Triumph Thruxton-tråden

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Ort
Tullinge
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
Tips på vart man kan få tag i färgkoden på den röda originallacken på 04:ans modeller?
Lämnat allt på lack idag, men skulle behöva koden till lackeraren :)
 

thruxtonerich

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Aug 2006
Ort
Vaggeryd
Hoj
Triumph Thruxton 2004 904 cc, SÅLD. Triumph Street Triple 675 - 2010
Alla färgkoder fanns tidigare på T. hs men på den nya hs hittar jag inte.
Jag har emellertid hittat en gammal lapp där jag noterat följande:
Sunset red DuPont BEC 1661T.
 

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Ort
Tullinge
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
Bockar å bugar. Lackerarn hade hittat receptet. Kommer bli sketafrän matt lack med en svart bas, toppad med sunset red fält. Jävligt ball färg btw, ändrar helt effekt när den blir matt, går nästan i lila
Håller tummarna :)
 

Jockewictorsson

Only dead fish follow the stream
Gick med
1 Mar 2011
Ort
Lomma
Hoj
Tiger 1050 -08
I morgon blir det tvätt och vax. Ett paket från classik bike raisch skall monteras. Det blir flyscreen, styrändsbackspeglar, nya bromsbelägg fram o bak. Därefter en välförtjänt runda i den skånska spenaten. Får nog kliva ur sängen tidigt...
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
I morgon blir det tvätt och vax. Ett paket från classik bike raisch skall monteras. Det blir flyscreen, styrändsbackspeglar, nya bromsbelägg fram o bak. Därefter en välförtjänt runda i den skånska spenaten. Får nog kliva ur sängen tidigt...

Avis! Skåne har riktigt bra vägar! Har varit där och kört några gånger och det är riktigt kul att köra omkring där.

Lägg gärna upp bilder!
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Layoutare här eller någon annan som vet

Vad den här fonten/typsnittet heter?
EDIT: Ett som ser snarlikt ut går lika bra.
 

Bifogat

  • THRUXTON900FONTS cut1.jpg
    THRUXTON900FONTS cut1.jpg
    23.3 KB · Visningar: 53

Jockewictorsson

Only dead fish follow the stream
Gick med
1 Mar 2011
Ort
Lomma
Hoj
Tiger 1050 -08
Det finns en del sköj i skåne. Tisdagsträffarna i Hög / Löddeköpinge kan rekomenderas. Onsdagskörningarna på meca-raceway är också väl värda ett besök. (dragrace med bil & bike) Ni får väl bege er söderut som en liten utflykt?
 

Jockewictorsson

Only dead fish follow the stream
Gick med
1 Mar 2011
Ort
Lomma
Hoj
Tiger 1050 -08
Ok, låt höra vad ni ger för råd. Toppen är flödesportad. Avgassidan rejält rensad, insugskanalerna är lite ändrade och plastade för optimerat flöde. Squishen ändrad. Fuggarna är ombestyckade, kn-filter, triumphs original öppnare pipor är monterade. Just nu funderar jag på om jag skall byta fuggar eller avgassystem som nästa åtgärd ?
 

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Avgassystem såklart. :tummenupp
Eller vad är du ute efter? Most bang for buck måste ju bli ett nytt avgassystem. Förgasare kostar väl 10000kr ?
Och om du byter förgasare, så måste du väl ändå byta till ett öppnare avgassystem för att ha någon riktig nytta av det? :confused:
 
Last edited:

Jockewictorsson

Only dead fish follow the stream
Gick med
1 Mar 2011
Ort
Lomma
Hoj
Tiger 1050 -08
Avgassystem såklart. :tummenupp
Eller vad är du ute efter? Most bang for buck måste ju bli ett nytt avgassystem. Förgasare kostar väl 10000kr ?
Och om du byter förgasare, så måste du väl ändå byta till ett öppnare avgassystem för att ha någon riktig nytta av det? :confused:

Fuggarna finns på classic bike raisch. Kostar runt 6 papp. Eftersom avgassystemet redan är lite mer öppet än original så borde fuggarna ligga först. Öppna kn är inge bra eftersom luftburken funkar bättre flödesmässigt. Därefter bänk körning. Det som är den stora frågan är just avgas. Det känns inte rätt med 2-1. Är rädd för att det ser tomt ut. Det hör liksom till med 2 pipor på en caferacer. Men om man tänker på viktbesparingen med 2-1 så är det inte så svårt att välja. Är
det någon som testat supertrapp på trajja? Själv har jag goda erfarenheter från den tid då jag körde trimmad SR-500.
 

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Fuggarna finns på classic bike raisch. Kostar runt 6 papp. Eftersom avgassystemet redan är lite mer öppet än original så borde fuggarna ligga först. Öppna kn är inge bra eftersom luftburken funkar bättre flödesmässigt. Därefter bänk körning. Det som är den stora frågan är just avgas. Det känns inte rätt med 2-1. Är rädd för att det ser tomt ut. Det hör liksom till med 2 pipor på en caferacer. Men om man tänker på viktbesparingen med 2-1 så är det inte så svårt att välja. Är
det någon som testat supertrapp på trajja? Själv har jag goda erfarenheter från den tid då jag körde trimmad SR-500.

Du verkar ju redan ha bestämt dig. Tror däremot att det är stoooor skillnad på triumphs öppna system (TOR) och ett helsystem. Jag bytte precis från TOR till ett öppet slip on och det är som två olika världar.
Jag håller med dig om att 2-2 är det som gäller oavsett vilktfördelar med 2-1. Stilen är ju allt! :D
 

Jockewictorsson

Only dead fish follow the stream
Gick med
1 Mar 2011
Ort
Lomma
Hoj
Tiger 1050 -08
Lutar åt ett Arrow 2-2.
(men är fortfarande nyfiken på om någon testat Supertrapp)

Lutar åt ett Arrow 2-2.
(men är fortfarande nyfiken på om någon testat Supertrapp)
 
Last edited:

teargaz

Ny medlem
Gick med
18 Jul 2009
Ort
Stockholm
Hoj
2007, Triumph Bonneville
Fick följande sms igår: "Nu är ditt ok så gott som klart! Skivan är på g. Tajmar nog bra tills värmen kommer:)"
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Ok, låt höra vad ni ger för råd. Toppen är flödesportad. Avgassidan rejält rensad, insugskanalerna är lite ändrade och plastade för optimerat flöde. Squishen ändrad. Fuggarna är ombestyckade, kn-filter, triumphs original öppnare pipor är monterade. Just nu funderar jag på om jag skall byta fuggar eller avgassystem som nästa åtgärd ?

Byt motor så att du får en som inte är så modifierad! Byt med mig!:D Å behåll två blås bakåt!
 

thruxtonerich

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Aug 2006
Ort
Vaggeryd
Hoj
Triumph Thruxton 2004 904 cc, SÅLD. Triumph Street Triple 675 - 2010
Fuggarna finns på classic bike raisch. Kostar runt 6 papp. Eftersom avgassystemet redan är lite mer öppet än original så borde fuggarna ligga först. Öppna kn är inge bra eftersom luftburken funkar bättre flödesmässigt. Därefter bänk körning. Det som är den stora frågan är just avgas. Det känns inte rätt med 2-1. Är rädd för att det ser tomt ut. Det hör liksom till med 2 pipor på en caferacer. Men om man tänker på viktbesparingen med 2-1 så är det inte så svårt att välja. Är
det någon som testat supertrapp på trajja? Själv har jag goda erfarenheter från den tid då jag körde trimmad SR-500.

Kolla den här sidan med "extra pris" på CR och FCR. Jag har handlat från honom och kan ge goda vitsord, snabb med leverans och snabb med svar på mail. Rekommenderar också DNA filter framför KN. Pundet är ju "billigt" just nu.
http://www.motorcycle-exhausts.co.uk/Triumph_CR--category--513.html
Kolla också detta helsystem: http://www.triumphperformanceusa.com/index.php?main_page=product_info&cPath=8&products_id=442
Prisvärt 2-2 rostfritt med "rätt" look även om man får betala tull och moms.
Supertrapp har jag bara sett som 2-1 här: http://bonnevilleperformance.com/Exhaust Systems.htm
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Lördag 2 april Göteborg

Är det spikat nu eller ska vi spika det? Blir det sånt här väder nästa lördag så är jag definitivt på en tur till Göteborg och sen till Gottskär.

Vilka kommer och vem åtar sig att vara centralfigur så att man kan meddela återbud om något oväntat inträffar eller att vädret ser för dåligt ut.
 
Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Top