Triumph Thruxton-tråden

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Ok uppfattat. Bra jobb ändå med att försöka få till bokningen. Man kan ju tycka att de kunde gjort ett undantag med tanke på att vi samtliga iaf kommer boka av om det är skitväder.

Ja, det hade ju inte gjort någon skillnad för dem och förra året var det inget problem att boka för några stycken. Samma avbokningsregler som för en gällde alla. Tjejen jag pratade med i år vågade dock inte detta.

@Twintorsk
Tänk nu på att boka så att din sargade kropp slipper ligga under ett skynke på asfalten.

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj

Ja, det var ju inte lite som var gjort med den. Å bra har det blivit. Jag har sett ombyggen som jag kanske tycker är snyggare men den här är ju riktigt klassisk och med bra pulver i motorn.

Själv laborerar jag mest med min nya kamera. Börjar lära mig lite och med ett lager skummgummi till över micken kanske jag kan minimera vindbruset ännu lite mer.

Filmade vägen Uddevalla-Munkedal över Valbo-Ryr igår. Hyggligt resultat! Provar att lägga upp den på YouTube nu. Lägger ut en länk om det funkar. La in den på min hemsida men det blev inte så kul då jag bara kan köra filmen i litet format. Körde en lugn resa men det ser rätt hyfsat ut ändå. Med lite mer träning att placera kameran, ställa in den och köra med flera olika kameravinklar samt lite redigering så ska man kanske kunna få till någon bra dokumentation av en Triumphtur. Förhoppningsvis då den största, Vätternturen, i första hand.

thruxtonerich

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Aug 2006
Hoj
Triumph Thruxton 2004 904 cc, SÅLD. Triumph Street Triple 675 - 2010
OT...Trevlig Midsommar till er alla och drick inte för mycket sill!!

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
Är extremt försiktig med sillen!:)

Trevlig midsommar till er allesammans!

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Äntligen, fick sålt trajan igår o skaffat mig en riktig sporthoj!
ImageUploadedByTapatalk1340478244.809728.jpg

---

Bifogat

• ImageUploadedByTapatalk1340478220.957261.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1340478220.957261.jpg
    53 KB · Visningar: 57

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
ÄNTLIGEN var det lite sol så att man fick köra ett mil. Gött!
-Någon som hänger på en kort-tur i kväll??

EDIT & OT: jag har inte levt helt i avhållsamhet. Sprinten gjorde 220 mil förra helgen! :)

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Det hade jag gärna gjort, men jag är dessvärre bortlovad ikväll. Gärna en annan gång!

Förresten. Hojen ska 2000-mila servas och få nytt bakdäck så fort det rullar in lite pengar på kontot. Däremot har hojen börjat läcka lite från en skarv mellan motorblocket och vänstra "motorkåpan". Ska jag bara skita i det och säga till när jag lämnar in den på service, eller går det att åtgärda enkelt genom att dra åt muttrarna lite där det läcker? :va

Last edited:

peterol

Ny medlem
Gick med
16 Jan 2012
Hoj
Triumph Speedmaster 2003

EDIT & OT: jag har inte levt helt i avhållsamhet. Sprinten gjorde 220 mil förra helgen! :)

I morgon eftermiddag kanske?

Nu har jag IOFS ingen Thruxton utan en
Speedmaster, men det kanske går bra ändå?
:rock :hej

Mvh
Peter

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Det hade jag gärna gjort, men jag är dessvärre bortlovad ikväll. Gärna en annan gång!

Förresten. Hojen ska 2000-mila servas och få nytt bakdäck så fort det rullar in lite pengar på kontot. Däremot har hojen börjat läcka lite från en skarv mellan motorblocket och vänstra "motorkåpan". Ska jag bara skita i det och säga till när jag lämnar in den på service, eller går det att åtgärda enkelt genom att dra åt muttrarna lite där det läcker? :va

Känn lite försiktigt på dom.. Är dom lösa så dra åt. Annars är väl packningen trasig. Men nu blev det ju en äkta trajja å andra sidan :D

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
@yonsson
Precis som twintorsk säjer så är det jäkligt mycket klassisk Traja över att läcka mellan block och just transmissionskåpa. Så var lite glad. :)

@ Tmax500

Lär dig stava också. Spriten heter det, inte "Sprinten" :D fast jag har i of s inte hört någon nämna mängden i enheten mil förr. Den var ny och den var kul. :)

TMax500

Gick med
20 Apr 2009
Hoj
I morgon eftermiddag kanske? Nu har jag IOFS ingen Thruxton utan en Speedmaster, men det kanske går bra ändå?:rock :hejMvhPeter
Hade varit en bra idé, men jag är dessvärre borta i morgon. Kanske blir det trots allt lite sol till helgen?? En Speedmaster skall man väl kunna tänka sig att jaga i böjarna vid Landvettersjön... :D

Lura med dig yonsson, han kan behöva "slita slut" på sitt bakdäck före servicen! :)

EDIT: det blev en lite tur ikväll. Pixbo, Benareby mot Hällingsjö och hem genom Ubbhult, Kungsbacka, Lindome. 14 mil totalt under dagen, Inte så tokigt på en onsdag.

*Jag veeet att det här inte är en touringtråd, men jag måste ju hetsa er andra att köra lite också. Inte bara mecka & modda! :)*

Last edited:

peterol

Ny medlem
Gick med
16 Jan 2012
Hoj
Triumph Speedmaster 2003
Hade varit en bra idé, men jag är dessvärre borta i morgon. Kanske blir det trots allt lite sol till helgen?? En Speedmaster skall man väl kunna tänka sig att jaga i böjarna vid Landvettersjön... :D

Lura med dig yonsson, han kan behöva "slita slut" på sitt bakdäck före servicen! :)

EDIT: det blev en lite tur ikväll. Pixbo, Benareby mot Hällingsjö och hem genom Ubbhult, Kungsbacka, Lindome. 14 mil totalt under dagen, Inte så tokigt på en onsdag.

*Jag veeet att det här inte är en touringtråd, men jag måste ju hetsa er andra att köra lite också. Inte bara mecka & modda! :)*

Ok.. Till helgen, om vädret blir bra?
Körde en liknande sväng idag efter jobbet, fast åt andra hållet.. :lol
Körde från jobbet på Hisingen - Sisjön- kålltorp -Kållered – hällesåker – hällingssjö – landvetter – mölnlycke – mölndal – hem till frölunda, ca 9-10 mil..

Vad säger du Yonsson?
Sugen på en runda imorgon eftermiddag/kväll (27/6)?
:banana

Mvh
Peter

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj

Jo, det är en touringtråd. Oxå! Tycker jag! Keep on touring!:)

Fast när det gäller mängden sprit "flåt mil" så är du nog rätt svårslagen i den här tråden.

Idag har jag dock gjort mitt dagsverke ( halva i a f) med ca 30 mil.

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Vad säger du Yonsson?
Sugen på en runda imorgon eftermiddag/kväll (27/6)?
:banana

Mvh
Peter

Absolut sugen! Ska dessvärre på flera lägenhetsvisningar (onsdag), så är uppbokad. Min sommar i övrigt är ganska obokat än så länge, så gärna någon annan gång! Är ledig hela sommaren och sitter mest hemma och pillar mig i naveln. Helgerna är dock någorlunda uppbokade.

Edit: Boende bokat 14/7 :)

Last edited:

peterol

Ny medlem
Gick med
16 Jan 2012
Hoj
Triumph Speedmaster 2003
Absolut sugen! Ska dessvärre på flera lägenhetsvisningar (onsdag), så är uppbokad. Min sommar i övrigt är ganska obokat än så länge, så gärna någon annan gång! Är ledig hela sommaren och sitter mest hemma och pillar mig i naveln. Helgerna är dock någorlunda uppbokade.

Edit: Boende bokat 14/7 :)

Jag kan i helgen och nästa vecka efter jobbet, så hojta till om
du och/eller Tmax eller någon annan är sugna på en tur i närheten av gbg..

Mvh
Peter

TMax500

Gick med
20 Apr 2009
Hoj
Jag kan tänka mig en tur till helgen. Får dels kolla vädret (= välja rätt dag), dels så har jag ett par familjegrejor som skall hinnas med. Men det är en ju "bara" en planeringsfråga.... :)

Vi kanske kan få yonsson att lämna citystöket (Haga) och möta upp oss härute på landet (Frölunda). :) Vad sägs om att ta ett beslut fredag em/tidig kväll när vi har de senaste uppdateringarna på vädret?

Speedtwin, du som dessvärre missar Vätternturen kan behöva rasta din moppe lite! Du kanske skall guida oss en tur i norra Halland? (Menar då inte långt ner i Halland, utan bara en sväng söder om Lygnern/öster om Varberg. En timma hemifrån, alltså.) Annars hittar jag hyggligt där i värsta fall.

Last edited:
Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...