Vad kör du för kölvar+foder?
I a f med det yttre. Bättre eller sämre, tja se bilderna före efter och döm själva. Jag är i af rätt nöjd och originaldelarna har jag ju kvar.
Kollade vad det satt för munstycken monterade idag. Trots att läsglasögonen var med så var det svårt att se. Såg ut som 116 men det var väl 115. Hade tänkt testa med 125 plus en bricka på nålen. I de anvisningar jag sett så är väl det det vanligaste med öppet avgas och snorkeln borta. Fast det kanske blir för fett. Hojen går bra och tändstiften ser ut som ett exempel på det perfekta stiftet från kartan ni alla sett. Någon som har en åsikt? Fast det är ju bara att prova med rövdynon och tändstiftsfärgen tills jag skaffar A/F-mätare. Fast det måste funka att sätta sonden bak i ljuddämparen annars får det vara.
Klockrent!
Har du ngn bild på exakt vart du satte den?
Luften på rätt nivå i däcken igen, detta hade dock ingen som helt betydelse för styrvobblet. Ngt bättre kanske det blev, men vid kraftig gas, eller gas+sväng så börjar framänden dansa okontrollerbart
När jag körde in hojjen i garaget fick jag följande spännande överraskning.
Luftfiltret med tillhörande plastbalja var dränkt i olja. Nivån ligger nu rätt, men den fortsätter att pissa olja ifrån vevhuset ut i slangen som ansluter i luftboxen.
Vad fan kan detta vara?
I a f med det yttre. Bättre eller sämre, tja se bilderna före efter och döm själva. Jag är i af rätt nöjd och originaldelarna har jag ju kvar.
Kollade vad det satt för munstycken monterade idag. Trots att läsglasögonen var med så var det svårt att se. Såg ut som 116 men det var väl 115. Hade tänkt testa med 125 plus en bricka på nålen. I de anvisningar jag sett så är väl det det vanligaste med öppet avgas och snorkeln borta. Fast det kanske blir för fett. Hojen går bra och tändstiften ser ut som ett exempel på det perfekta stiftet från kartan ni alla sett. Någon som har en åsikt? Fast det är ju bara att prova med rövdynon och tändstiftsfärgen tills jag skaffar A/F-mätare. Fast det måste funka att sätta sonden bak i ljuddämparen annars får det vara.
Har du inte öppnat upp l-burken alls? Sitter både snorkel och en platta som du kan ta bort för bättre flöde. Behåller du l-burken original behöver du nog inte bestycka om, ev bara lyfta nålen med bricka eller bara ett nr större h-munstycke, inte båda.
Snorkeln är borta och jag har funderat på att ta bort plattan samt sätta på en "bellmouth" eller vad det heter. Men så är jag så himla sugen på att sätta på FCR 39r och då känns det inte meningsfullt att vela med detta. Om jag tar beslutet att inte byta förgasare i år i alla fall så mofifierar jag nog insugsboxen lite mer.
Bellmouth är bortkastade pengar tror jag. Spara dom till FÖRGASARE!!!!
Plocka bara ut plattan och bort med snorkeln, kör och handla nästa säsong.
I a f med det yttre. Bättre eller sämre, tja se bilderna före efter och döm själva. Jag är i af rätt nöjd och originaldelarna har jag ju kvar.![]()
Den blev redit nice!
Ball med gul kedja. har själv funderat på en blå till min![]()
Råkade klåpa mig och lägga manualen på en dator som jag inte har tillgång till idag.
Vilken viskositet på oljan skall det vara i framgaffeln?
Mängd?
Vart köpte ni era progressiva fjädrar?
Tack på förhand
OK! Säger den ngt om mängden?
Måste beställa en Haynes manual, har fasiken inte hunnit med tanke på allt jobb med båda mina hojjar..
Har inte hunnit skruva trajja idag då jag bygger avgassystem till racehojjen.
Är det detta du syftar på?
May 09
Legionnaire says:
Triumph Trait
h43r:
Meister! All the above explanations are good and valid but i believe The problem you have is a seized Rotary/Centrufugal valve. Its located between the motor on the nearside of the engine to the airbox. When seized at revs above approx 5000 ish it allows oil to shoot into the airbox. You need to change this valve dont try to dismantal it change 4 new, its about 22 squid. If you dont change it your new airbox will fill up again. Its a common fault on Triumphs fitted with this device its a pain. Ive got a Daytona 1200 SE and have changed 2 of them. There is a cheaper alternative for you though. Bimble around at 30 MPH and low Revs and problem solved. OooAaarrrgh! The Meister!
![]() |
Försäljningsrekord för BMW Motorrad
Efter att ha sålt 210 408 m... |
![]() |
BMW R 18-modeller uppdateras
Screenshot BMW R 18 och ... |
![]() |
Fiffiga touringprylar
Det tyska företaget Wunderl... |
![]() |
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |