Triumph Thruxton-tråden

xyx

Darwin Kernel Version 11.0.0
Gick med
11 Nov 2004
Hoj
Thruxton, röd!
Hänger gärna med på en runda, är tyvärr bortrest första helgen i april. Men det blir väl fler tillfällen :)

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Hänger gärna med på en västkustfika. Vad jag vet är det inget hinder föreslagen dag. Som alla andra säger så finns det ju krav på hyfsat väder.

Zard

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2008
Hoj
fd Triumph Thruxton, fd Triumph Street Triple, fd Suzuki GSX600
Fjällgatan på söder? Lör 2 april? (om vädret tillåter). Ingen lång tur eftersom det fortfarande är för tidigt på säsongen utan mest lite skitsnack och kaffe. Vad säger ni?
jag är på om ingen mot förmodan har köpt hojen då!

speedtwin

Min pappa är starkare än din pappa....
Gick med
10 Jun 2009
Hoj
Triumph thruxton-06 Såld/BMW K1200R -06 Såld/Arctic cat Wildcat
Hänger gärna med på en västkustfika. Vad jag vet är det inget hinder föreslagen dag. Som alla andra säger så finns det ju krav på hyfsat väder.

Jädrar vad alla hugg på det. Är det så att alla tyker att den här j..la vintern borde vara slut nu:tuttar.

Jag är med på om det är väder för en tur..

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
Skönt att ni börjar bli klara! Jag har minst 1,5 månad av skruva nätterna i ända innan jag är klar.
Räknar med att vara klar till custom bike show i Norrtälje i början av juni om jag sliter på. Dekaler färdiga efter ett 2 dagars pass med dekalskrivare i helgen.
Skitfränt med ISR på trajan :) har ju dubbla dito på min yamma. Jag upplevde fjädring+bromsar fram som icke tillräckliga, därav byte till bättre doningar. Allt är såklart beroende på hur man kör. På kurviga alpvägar i Schweiz vill man inte köra original :näsblod

Grattis till första modden med reflexen, nu bär det av utför ;)
Är gärna på en tur i Stockholm med redan om 2 veckor känns tidigt. Salt+rullgrus är vanskligt. Får nog bli bil för min del isf, men kommer gärna :) bra idé!

Last edited:

hs01jowe

Rocker
Gick med
8 Feb 2005
Hoj
Triumph Bonneville T100 Såld 2014
En tanke som slog mig är att vi kanske skulle köra en liten vår-träff i Sthlm inom kort för att lufta våra hojar och fira med en kaffe att våren är här. Rosenhill eller kanske Fjällgatan på söder? Lör 2 april? (om vädret tillåter). Ingen lång tur eftersom det fortfarande är för tidigt på säsongen utan mest lite skitsnack och kaffe. Vad säger ni?

Jag är på om det är okej väder :tummenupp

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Västkusttur 2 april - ett första förslag

Det finns massa kul vägar. Men det är troligen kallt 2 april. Och med tanke på geografin (halvcirkeln Uddevalla-Borås-Frillesås) så är kanske Göteborg är en bra startpunkt? "Framkörningen" bli lång nog ändå i vårkylan [BJN 9(?) mil, tce66 6 mil, Speedtwin 6 mil(?)].

T ex:
* Samling Götaplatsen kl 13 (M a o inte för tidigt på morgonen, då är det nog kallt. Kl 13 har solen värmt en stund och vägarna har torkat upp.)
* Färd på småvägar (mestadels) till Gottskär där vi fikar på Jönssons och äter deras goda hallonbakelse. C:a 4 mil enkel resa från Gbg om man kör raka spåret, lite mer för oss som kör små och krokiga vägar.
* Återfärd på "blandade landsvägar" till Gbg.
* En varm dusch för att få upp kroppstemperaturen! OBS att detta får var och en göra själv hemma, det är INTE en kollektiv grej... :)

Eller något annat! Jag har kört en hel del häromkring, så jag tar gärna något helt annat om någon har bättre idéer.

Last edited:

hamre0

Customvägrare
Gick med
31 Aug 2010
Hoj
Street Triple 08+ Kymco KXR
Lite väl långt att köra i kylan. Föreslår Orust- Tjörn området. Annars tar jag en sväng norrut själv.

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
Lite väl långt att köra i kylan. Föreslår Orust- Tjörn området. Annars tar jag en sväng norrut själv.

Har kanske själv vissa farhågor om att det kan bli en aning långt om det inte plötsligt blir en del varmare fast jag vill inte säga något definitivt. Sen måste jag ju hinna provköra för att kolla ny bestyckning å så. Fast jag vet ju att det kommer att bli himla kul om man väl kommer iväg så sugen är jag.

TMax500

Gick med
20 Apr 2009
Hoj
Västkusttur 2 april

Yes, det kan bli kallt att köra långt i april. Det var därför jag föreslog något "mitt emellan" norr, öster och söder. Men vi kan ju dra färdvägen några mil norrut istället. Då blir det lite längre för några (Halland, Borås) men kanske överkomligt för Uddevalla & Lysekil.

- Marstrand? Göta älv-dalen? Andra förslag?

Jag och Yonsson klarar oss alltid, vi bor ju "mitt i" och Yonsson är ju dessutom orolig att hojen inte skall bli ordentligt varmkörd om vi kör för kort sträcka! :D (Det är nog befogad oro om det blir en kall dag... :)

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
Yes, det kan bli kallt att köra långt i april. Det var därför jag föreslog något "mitt emellan" norr, öster och söder. Men vi kan ju dra färdvägen några mil norrut istället. Då blir det lite längre för några (Halland, Borås) men kanske överkomligt för Uddevalla & Lysekil.

- Marstrand? Göta älv-dalen? Andra förslag?

Jag och Yonsson klarar oss alltid, vi bor ju "mitt i" och Yonsson är ju dessutom orolig att hojen inte skall bli ordentligt varmkörd om vi kör för kort sträcka! :D (Det är nog befogad oro om det blir en kall dag... :)

Det är ju kul att inte bara ses på ett fik utan att vi verkligen får köra en bit ihop alla trajor som ska med. Därför är väl Göteborg den absolut bästa startpunkten. Sen har väl vi norrifrån aningens längre till Göteborg så det kanske vore bra om svängen gick något norrut så att hemvägen inte blir längre än från Göteborg i a f. Marstrand, Göta-Älvdalen låter bra för mig fast då kanske det blir för långt för någon annan.

speedtwin

Min pappa är starkare än din pappa....
Gick med
10 Jun 2009
Hoj
Triumph thruxton-06 Såld/BMW K1200R -06 Såld/Arctic cat Wildcat
Jag var tvungen att lufta hojen idag, för att lyssna på det nya ljudet och det lät jävlar!! Det blir till att fixa ett par Db-killers innan vi drar på fika tur.
Är det bara 10°C eller mer kan jag tänka mig en lite längre tur än till GBG.

Tmax500 du var en häjare på att vara reseledare.. Det låter ju bra vad du än föreslår:tummenupp

Last edited:

CharlieC

gasa!
Gick med
18 May 2009
Hoj
2015 Triumph Street Triple R, 2004 Yamaha R1 banhoj
Ok Göteborgarna snodde min idé och tig över tråden så innan vi blir helt överkörda :krama så bestämmer vi kl 14 på Fjällgatan Lör 2/4. För vår del är det alltså ingen planerad gemensam tur utan bara en träff för lite fika och skitsnack. Kom med bil eller ennat färdmedel om det regnar eller om hojen fortfarande är på lyften.

Såg här på forumet att det även är SH-fest på Fenix, Götgatan den kvällen. http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=237029Kanske kan vara ngt kul? Ngn som varit på sådan tillställning förut? Jag kan tänka mig att gå. Kan även låna ut soffan till ngn som kommer utifrån om man vill. :öl

Gummi

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph Scrambler -06, Honda XR650R -03, BMW R60 -57
Jag har gått runt med ett litet lätt illamående sedan i lördags kväll.
På söndagen var anledningen alla groggar/shot och Öl :fyllisar

Igår och idag beror det på "bomben" en polare släppte på lördagkvällen. Han ska dra en MC tripp till Sydafrika och tillbaka, vet inte exakt hur långt det kan bli, men säkert en 4000 mil iaf på kanske 8mån!

Jag har själv funderat på att göra något liknande de senaste åren, kanske inte just Sydafrika då denna rutt känns jäkligt hård.

Det har blivit en stående tripp till Norge på 1-2 veckor per år men inget mer avancerat än så hittills. En längre resa än så har väl mest legat i tankarna och jag trodde väl att det skulle stanna där.

Men, jag överväger nu starkt att hänga med på denna trip. Inte hela vägen, men kanske ned till Sydafrika.. eller kanske kortare än så.
Jag överväger även att använda mig av scramblern för detta, frågan är om man pallar detta med den?

Mycket att ta ställning till, var tvungen att skriva av mig lite då jag inte tagit upp detta med de närmaste än.

/M

TMax500

Gick med
20 Apr 2009
Hoj
Men, jag överväger nu starkt att hänga med på denna trip. Inte hela vägen, men kanske ned till Sydafrika.. eller kanske kortare än så. Jag överväger även att använda mig av scramblern för detta, frågan är om man pallar detta med den?
Till Sydafrika på en Scrambler = KULT! :Bugar Blir oerhört avundsjuk!! :)

Komforten borde du kunna klara med en airhawk för rumpan :) http://www.airhawk.se/se/.
Sedan är det (nästan) bara att packa ordentligt med kedjespray och rulla iväg!

Last edited:

Gummi

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph Scrambler -06, Honda XR650R -03, BMW R60 -57
Till Sydafrika på en Scrambler = KULT! :Bugar Blir oerhört avundsjuk!! :)

Komforten borde du kunna klara med en airhawk för rumpan :) http://www.airhawk.se/se/.
Sedan är det (nästan) bara att packa ordentligt med kedjespray och rulla iväg!

Har en Airhawk sedan tidigare Norgetrippar, skön investering och förmodligen nödvändig för en sådan lång tripp. Som sagt, jag är bara inne på "övervägandestadiet" än.. Men det skulle verkligen kännas grymt att genomföra en sådan resa!

hs01jowe

Rocker
Gick med
8 Feb 2005
Hoj
Ok Göteborgarna snodde min idé och tig över tråden så innan vi blir helt överkörda :krama så bestämmer vi kl 14 på Fjällgatan Lör 2/4. För vår del är det alltså ingen planerad gemensam tur utan bara en träff för lite fika och skitsnack. Kom med bil eller ennat färdmedel om det regnar eller om hojen fortfarande är på lyften.

Jag är på! 14.00 i Stockholmland blir bra. Så länge solen skiner :D

lind222

Ny medlem
Gick med
17 Mar 2011
Hoj
Triumph Thruxton 2008
Premiärdags

Strålande sol över Skåne idag, tänkte checka ut tidigt och ge mig ut ikväll. Batteriet är nyladdat och luften är utbytt som någon tidigare sa. Vad har ni för erfarenhet av däckstryck, kör med 2.4 kg fram och 2,7 kg bak på mina 83 kg. Är det bra? Tycker också att man får kolla trycket ofta, ett par gånger i månaden och då har det ofta minskat med ett par hekto. Är det normalt med läckade när man har innerslang? Kör Avon Roadrider AM 26 i originaldimension fram 100/90-18 och ngt fetare bak 140/70-17. Är helnöjd på kurviga vägar men i full fart på motorvägen, >140 km/h är det lite nervöst. Vad har man för alternativ i dimensionen 130/80-17 och i 140 bredd? Det verkar bara finnas Pirelli Sport Deamon, Avon Roadrider och original Metzeler som jag aldrig gillade? 150/70 på originalfälg verkar lite too much, eller ?

hs01jowe

Rocker
Gick med
8 Feb 2005
Hoj
Jag drar mig också ut på en tur idag vid 16-17.

11 grader och sol nu, man orkar inte vänta längre!

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati