Triumph Thruxton-tråden

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
ok...strålande, säg till när ni fixar nån tröja...
De blir nog kanon här på SH !!

Det blir kanon! Kom gärna med förslag på T-shirt. Som jag skrev så står jag gärna för inköp och distribution men jag med min smak ska nog inte komma med förslaget.:D

Sen är det ju fritt för alla i den här tråden att gå med i Joe Bar Team. Handlar ju inte bara om Bonneville/Thruxton utan om motorcycklar, cafe'racing, öl och drinkar i allmänhet.

Nu har YR med lö, sö nästa vecka på sitt langtidvarsel. Ingen dag ser bra ut men sö minst dålig. Fast deras langtidsvarsel har inte stämt vid någon av våra tidigare turer så varför skulle det göra det nu.

Vad säger reiseleiter TCE, vilken dag fördrar du?

Vilka har för avsikt att komma? TCE får vi väl räkna som självklar. TMax kommer, yonsson kommer, jag kommer. Twintorsk jobbar med att rensa fisk i Norge. Någon mer som kommer?

Last edited:

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
Jävla Charlie C! :D

Triumph S3. Ja en gammal kärlek. Har kollat priser idag och ett äldre välvårdat exemplar kostar ju inte mycket mer än vad ett kit med FCR39 + Bigbore kostar till Thruxton.

Nu blir det typ kortslutning i huvet på en gammal gubbe igen.:gnissla

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Man hade kunnat göra en grymt cool t-shirt om vi bara hittade en ritning på en thruxton.

Tänk er denna på en svart t-shirt. En bild på framsidan, en på baksidan och en på varje axel.

Jag har kollat igenom den manualen jag har och där finns ingen helbild :(
Och självklart vill man ju ha en renare bild än den jag la upp nu. Jag hade en på min monster som var klockren.

Bifogat

• alfa-romeo-12c-1938.gif
    alfa-romeo-12c-1938.gif
    13.1 KB · Visningar: 46

TCE

Kawasaki Z900RS
Gick med
8 May 2008
Hoj
Kawasaki Z900RS
Pärlan såld / inbytt

Då var Bonnevillen såld / inbytt.
Var ibehov av en mer praktisk hoj då jag pendlar 12 mil enkelväg till Skara varje dag (E20).
Även om Bonnevillen fungerade som pendlingshoj, så blev det i längden för jobbigt.
Frugan hade även en hel del åsikter om komforten bak.
Klämde 40 mil igår på Hondan, skulle antagligen kunna köra 80 mil till utan större problem.
För den nyfikne så finns bilder från handlarn i Garaget.

Dock håller jag förtillället på och letar efter Thruxtons i U.K ,finns en hel del så i höst kommer ett nytt projekt starta. (så lätt blir ni inte av med mig :))

Beträffande nästa helg 13-14 så kan jag vara reisleiter om ni så önskar, får väll i så fall klistra Hyndan full med Engelska flaggor :)

(kommer säkert hänga i denna tråd en hel del ändå)

Last edited:

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Då var Bonnevillen såld / inbytt.
Var ibehov av en mer praktisk hoj då jag pendlar 12 mil enkelväg till Skara varje dag (E20).
Den snygga!! Såld??
Fast du har en poäng när det gäller pendling. Man kan inte skita ned en sån snygging i vardagskörning. Man kan inte hålla på och tvätta hela tiden...
Dock håller jag förtillället på och letar efter Thruxtons i U.K ,finns en hel del så i höst kommer ett nytt projekt starta. (så lätt blir ni inte av med mig :))
Bra! :)

En kort tur (torsd-fred) på fina hojvägar upp i östra Norge, och hem igen genom Värmland och Dalsland.
Som en uppvärmning inför Boråsturen! :)
Hemma igen efter "uppvärmningen". Hann till Trysil, nästan, innan vi vände söderut. 122 mil blev det, inklusive ett antal kringelikrokar i Bohuslän när vi försökte köra "runt regnskurarna". En hel del regn, faktiskt. Kläderna hänger på tork just nu. Blir till att tvätta hojen i morgon - igen...

Last edited:

TCE

Kawasaki Z900RS
Gick med
8 May 2008
Hoj
Kawasaki Z900RS
Den snygga!! Såld??
Fast du har en poäng när det gäller pendling. Man kan inte skita ned en sån snygging i vardagskörning. Man kan inte hålla på och tvätta hela tiden...

Jo, VFR:n var ett försäljnings uppdrag, så jag köpte den och Handlarn köpte in min :)

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
2004, Triumph Thruxton
På andra bilden ser man dessutom din förra hoj i bakgrunden. Den ser nästan lite ledsen ut, men hoppas du blir nöjd! -Och som pendlarhoj var det nog ett riktigt bra byte.

TCE

Kawasaki Z900RS
Gick med
8 May 2008
Hoj
Kawasaki Z900RS
På andra bilden ser man dessutom din förra hoj i bakgrunden. Den ser nästan lite ledsen ut, men hoppas du blir nöjd! -Och som pendlarhoj var det nog ett riktigt bra byte.

Nej, det är inte mitt ex, dock väldigt likt, är en ny Thruxton 11:a med röd ram :)

Sitter som en kung, så jag hoppas den kommer fungera bra :tummenupp

Last edited:

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Riktigt nice! Men som sagt, dyr.
Hur fraktar man hem en hoj från UK? -Finns det färjor där man kan "köra över" hojen?
Har du kollat Tyskland? Jag vet inte hur priserna skiljer sig mellan UK, Tyskland och Sverige, men i USA verkar thruxtons vara väldigt mycket billigare än här.
Jag har importerat två hojar från Tyskland och det är ju ganska smidigt. -Bara att lasta in den i en skåpbil och åka över i princip.

TCE

Kawasaki Z900RS
Gick med
8 May 2008
Hoj
Kawasaki Z900RS
Riktigt nice! Men som sagt, dyr.
Hur fraktar man hem en hoj från UK? -Finns det färjor där man kan "köra över" hojen?
Har du kollat Tyskland? Jag vet inte hur priserna skiljer sig mellan UK, Tyskland och Sverige, men i USA verkar thruxtons vara väldigt mycket billigare än här.
Jag har importerat två hojar från Tyskland och det är ju ganska smidigt. -Bara att lasta in den i en skåpbil och åka över i princip.

Har hittat en mängd Thruxton i England (många gula) 2004-2007 (vill ha förgasare ) med priser från ca: 3000£.
Mark Jennings har hjälpt väldigt många här på Sporthoj med att ta hem hojar från U.K.
Har för mig att priset ligger på ca: 5-6000:- , men då är allt besiktigat och klart, han hämtar och inspekterar hojen, tar den till Sverige och reg. besiktigar den. :tummenupp

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
Har hittat en mängd Thruxton i England (många gula) 2004-2007 (vill ha förgasare ) med priser från ca: 3000£.
Mark Jennings har hjälpt väldigt många här på Sporthoj med att ta hem hojar från U.K.
Har för mig att priset ligger på ca: 5-6000:- , men då är allt besiktigat och klart, han hämtar och inspekterar hojen, tar den till Sverige och reg. besiktigar den. :tummenupp

Synd på din otroligt fina Bonnie men som pendlarhoj hade jag gjort samma val som du. Inte bara för komforten utan man vill säkert ha med sig lite saker ibland å VFRen ser ju ut att ha en del utrymme. Sen är det ju en erkänt bra hoj.

Hoppas att du hänger kvar här i a f. Jag förstår ju att du i själ och hjärta gärna vill ha en Bonnie/Thruxton. Det är ju många här på SH som för tillfället inte har någon hoj alls som läser/skriver i trådar. Då kan man väl läsa/skriva i en märkestråd som man gillar även om man inte har en sån hoj men är intresserad.

Jag åker gärna rundan även om du leder den på en VFR.

TCE

Kawasaki Z900RS
Gick med
8 May 2008
Hoj
Kawasaki Z900RS
Synd på din otroligt fina Bonnie men som pendlarhoj hade jag gjort samma val som du. Inte bara för komforten utan man vill säkert ha med sig lite saker ibland å VFRen ser ju ut att ha en del utrymme. Sen är det ju en erkänt bra hoj.

Hoppas att du hänger kvar här i a f. Jag förstår ju att du i själ och hjärta gärna vill ha en Bonnie/Thruxton. Det är ju många här på SH som för tillfället inte har någon hoj alls som läser/skriver i trådar. Då kan man väl läsa/skriva i en märkestråd som man gillar även om man inte har en sån hoj men är intresserad.

Jag åker gärna rundan även om du leder den på en VFR.

Kollade precis YR för den 13:e ser ut att bli bra väder.
Jag kör gärna och visar vägen.

Har precis mailat till U.K. beträffande en GUL Thrux :)

TCE

Kawasaki Z900RS
Gick med
8 May 2008
Hoj
Kawasaki Z900RS
Open GPS Tracker

Installerade Open GPS Tracker i min Android lur, connectade den till Breadcrumbs.
Och spelat in en del sträckor, fantastiskt skoj, ser precis vilken hastighet man har haft på olika sträckor.
Genomsnitts hastighet, Toppfart osv.
Breadcrumbs synkar med Google maps, så du kan exportera ut en sträcka, maila över den till någon, som importerar den i Google Earth eller Google Maps.
Kan verkligen rekomenderas :tummenupp

CharlieC

gasa!
Gick med
18 May 2009
Hoj
2015 Triumph Street Triple R, 2004 Yamaha R1 banhoj
Jävla Charlie C! :D

Triumph S3. Ja en gammal kärlek. Har kollat priser idag och ett äldre välvårdat exemplar kostar ju inte mycket mer än vad ett kit med FCR39 + Bigbore kostar till Thruxton.

Nu blir det typ kortslutning i huvet på en gammal gubbe igen.:gnissla

Jag ber gubben om ursäkt om jag satt griller i huvudet på honom.. :tungan Men det är ju grymma hojar! Tycker dock att 04 och äldre inte har lika fördelaktigt yttre.. men med lite moddande så går väl det att ordna också iofs.

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
Arrangören är lite kinkiga på nyare hojar...
Thruxtons och gammelhojar som inte är cafe´racers vill dom ha längre bak i ledet...
Fast vi la den största rökridån över bron :yoparty

3:e september tror jag det smäller?

Fasiken.. då missar jag årets happening.
Är i Frankrike och surfar då :mad:

Lägg en rökmatta åt mig med Acke :banana

Gummi

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph Scrambler -06, Honda XR650R -03, BMW R60 -57
Är det någon här som haft problem med startmotorn i regn?

För att förtydliga, jag körde ca 25mil i ihållande regn igår. När jag drog på tändningen efter att ha tankat i Enköping så startade hojen automatiskt utan att jag tryckte på startknappen. Jag testade att vrida nyckeln fram och tillbaka flera ggr och den startade varje gång jag vred på nyckeln. Blev lite orolig att startmotorn var igång hela tiden, men kunde inte direkt höra något sådant ljud när den väl var igång.

I vilket fall som helst så var jag tvungen att komma hem och körde vidare och hoppades på det bästa. När jag kommer in till stan tvärdör hojen på centralbron, går inte att få igång alls :( Får ringa farsan som kommer och hämtar upp med släp. Batteriet verkade urdraget så jag satte det på laddning, hoppas på att det räcker med det och att scramblern får torka. Hoppas verkligen att inte startmotorn är bränd.

Uppenbarligen kortslutning någonstans, men är det någon som har en idé om var jag ska börja leta. Och vad man bör packa in i eltejp för att undvika igen?

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Kika bakåt i tråden om du vill ha snabbt svar. Det är flera som har haft problem efter att dom tvättat hojen. Dock inte problemet att hojen startar hela tiden, utan snarare tvärt om.

XTrem

Trevlig jävel
Gick med
7 Aug 2005
Hoj
Triumph Thruxton -09 Suzuki GS1000G -81
Jääävligt mycket vatten i startknappen skulle ju kunna leda så att starten får någon sorts kontakt. Men ändå långsökt.
Öppna och kolla hur många liter som finns där i... Blås rent med tryckluft om du har. WD40 eller 5-56.

Så trött på batterier som krånglar och skit. -"Snälla Tomten, jag önskar mig en kick i julklapp"

Fasiken.. då missar jag årets happening.
Är i Frankrike och surfar då :mad:

Lägg en rökmatta åt mig med Acke :banana

Men det går ju inte! Det får du styraom. ;)

Last edited:

TCE

Kawasaki Z900RS
Gick med
8 May 2008
Hoj
Kawasaki Z900RS
Är det någon här som haft problem med startmotorn i regn?

För att förtydliga, jag körde ca 25mil i ihållande regn igår. När jag drog på tändningen efter att ha tankat i Enköping så startade hojen automatiskt utan att jag tryckte på startknappen. Jag testade att vrida nyckeln fram och tillbaka flera ggr och den startade varje gång jag vred på nyckeln. Blev lite orolig att startmotorn var igång hela tiden, men kunde inte direkt höra något sådant ljud när den väl var igång.

I vilket fall som helst så var jag tvungen att komma hem och körde vidare och hoppades på det bästa. När jag kommer in till stan tvärdör hojen på centralbron, går inte att få igång alls :( Får ringa farsan som kommer och hämtar upp med släp. Batteriet verkade urdraget så jag satte det på laddning, hoppas på att det räcker med det och att scramblern får torka. Hoppas verkligen att inte startmotorn är bränd.

Uppenbarligen kortslutning någonstans, men är det någon som har en idé om var jag ska börja leta. Och vad man bör packa in i eltejp för att undvika igen?

Bakåt i tråden ser du vad jag hade för problem med min Bonneville, tändningslåset som brunnit upp :(

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati