Triumph Thruxton-tråden

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Tack :)

Förstår inte riktigt heller vad han syftar på?

Det kan inte vara denna bussning som läcker då?
Vid luftningsledningen?

Nu gissar jag men jag finner det inte otroligt. Jag menar där skulle ju olja från transmissionskåpan läcka in och följa med vevhusventilationen ut. Det är väl dessutom något som du haft isär och som kan ha kommit tillbaka fel alt. torkat.

Se bifogad bild och detalj nummer 6. Det är en oljetätning och den kostar 35,5 dollar. Fast det kan inte gärna vara den han menar och kallar "Rotary/centrifugal valve"

Bifogat

• Skärmavbild 2010-04-18 kl. 14.37.18.jpg
    Skärmavbild 2010-04-18 kl. 14.37.18.jpg
    56.7 KB · Visningar: 83

thruxtonerich

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Aug 2006
Hoj
Triumph Thruxton 2004 904 cc, SÅLD. Triumph Street Triple 675 - 2010
OK! Säger den ngt om mängden?
Måste beställa en Haynes manual, har fasiken inte hunnit med tanke på allt jobb med båda mina hojjar..

Har inte hunnit skruva trajja idag då jag bygger avgassystem till racehojjen.

Är det detta du syftar på?

May 09

Legionnaire says:
Triumph Trait

:ph43r:

Meister! All the above explanations are good and valid but i believe The problem you have is a seized Rotary/Centrufugal valve. Its located between the motor on the nearside of the engine to the airbox. When seized at revs above approx 5000 ish it allows oil to shoot into the airbox. You need to change this valve dont try to dismantal it change 4 new, its about 22 squid. If you dont change it your new airbox will fill up again. Its a common fault on Triumphs fitted with this device its a pain. Ive got a Daytona 1200 SE and have changed 2 of them. There is a cheaper alternative for you though. Bimble around at 30 MPH and low Revs and problem solved. OooAaarrrgh! The Meister!

Hittade denna diskussion på annat forum.
http://forums.delphiforums.com/New_Bonneville/messages/?start=Start+Reading+>>

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
Misstänker att det är just den tätningen som kan vara strulet.
Tömde luftboxen idag från olja och tog den på en kort-tur (4 mil).
När jag kom tillbaka och kollade var det ny olja i luftboxen, dock betydligt mindre än igår.
Skall tilläggas att jag tömde ut ca 1dl från bottenpluggen för att vara säker så att jag inte kör med för mkt olja.

Tack för tipsen grabbar!
Jag gör ett nytt försök imorgon och ser om det fortsätter komma mer olja.

speedtwin

Min pappa är starkare än din pappa....
Gick med
10 Jun 2009
Hoj
Triumph thruxton-06 Såld/BMW K1200R -06 Såld/Arctic cat Wildcat
Hej grabbar!
Jag har en liten fråga kring fälgar. Jag har suttit och letat efter bredare bak fälg till min hoj, men det vekar bara finnas 36 håls. men navet bak har ju 40 hål. finns det någon som vet var man kan hitta Exel fälgar med 40 hål så att man kan behålla navet.?

teargaz

Ny medlem
Gick med
18 Jul 2009
Hoj
2007, Triumph Bonneville
Nu har jag rensat baken på min. Tycker det blev helt ok. Förhoppningsvis så kommer sadelkåpan imorn. När jag hade meckat klart så tog jag en provtur och då gick hastighetsmätarvajern av!? Nån som vet vad en sån kan kosta?

Bifogat

• Ny sadel gammal skärm.jpg
    Ny sadel gammal skärm.jpg
    231 KB · Visningar: 88
  • Klart.jpg
    Klart.jpg
    230.5 KB · Visningar: 97
  • Klart2.jpg
    Klart2.jpg
    234.5 KB · Visningar: 85

TCE

Kawasaki Z900RS
Gick med
8 May 2008
Hoj
Kawasaki Z900RS
Nu har jag rensat baken på min. Tycker det blev helt ok. Förhoppningsvis så kommer sadelkåpan imorn. När jag hade meckat klart så tog jag en provtur och då gick hastighetsmätarvajern av!? Nån som vet vad en sån kan kosta?

Är det en Biltema lyft du har ?

teargaz

Ny medlem
Gick med
18 Jul 2009
Hoj
2007, Triumph Bonneville
Och den fungerar bra ? , vill inte sätta på centralstöd på min och Depåstöden fungerar inte då ljuddämparna är ivägen.

Ja den funkar kanoners. Skönt att få upp hojjen en bit när man jobbar med den. Dehär är dock den gamla lyften. Finns en nyare också som är lite fler features

speedtwin

Gick med
10 Jun 2009
Hoj
Och den fungerar bra ? , vill inte sätta på centralstöd på min och Depåstöden fungerar inte då ljuddämparna är ivägen.

Jag har depåstöd till min. det e ett biltema stöd med lyftplator.
Det e lite trångt men det funkar ganska OK. Och det är lite billigare:D

Panzaa

Gick med
16 Aug 2007
Hoj

Blev ju sketasnygg :)

Vajern kostar 360 som trajja original, min jävla skitvajer gick av den med i förra veckan. Köp inte renoveringskit, de funkar inte med trajjan.

Lite mindre olja i burken idag, men fortfarande "mycket" i min värld.

Bifogat

• panzaas_trajja34.JPG
    panzaas_trajja34.JPG
    25.5 KB · Visningar: 80

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
Snyggt!:tummenupp

Måste tyvärr byta pipor då, blir lite billigare med en lyft.

Jag har visserligen ett depåstöd som fungerar att lyfta med men det är lite krångligt. Eftersom jag är rädd om hojen vill jag gärna att någon håller den så att jag kan passa i plattorna i lugn och ro innan jag lyfter.

Därför har jag funderat på den här från Biltema som verkar mycket smdig
http://www3.biltema.se/Bil---MC/MC/Verkstadsutrustning/Stod-custom/

Jag hade inte kollat men när jag besiktigade i tisdags så lyfte de hojen enligt samma princip. Någon som har provat Biltemas?

Bifogat

• 82-185_m.jpg
    82-185_m.jpg
    7.2 KB · Visningar: 64
Last edited:

teargaz

Ny medlem
Gick med
18 Jul 2009
Hoj
2007, Triumph Bonneville
Det jag gillar med mitt stöd är:

* Inga som helst problem att lyfta hojen när man är själv. Jag ställer den bara på stödet, trär in gaffeln från andra hållet (precis bakom fjädern till stödet vänster om oljefiltret). Tar tag i höger styrhandtag och vinklar upp hojen i takt med att jag pumpar. Sen gör jag bara tvärt om när jag tar ner den. OBS Fäll aldrig in stödet när hojen är upplyft så slipper man glömma fälla ut det när den ska ner sen:huvet

* Bra arbetshöjd när man jobbar.

* Jävligt skönt att kunna rotera/vända in hojen i bättre ljus.

* Skönt att få upp båda hjulen i luften när man tvättar fälgarna

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
Det jag gillar med mitt stöd är:

* Inga som helst problem att lyfta hojen när man är själv. Jag ställer den bara på stödet, trär in gaffeln från andra hållet (precis bakom fjädern till stödet vänster om oljefiltret). Tar tag i höger styrhandtag och vinklar upp hojen i takt med att jag pumpar. Sen gör jag bara tvärt om när jag tar ner den. OBS Fäll aldrig in stödet när hojen är upplyft så slipper man glömma fälla ut det när den ska ner sen:huvet

* Bra arbetshöjd när man jobbar.

* Jävligt skönt att kunna rotera/vända in hojen i bättre ljus.

* Skönt att få upp båda hjulen i luften när man tvättar fälgarna

Jo, jag inser alla dessa fördelar men jag måste flytta prylar en bra bit varje gång jag ska tvätt/meka och då ser den lite tung ut. Som det nu är skulle jag knappt ens få plats att förvara den i förrådet. Skulle alltså gärna köpa en sådan om läget vore annorlunda men nu får jag klarar mig med något mindre. Kanske den enkla grejen från Biltema jag länkade till.

Panzaa

Gick med
16 Aug 2007
Hoj
Feltemas centralstöd funkar alledels utmärkt.
Har 2 st som jag använder till mina hojjar om jag inte använder min lyft.

Bara å handla ;)

speedtwin

Gick med
10 Jun 2009
Hoj
Hej grabbar!
Jag har en liten fråga kring fälgar. Jag har suttit och letat efter bredare bak fälg till min hoj, men det vekar bara finnas 36 håls. men navet bak har ju 40 hål. finns det någon som vet var man kan hitta Exel fälgar med 40 hål så att man kan behålla navet.?

Men e det ingen som har lite koll på fälgar?:va

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...