Triumph Thruxton-tråden

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
Jepp, både jag och Acke åker :)
Vi behöver nog båda komma loss en sväng!

CharlieC

gasa!
Gick med
18 May 2009
Hoj
2015 Triumph Street Triple R, 2004 Yamaha R1 banhoj
Jepp, både jag och Acke åker :)
Vi behöver nog båda komma loss en sväng!

Härligt! Stockholmsmaffian (Ja, jag räknar även in dig JoWe i det gänget) rundar Vättern! Passa er östgötar/smålänningar/västgötar för nu kommer vi! :tungan

Panzaa

Gick med
16 Aug 2007
Hoj
Hur gjorde vi med bokning av rum för mig och Acke? Bokar vi själva, eller var det någon som höll i det?

xyx

Darwin Kernel Version 11.0.0
Gick med
11 Nov 2004
Hoj
Thruxton, röd!

Jag har precis det där kittet. Funkar bra sånär som på 2 saker:
Blinkersen är av rätt dålig kvalitet. Vibrationskänsliga.
Platsskivan som ersätter stänkskärmen är en aning tjock och kräver att man bänder upp "fliken" som batteriremen sätts fast i.

Smidigt med färdiga kontaktdon för lyse/blinkers dock.

doolycheck

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 May 2008
Hoj
Kawasaki w800 2016

Yes! har snackat med honom, det är honom jag köper slipon-systemet, men jag blev lite osäker på kitet då han påpekade att det inte var i riktigt bra skick.

Jag har precis det där kittet. Funkar bra sånär som på 2 saker:
Blinkersen är av rätt dålig kvalitet. Vibrationskänsliga.
Platsskivan som ersätter stänkskärmen är en aning tjock och kräver att man bänder upp "fliken" som batteriremen sätts fast i.

Smidigt med färdiga kontaktdon för lyse/blinkers dock.

Det torde väl finnas en uppsjö med såna "helhetslösningar"?

Last edited:

Panzaa

Gick med
16 Aug 2007
Hoj
Jag tillverkade en egen plåt samt fästen för blinkers i aluminium som sedan pulverlackades svarta. Har kvar CAD-filerna för blinkersfästen m.m. om intresse finnes. En egen batterilåda tillverkades även. Det som fanns uppfyllde inte mina krav.

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Vättern Tour 2011

Jag har bokat enkelrum med hotellstandard för 6 st. Dessa är TMax 500, TCE, Speedtwin, Charlie C, hs01jowe och BJN. Hoppas att jag inte missat någon.

Jag kan givetvis boka för fler annars är det här jag bokar http://www.rocksjon.se/vandrarhem/kontakt.html

XTrem

Trevlig jävel
Gick med
7 Aug 2005
Hoj
Triumph Thruxton -09 Suzuki GS1000G -81
Tack

Jag har gjort en bokning av två enkelrum alternativt dubbel om dom inte har annat. Hotellstandard.
:tuttar Freddan :tuttar

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
Jag har bokat enkelrum med hotellstandard för 6 st. Dessa är TMax 500, TCE, Speedtwin, Charlie C, hs01jowe och BJN. Hoppas att jag inte missat någon.

Jag kan givetvis boka för fler annars är det här jag bokar http://www.rocksjon.se/vandrarhem/kontakt.html

Fick just mail tillbaka att de har rum men vill ha namn, adress och telefonnummer vad jag förstod till samtliga. Jag har telefonnummer till alla utom hs01jowe. Kan ni PM:a eller maila mig era adressuppgifter till bjorn@joebarteam.se.

Panzaa

Gick med
16 Aug 2007
Hoj
Snitsigt Acke!

teargaz

Ny medlem
Gick med
18 Jul 2009
Hoj
2007, Triumph Bonneville
Tack igen för fina comments:)

Musiken kommer från ett av de två band jag lirar i:)

Det andra bandet är en orsak till att jag inte kan haka med på nån körning runt blöt sjö...

Nån som har en 1" gasrulle att kränga. Vill bara ha gasdelen. pump och knappar är på g från annat håll.
Tips mottages med glädje.

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
Fick just mail tillbaka att de har rum men vill ha namn, adress och telefonnummer vad jag förstod till samtliga. Jag har telefonnummer till alla utom hs01jowe. Kan ni PM:a eller maila mig era adressuppgifter till bjorn@joebarteam.se.

Fick nyss nya besked. Det räcker med mitt namn. TCE har redan meddelat men ni andra kan avstå.

EDIT: Då är sex enkelrum bokade!

Kan vi bli 10 Trajor i Askersund tro. Då blir det nästan som "The Wild One":D Å kolla vad han kör för märke. Inget HD-junk där inte.

Bifogat

• The Wild One.jpg
    The Wild One.jpg
    18.8 KB · Visningar: 100
Last edited:

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
Gick in på Ace cafe' och kollade efter en Vega-smäck som Marlon Brando har. Det hittade jag ingen men väl de här jeansen och jackan som jag inte tror gör bort sig på en Traja. Fast skydd det vet jag inte hur det är ställt med.

Bifogat

• Geoff_PB7.jpg
    Geoff_PB7.jpg
    40.8 KB · Visningar: 47
  • Rocker_Main.jpg
    Rocker_Main.jpg
    28.4 KB · Visningar: 51

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
Lufta broms!

Jag brukar aldrig ha problem att lufta en broms men fick det med ISR-prylarna. Hörde av mig till min leverantör, S-Racing. Han hade kollat med ISR och fått denna metod. Det blir faktiskt rätt på en gång.:)

En förutsättning är ju att man har vätska i systemet. Om inte så bakfyller man via luftningsnippeln med spruta. Det brukar jag alltid göra.

Här är receptet! Gäller alla bromsar!

Om inte luftningsnipplarna ( det är två på ISR) sitter högst så skruva loss oket och naja fast det så lågt ner det kan komma men med luftningen uppåt. Koppla på två genomskinliga slangar på nippeln/nipplarna. Dra dem uppåt och naja fast dem så att öppningen är ovanför bromsreglaget. Skruva av locket på bromsvätskebehållaren och fyll upp med vätska. Öppna luftningsskruvarna (skruven). Låt stå! Kolla och fyll upp bromsvätskebehållaren så att det inte blir tomt. Jag stängde luftningen när nivån i slangarna var i nivå med bromsvätskebehållaren.

Det blev en jäkla skillnad i handtaget. Såg i of s bara luftbubblor en kort stund och sedan inte mer men det var tydligen det som gjorde det.

Kommer alltid att lufta så här i fortsättningen.

Å bromsen är bra. Det är inte den det beror på att jag inte kan göra stoppies.:D fast så lättdoserad så man riskerar egentligen inte att göra ofrivilliga.

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
Härligt! Stockholmsmaffian (Ja, jag räknar även in dig JoWe i det gänget) rundar Vättern! Passa er östgötar/smålänningar/västgötar för nu kommer vi! :tungan

Fast du glömde bohusläningar. :) OK då, fyra från baksidan av landet och sex stycken från framsidan. Hyfsade proportioner. Sen några mittfältare också hoppas vi på.

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati