Triumph Thruxton-tråden

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Har du bild eller beskrivning TMax hur du fäster dina remmar så slipper jag fundera?
Yes! Se foto. Bakre remmen runt röret som löper under sadeln. Lite petigt att komma åt, men det går. Främre remmen i ramröret. Se pilarna. Jag lindar rören med eltejp före resor så att remmarna inte skall skava färgen.

Bifogat

• trux med pilar.jpg
    trux med pilar.jpg
    248.3 KB · Visningar: 100

Jockewictorsson

Only dead fish follow the stream
Gick med
1 Mar 2011
Hoj
Tiger 1050 -08
Strålande sol över Skåne idag, tänkte checka ut tidigt och ge mig ut ikväll. Batteriet är nyladdat och luften är utbytt som någon tidigare sa. Vad har ni för erfarenhet av däckstryck, kör med 2.4 kg fram och 2,7 kg bak på mina 83 kg. Är det bra? Tycker också att man får kolla trycket ofta, ett par gånger i månaden och då har det ofta minskat med ett par hekto. Är det normalt med läckade när man har innerslang? Kör Avon Roadrider AM 26 i originaldimension fram 100/90-18 och ngt fetare bak 140/70-17. Är helnöjd på kurviga vägar men i full fart på motorvägen, >140 km/h är det lite nervöst. Vad har man för alternativ i dimensionen 130/80-17 och i 140 bredd? Det verkar bara finnas Pirelli Sport Deamon, Avon Roadrider och original Metzeler som jag aldrig gillade? 150/70 på originalfälg verkar lite too much, eller ?

Min hoj var också nervös i högre fart. Den blev betydligt bättre med en styrdämpare. Jag beställde ett kpl kit från Norman Hyde.

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Yes! Se foto. Bakre remmen runt röret som löper under sadeln. Lite petigt att komma åt, men det går. Främre remmen i ramröret. Se pilarna. Jag lindar rören med eltejp före resor så att remmarna inte skall skava färgen.

Kanonbra bild, beskrivning och tips! Tackar!
Det får bli att prova till helgen.

speedtwin

Min pappa är starkare än din pappa....
Gick med
10 Jun 2009
Hoj
Triumph thruxton-06 Såld/BMW K1200R -06 Såld/Arctic cat Wildcat
Jag har stött på lite problem med mitt nya bakhjul; däcket tar i kedjan.

Ni som monterat 5" bakfälg (speedtwin, Zard mfl) har ni haft problem med detta?

Jag tror att jag monterat allt rätt (distanser, bricka).
Lite bilder:
http://www.rtfm.se/drop/rwheel/

(Ja, det är skitigt och mörkt. Så fort hjulet är på plats så ska jag byta kedja och .

Jag upptäkte det med när jag skulle ha mitt hjul på plats att kedjan tog i, men jag flyttade fälgbanan i sida genom att släppa ekrarna på drev sidan och spänna på andra. Om jag minns rätt så var det typ släppa 1/4varv på nipplarn, och spänna lika mycket. Då flyttade jag det 2,5 mm i sida.

Last edited:

xyx

Darwin Kernel Version 11.0.0
Gick med
11 Nov 2004
Hoj
Thruxton, röd!
Jag upp täkte det med när jag skulle ha mitt hjul på plats att kedjan tog i, men jag flyttade fälgbanan i sida genom att släppa ekrarna på drev sidan och spänna på andra. Om jag minns rätt så var det typ släppa 1/4varv på nipplarn, och spänna lika mycket. Då flyttade jag det 2,5 mm i sida.

Usch, jag hoppas att det inte är så. Jag lät Central Wheel bygga mitt hjul just för att jag inte hade kunskap att ekra själv och jag specificerade till vilken hoj det var...

Jag ska ta och dubbel och trippelmäta alla avstånd efter jobbet ikväll och se om det är något annat som behöver justeras.

Fan vad jobbigt allt blev plötsligt... :gnissla

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
2004, Triumph Thruxton
TCE: den vae ju klockren :) Men då snor jag den då. Om inte du ska ha den...(klockan)? Dom lägger väl upp en ny auktion direkt i så fall iofs, men ändå.

Last edited:

lind222

Ny medlem
Gick med
17 Mar 2011
Hoj
Triumph Thruxton 2008
Så var premiären avslutad

Dock inte debuten... :D 5 härliga mil igår kväll. Med fulladdat batteri så startade den direkt på första försöket. Vägarna har tagit mycket stryk i vinter, potthåll, tjällossningsskador och lösgrus gör att man tar det lite lugnt i början. Om plånboken tillåter blir det nog nya dämpare bak, Ikon7610 verkar ligga bra till med den låga dollarkursen, 300 US$ + frakt och ev tull verkar överkomligt. Hade helst velat ha kromade fjädrar + svart hus, känns mest retro men det omvända fungerar också. Några synpunkter om det är värt pengarna? Någon som har justerat förspänningen fram i gaffelbenen eller skall man sätta dit progressiva fjädrar istället?

2009 Thruxton

Ny medlem
Gick med
8 Jan 2011
Hoj
2009 Thruxton
Ok Göteborgarna snodde min idé och tig över tråden så innan vi blir helt överkörda :krama så bestämmer vi kl 14 på Fjällgatan Lör 2/4. För vår del är det alltså ingen planerad gemensam tur utan bara en träff för lite fika och skitsnack. Kom med bil eller ennat färdmedel om det regnar eller om hojen fortfarande är på lyften.

Såg här på forumet att det även är SH-fest på Fenix, Götgatan den kvällen. http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=237029Kanske kan vara ngt kul? Ngn som varit på sådan tillställning förut? Jag kan tänka mig att gå. Kan även låna ut soffan till ngn som kommer utifrån om man vill. :öl

jag hänger gärna på till Fjällgatan, ska försöka få till det.

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Låter kanon! Men hur fick du dit dom? Borrade du in utifrån och satte en bult igenom eller vad gjorde du? Jag hade inte haft något emot att slippa köra med öronproppar. Därmed inte sagt att det ska bli tyst. En hoj ska låta på gränsen till att man måste ha öronproppar, men gärna precis under den gränsen. :D

Last edited:

speedtwin

Min pappa är starkare än din pappa....
Gick med
10 Jun 2009
Hoj
Triumph thruxton-06 Såld/BMW K1200R -06 Såld/Arctic cat Wildcat
Låter kanon! Men hur fick du dit dom? Borrade du in utifrån och satte en bult igenom eller vad gjorde du? Jag hade inte haft något emot att slippa köra med öronproppar.

Det fans färdiga hål för dom befintliga typ galler korgar. (Rena gnist skydd bar)
Nu har jag inte hunnit prova på vägen, men det var stor skillnad bara på tomgång. Så då blir det nog behagligare även på vägen.:D

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Det fans färdiga hål för dom befintliga typ galler korgar. (Rena gnist skydd bar)
Nu har jag inte hunnit prova på vägen, men det var stor skillnad bara på tomgång. Så då blir det nog behagligare även på vägen.:D

Vad menar du? Satt det db-killers i från början som du bytte ut?
:va Eller var det galler innifrån ljuddämparna, som du fäste i, så du slapp borra?

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Shit vilken impulsköpare jag är. Köpte precis en Kriega R20 ryggsäck till hojen. 800kr inkl frakt via ebay. Jag kunde inte ens vänta 2 timmar på att xyx skulle svara på vad han tyckte om sin :) Jag har härmed gått ifrån min princip att aldrig köpa någonting bara för att det är praktiskt.

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...