bosse-l
Gudomlig sporthojare
- Gick med
- 3 Aug 2016
- Ort
- Överkalix
- Hoj
- Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Jag kan väl förtydliga att jag inte missar nerväxlingar om jag tar en växla i taget men om jag ska växla ner två eller fler på en gång måste man se till att trampa distinkt. På övriga hojar Hondan 250:in, KLR:en och GSX:en är detta betydligt lättare.
Vi får väl se hur röven känner sig i morgon eftermiddag, ska köra drygt 70 mil i eftermiddag och imorgon förmiddag. King and Queen sadel blir det då inte så det är lungt?
Nu har jag inte kollat så mycket på grejer till Thruxton då jag är ganska nöjd med min hoj just nu men har för mig att det finns eller har funnits att köpa själva plastbotten till sadeln för att tillverka egen sadel, det vore kanske nåt finns en kille här som är duktig på att sy som skulle kunna göra överdraget åt mig. Frågan är i sånt fall med vad man ska stoppa sadeln för att få den bekväm? Är nog läge att i sånt fall testköra utan överdrag till man hittat rätt.
Vi får väl se hur röven känner sig i morgon eftermiddag, ska köra drygt 70 mil i eftermiddag och imorgon förmiddag. King and Queen sadel blir det då inte så det är lungt?
Nu har jag inte kollat så mycket på grejer till Thruxton då jag är ganska nöjd med min hoj just nu men har för mig att det finns eller har funnits att köpa själva plastbotten till sadeln för att tillverka egen sadel, det vore kanske nåt finns en kille här som är duktig på att sy som skulle kunna göra överdraget åt mig. Frågan är i sånt fall med vad man ska stoppa sadeln för att få den bekväm? Är nog läge att i sånt fall testköra utan överdrag till man hittat rätt.