Triumph Thruxton-tråden

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Det finns såna kåpor att köpa om mitt minne inte lurar mig. Riktigt coola är de! Eller så var det halvkåpor det fanns.

http://www.triumphperformanceparts.com.au/prod306.htm
http://www.farleyandace.com/fairings.html
http://www.bellacorse.com/bcc056.htm
http://www.dimecitycycles.com/vinta...-gloss-black-viper-wasp-fairing-70-52501.html

Jag gillar nog den sista bäst:
70-52501-vintage-cafe-racer-caferacer-moto-gp-style-gloss-black-viper-wasp-fairing-2.jpg
 
Last edited:

TCE

Kawasaki Z900RS
Gick med
8 May 2008
Ort
Borås
Hoj
Kawasaki Z900RS
Det finns såna kåpor att köpa om mitt minne inte lurar mig. Riktigt coola är de! Eller så var det halvkåpor det fanns.

http://www.triumphperformanceparts.com.au/prod306.htm
http://www.farleyandace.com/fairings.html
http://www.bellacorse.com/bcc056.htm
http://www.dimecitycycles.com/vinta...-gloss-black-viper-wasp-fairing-70-52501.html

Jag gillar nog den sista bäst:

Jo dem är trevliga, men den här hos Norman Hyde tycker jag är läcker till en Thrux :)

2013-01-01 16-27-42.jpg
 
Last edited:

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
http://www.youtube.com/watch?v=yIaED7C2Yas
Kolla kolla -vi slöar inte bara på landet-3 år sedan nedplock

Lysande Hasse! :banana Jag ser att ni har städat i garaget! :lol

Jag blev så inspirerad igår så jag tvättade och varmkörde för att hälla ut oljan (som jag borde gjort efter den sista, blöta resan i november men ändå :rolleyes:).

Tur att jag inte gjorde det för varmkörning av en triple med Coolfiberdämpare låter också väldigt gott! :kär

Tur att det är långt till våren så det finns tid att hinna med allt!:banana

Hör av dig om du/ni kommer upp till mässan!:)
 

Hasse D

Medlem
Gick med
14 May 2012
Ort
Fjällbacka-på landet...
Hoj
2005, Triumph T100
Hej dö ol badger!
Det är så mitt garage ser ut när jag har städat. Det var ju roligt att man kan inspirera. Och det är tur att det bara är Januari för nu MÅSTE jag justera ventilerna på Hinkley moppen och det har jag aldrig gjort provat förut. Hojen har snurrat nästan 2000 mil så det är hög tid. Jag mätte i början på förra säsongen och det var ingen fara men lite på gränsen...
Idag har jag kopplat in ytterligare 3 lysrörsarmaturer i garaget så det blir bara muschigare varje dag.
Hasse D
PS är du Kenta??Ds
 

Hasse D

Medlem
Gick med
14 May 2012
Ort
Fjällbacka-på landet...
Hoj
2005, Triumph T100
Det här låter som musik ( vacker musik) i mina öron!:tummenupp

Visst är det BJN!
Alla relationer har ju bra av gemensamma projekt. Kök och badrum är ju både mesigt och uttjatat. Vi sover i källar'n sedan 4 år för vi får aldrig sovrums-renoveringen klar. Men Vibekes hoj är snart körduglig! Man måste ha ordning på prioriteringarna. Jag sover bra i källar'n.
Hasse D
 

Hasse D

Medlem
Gick med
14 May 2012
Ort
Fjällbacka-på landet...
Hoj
2005, Triumph T100
Det här låter som musik ( vacker musik) i mina öron!:tummenupp

Visst är det BJN!
Alla relationer har ju bra av gemensamma projekt. Kök och badrum är ju både mesigt och uttjatat. Vi sover i källar'n sedan 4 år för vi får aldrig sovrums-renoveringen klar. Men Vibekes hoj är snart körduglig! Man måste ha ordning på prioriteringarna. Jag sover bra i källar'n.
Hasse D
Ursäkta upprepning-gammal datoor!
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Hej Yonsson
varför vägrar du öppen hjälm? Eller mer riktigt varför fixar inte jag att köra helhjälm? Jag vet ju att det är idiotiskt att ta risker och en helhjälm skyddar ju min tveksamma profil. Kan det vara ngn form av klaustrofobia?
Med gammeltrajerna var det ju motiverat att kunna kika ner och hålla koll men inte med den nya. Du är helt klart mer förnuftig än mig. Jag vet att jag borde...åxå sluta röka...
God hjul
Hasse D

Jag tycker du är förnuftig som kör med öppen hjälm! Man kan köra fortare med heltäckande, även när det regnar, så när du börjar köra på bana så får du möjligtvis investera!:tungan

Annars ska man köra med det man gillar. Båda har sina fördelar. Men också nackdelar vid en olycka...
Om du glider på ansiktet i låga farter är heltäckande bra.
Drar du ansiktet in i en stolpe/bil eller liknande med öppen hjälm så krossar du troligtvis käken om du har lite fart. :(
Samma med heltäckande så krossar du inte käken men hakpartiet tar inte upp kraften utan den förs bakåt där det är nacken som tar upp krockvåldet.:gråta

Jag har kört mer än 30 000 mil med öppen hjälm och det har kanske inte varit den bästa ansiktsbehandlingen heller!:lol Och 200+ är heller inte särskilt smidigt med öppen hjälm heller...

För min del gäller...
Meriden och stadstrafik - föredrar Öppen
Bana och/eller Hinkmoppe - föredrar Heltäckande
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Jag gillar öppet.. skogsmulle som jag är gillar jag inte att ha nåt i vägen för alla fina dofter man åker igenom på sommardagar. Och nätter!
Säkerhet och hojåkning är en balansgång, för mycket säkerhet tar bort mycket av upplevelsen.
 

thruxtonerich

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Aug 2006
Ort
Vaggeryd
Hoj
Triumph Thruxton 2004 904 cc, SÅLD. Triumph Street Triple 675 - 2010
Äntligen på gång..ny vacker matt svart pulverlack!!

P1010098_zps13631fda.jpg
 

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Göteborg (Västra Frölunda)
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Bjuder 1500 spänn utan att ens provköra! :D

Nja, man kanske inte skall skoja så med någon efter flera års möda med renovering... Men vad jag menar är: Riktigt snyggt!! Blir inte så lite avis! :)
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Bjuder 1500 spänn utan att ens provköra! :D

Nja, man kanske inte skall skoja så med någon efter flera års möda med renovering... Men vad jag menar är: Riktigt snyggt!! Blir inte så lite avis! :)

Håller med den ser riktigt fin ut. Vet dock vad min granne ( Mr Triumph himself i Uddevalla och president i Bengaloos) skulle ha sagt. Ja Hasse känner honom säkert. "Den är för ny, det är mm-gängor på den." :)

Dock har han bekänt för en annan hojpolare här( som Hasse oxå känner) att han tycker att Thruxton är för jävla snygg. Fast det är nog inget han skulle erkänna om man frågar.

Kul med lite originalbilder i den här replikatråden i a f.

PS! Skickar de nya gasarna på ultraljudstvätt till helgen! DS!
 

thruxtonerich

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Aug 2006
Ort
Vaggeryd
Hoj
Triumph Thruxton 2004 904 cc, SÅLD. Triumph Street Triple 675 - 2010
Ja det ser riktigt bra ut. Vem har gjort pulverlacken,du själv?

Vi är några stycken här som har funderar på att gå ihop om ett hemmakit.

Nej inte jag utan en fd arbetskompis som har en komplett verkstad med allt som man kan önska sig i maskinväg och som jag brukar "gästarbeta" hos. Jag har endast gjort förarbetet, blästringen, och han pulverlackar grejerna i önskad kulör för en billig peng.
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Håller med den ser riktigt fin ut. Vet dock vad min granne ( Mr Triumph himself i Uddevalla och president i Bengaloos) skulle ha sagt. Ja Hasse känner honom säkert. "Den är för ny, det är mm-gängor på den." :)

Dock har han bekänt för en annan hojpolare här( som Hasse oxå känner) att han tycker att Thruxton är för jävla snygg. Fast det är nog inget han skulle erkänna om man frågar.

Kul med lite originalbilder i den här replikatråden i a f.

PS! Skickar de nya gasarna på ultraljudstvätt till helgen! DS!

Ja den blev för jäkla fin Hasse! Kommer förbi o sprätter lite grus med den i sommar :)
Lyssna inte på det gamla skäggot i bengalos, lite helicoil har ingen dött av!
Och varför tvätta nya förgasare bjn? Är dom skitiga när man får dom?
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Ja den blev för jäkla fin Hasse! Kommer förbi o sprätter lite grus med den i sommar :)
Lyssna inte på det gamla skäggot i bengalos, lite helicoil har ingen dött av!
Och varför tvätta nya förgasare bjn? Är dom skitiga när man får dom?

De är inte nya. Använda om än lite. Sen har de legat en tid. Den går inte helt rent på mellan och lågvarv. Ska tvätta, synka (mekaniskt) samt kolla flottörnivå innan jag börjar laborera med olika munstycken och inställningar.
 
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top