vridmoment i mellan registret. medan "steg 1½" är tvärtom. Ni som redan har fixat med era cyklar, vad är era funderingar?
Nästa fundering är om man ska ta bort lufttillförselen till cylindrarna, eller inte. O2 removal kit.
När jag frågar på närmsta Triumph verkstad så får jag olika svar, lite beroende på vem jag frågar.
Så vara eller inte vara, det är frågan?
Hälsningar
Patrik Nilsson