jag är på om ingen mot förmodan har köpt hojen då!Fjällgatan på söder? Lör 2 april? (om vädret tillåter). Ingen lång tur eftersom det fortfarande är för tidigt på säsongen utan mest lite skitsnack och kaffe. Vad säger ni?
Hänger gärna med på en västkustfika. Vad jag vet är det inget hinder föreslagen dag. Som alla andra säger så finns det ju krav på hyfsat väder.
En tanke som slog mig är att vi kanske skulle köra en liten vår-träff i Sthlm inom kort för att lufta våra hojar och fira med en kaffe att våren är här. Rosenhill eller kanske Fjällgatan på söder? Lör 2 april? (om vädret tillåter). Ingen lång tur eftersom det fortfarande är för tidigt på säsongen utan mest lite skitsnack och kaffe. Vad säger ni?
Lite väl långt att köra i kylan. Föreslår Orust- Tjörn området. Annars tar jag en sväng norrut själv.
Yes, det kan bli kallt att köra långt i april. Det var därför jag föreslog något "mitt emellan" norr, öster och söder. Men vi kan ju dra färdvägen några mil norrut istället. Då blir det lite längre för några (Halland, Borås) men kanske överkomligt för Uddevalla & Lysekil.
- Marstrand? Göta älv-dalen? Andra förslag?
Jag och Yonsson klarar oss alltid, vi bor ju "mitt i" och Yonsson är ju dessutom orolig att hojen inte skall bli ordentligt varmkörd om vi kör för kort sträcka! (Det är nog befogad oro om det blir en kall dag...
Till Sydafrika på en Scrambler = KULT! Blir oerhört avundsjuk!!Men, jag överväger nu starkt att hänga med på denna trip. Inte hela vägen, men kanske ned till Sydafrika.. eller kanske kortare än så. Jag överväger även att använda mig av scramblern för detta, frågan är om man pallar detta med den?
Till Sydafrika på en Scrambler = KULT! Blir oerhört avundsjuk!!
Komforten borde du kunna klara med en airhawk för rumpan http://www.airhawk.se/se/.
Sedan är det (nästan) bara att packa ordentligt med kedjespray och rulla iväg!
Ok Göteborgarna snodde min idé och tig över tråden så innan vi blir helt överkörda så bestämmer vi kl 14 på Fjällgatan Lör 2/4. För vår del är det alltså ingen planerad gemensam tur utan bara en träff för lite fika och skitsnack. Kom med bil eller ennat färdmedel om det regnar eller om hojen fortfarande är på lyften.
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|