Triumph Thruxton-tråden

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
God Hjul på er!

Just det ja God Hjul på er alla. Det skulle vara kul att se mer av de där Thruxton-cup hojarna så om någon hittar några bra klipp så kan ni väl dela med er.

Såg att kvaliteten blir betydligt sämre när man laddat upp till Tuben
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Nissen slaktar en diskbänk på julaftons morgon. Undrar vad det ska bli..?
 

Bifogat

  • uploadfromtaptalk1356340824956.jpg
    uploadfromtaptalk1356340824956.jpg
    46.5 KB · Visningar: 98

1014

Medlem
Gick med
9 Sep 2012
Ort
UDDEVALLA
Hoj
2 x THRUXTON-04, TROPHY 1200-96
Hjulhälsning

Har sett en hel del garagebilder på tråden - tror att den här bilden från igår ligger i topp vad avser utvecklingspotential... Här lagas allt på två hjul i en otrolig blandning av skrot, olja, sot och lera. Det mesta kommer ut i ett rullande skick och allt som inte gör det, lagras som framtida reservdelar. Få, om någon, skulle gå igenom en svensk besiktning... De flesta motorcyklar är kinisiska och motsvarar en 1/4 av priset för en japansk motsvarighet. Många går på tre hjul och fungerar som taxi, speditionsfordon, virkeslastbil, djurtransportfordon eller en kombination av allt. Den andra bilden visar en sällsynt ren hoj - 100 m efter start kommer den som allt annat vara maskerad till oigenkännlighet av damm och lera... Har inte sett någon Triumph oavsett typ eller årsmodell, men har ju några månader kvar här nere, så möjligheten finns.
 

Bifogat

  • PC230045.JPG
    PC230045.JPG
    199.6 KB · Visningar: 97
  • PC230075.JPG
    PC230075.JPG
    221.8 KB · Visningar: 94

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Göteborg (Västra Frölunda)
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
"Uddevalla" står det i vänstermarginalen... men det är inte där du är nu, eller? ;) Asien?
 
Last edited:

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Tycker det ser lite ut som kuröd annars..
Ska försöka fota lite indiska vägkantsverkstäder för enfield i februari, ungefär samma liga!
Brukar hänga där o snacka hoj med mekanikerna o provåka lite, haha!
 
Last edited:

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Nissen slaktar en diskbänk på julaftons morgon. Undrar vad det ska bli..?

Fan, jag har jäktat idag. Mitt inlägg kom aldrig iväg. Det där är ju enkelt. En TARK!

Twintorsk Airbox Removal Kit

Jag vinner en kopia va?

EDIT: Kuröd? Vafan får du allt ifrån.:confused:
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Fan, jag har jäktat idag. Mitt inlägg kom aldrig iväg. Det där är ju enkelt. En TARK!

Twintorsk Airbox Removal Kit

Jag vinner en kopia va?

EDIT: Kuröd? Vafan får du allt ifrån.:confused:

Just det ja. Skulle ju göra en kopia också.. trodde i min enfald att du skulle vara nöjd med köpegrejerna.. skyller på att jag ljög om materialvalet. Gjorde den i syrafast 1,2mm avesta plåt istället för den lättare 0,5mm diskbänksplåten, alltså är den säkert 60 gram tyngre.. och det duger ju inte i sammanhanget.. lär få perforera den duktigt. Och så är jag lite gnällig för att jag inte lär hinna passa in o montera innan indienresan. Måste hitta en smutt bakskärm nånstans också. Vad tror ni om roffes? Jag gillar rostfritt..
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Just det ja. Skulle ju göra en kopia också.. trodde i min enfald att du skulle vara nöjd med köpegrejerna.. skyller på att jag ljög om materialvalet. Gjorde den i syrafast 1,2mm avesta plåt istället för den lättare 0,5mm diskbänksplåten, alltså är den säkert 60 gram tyngre.. och det duger ju inte i sammanhanget.. lär få perforera den duktigt. Och så är jag lite gnällig för att jag inte lär hinna passa in o montera innan indienresan. Måste hitta en smutt bakskärm nånstans också. Vad tror ni om roffes? Jag gillar rostfritt..

Jo, jag får allt nöja mig med köpegrejerna. Jag är i a f glad att jag bestämde mig för att köpa och inte modifiera original plast box. Det finns oändligt mycket småproblem att lösa i a f.
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Passa på nu och handla hjälm i England billigt!! Några hundralappar billigare än när jag köpte :rodnar Borde
haft lite mer is i magen :gnissla Smålänningar ha ha!!
http://www.helmetcity.co.uk/products/Arai-Quantum-%2d-Flag-UK.html

Jag borde inte lägga ut mer pengar på den här hobbyn nu på ett tag men det är frestande.

Har i a f kort provstartat min hoj efter förgasarbyte. Som vanligt många små problem att lösa under arbetets gång men så är det ju alltid tycker jag. Riktigt ledsamt blev det igår kväll när jag tänkt provstarta. Öppnade kranen och kollade noga en bensinledning som jag var osäker på. (Slangen är något stor mot förgasarsidan men perfekt mot kranen. Vill helst inte skarva den korta biten.) Närå det läckte inte och det gick en liten stund och jag trodde att allt var frid och fröjd. Rätt som det var började det dock forsa ut bensin vid anslutningen till luftfiltret. Insåg flottörfel. Plockade loss huset och flottören i morse. Kollade med lupp och såg inget fel på nålen. Torkade ur sätet med en tops och satte tillbaka. Å det höll tätt. Betydligt gladare än igår kväll. Förmodligen hade den kommit lite snett under alla transporter??????
 

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Göteborg (Västra Frölunda)
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Last edited:

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Göteborg (Västra Frölunda)
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Last edited:

Hasse D

Medlem
Gick med
14 May 2012
Ort
Fjällbacka-på landet...
Hoj
2005, Triumph T100
Hej BJN
Vi rev moppen på juldagen för tre år sedan gemensamt. Och sedan har vi i mån av tid och cash successivt byggt upp den igen. Vibeke har varit delaktig i alla moment och vi har tillsammans mekat och klurat. Hon har själv valt hur cykeln skall byggas och designat lack, detaljer. Hon har mer koll på sin hoj än alla hojtjejer jag har mött.
Hasse D
Är det Vibeke som plockat ihop den?
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Hej BJN
Vi rev moppen på juldagen för tre år sedan gemensamt. Och sedan har vi i mån av tid och cash successivt byggt upp den igen. Vibeke har varit delaktig i alla moment och vi har tillsammans mekat och klurat. Hon har själv valt hur cykeln skall byggas och designat lack, detaljer. Hon har mer koll på sin hoj än alla hojtjejer jag har mött.
Hasse D

Det här låter som musik ( vacker musik) i mina öron!:tummenupp
 
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top