Så, då var hojen premiärtestad, utan framskärm (MAS Engineering är INTE snabba...).
Efter till slut ha löst problemet med kedjan som tog i däcket genom att flytta ut dreven*.
Med en känsla av att något ändå tog emot när jag ledde runt hojen men som inte gick att se när jag snurrade runt hjulet och kollade efter så antog att jag att det bara var kedjan som ändå snuddade lite i vissa lägen så bestämde jag mig för att ta en liten testrunda ner till Biltema för att köpa säkringar (bak och positionsljus hade gått).
På plats nere till Biltema kunde jag konstatera att något ätit nån millimeter på båda sidor av däcket.
Det var såklart centralstödet.
Doh.
Kunde även konstatera att jag glömt plånboken.
Dubbel-Doh.
Kedjan tog av förklarliga skäl inte i däcket när hojen var uppställt på centralstödet och inte heller när man inte satt på den.
Hur som helst, lätt fixat.
Tog av stödet och allt verkar vara frid och fröjd
Vill egentligen ha centralstödet på plats då det är jävligt praktiskt och då det endast är den långt utstickande innersidan av "fötterna" på stödet som tar så är det lätt fixat med vinkelslipen vid tillfälle.
Såhär i efterhand kan jag konstatera att 4,25" som BJN körde på troligen hade varit ett bättre val av fälg.
* 2x rostfria M10-brickor per bult på bakdrevet så att det fortfarande hade kontakt med läpparna på ryckdämparen/navet och 3x 1mm tjocka DIN988 passbrickor med 30mm innerdiameter för framdrevet vilket är precis vad som går för att låsbrickan fortfarande ska låsa i splinesen. Kedjan ligger rakt.