Triumph Thruxton-tråden

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Man kan ju använda ordet lösning eller löst i inlägget, så kan man söka på de orden sen. :glömdet

Tja,det kanske funkar men jag har knappt sett en så dålig sökfunktion som på SH.com. Sökte t.ex.på det du skrev att du skrivit om (framgaffel). Hittade nada! Om inte jag hittar så är det jävligt många andra som inte hittar. Jag lovar!
 

thruxtonerich

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Aug 2006
Ort
Vaggeryd
Hoj
Triumph Thruxton 2004 904 cc, SÅLD. Triumph Street Triple 675 - 2010
Lite OT men vi är ju några stycken som också gillar Norton.
En ny Norton (röd med "vanlig" gaffel) har "landat" i Värnamo, bara 30 km från mig, hos en kille som kommit över den via Stigefelts i Anderstorp som i sin tur handlat en "återbudshoj" från generalagenten i Tyskland. Jag kommer nog att besöka killen och kolla in hojen lite längre fram. Har haft kontakt med honom tidigare eftersom han hade en Thruxton.
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Lite OT men vi är ju några stycken som också gillar Norton.
En ny Norton (röd med "vanlig" gaffel) har "landat" i Värnamo, bara 30 km från mig, hos en kille som kommit över den via Stigefelts i Anderstorp som i sin tur handlat en "återbudshoj" från generalagenten i Tyskland. Jag kommer nog att besöka killen och kolla in hojen lite längre fram. Har haft kontakt med honom tidigare eftersom han hade en Thruxton.

Ja, Norton har ju varit uppe här några gånger och det är nog väldigt få som hänger i den här tråden som inte attraheras av den hojen. Tråkigt nog har den inte precis blivit överöst av beröm i de tester/provkörningar som jag läst. Det skulle vara roligt att höra vad en tidigare Thruxtonägare har att säga om den. Du får meddela när du vet.
 

stevie

Medlem
Gick med
22 Nov 2012
Ort
göteborg
Hoj
2021 Ducati Desert sled
En liten undran. En sån där liten fly screen som thruxtonerich har på sin hoj. Någon som har kört både med och utan och har någon åsikt om funktion. Tycker att det är rätt snyggt med den på, men inte så snyggt att den kommer att inhandlas om nyttan är försumbar. Men med min ringa längd kanske det inte behövs så mycket mer en så för att styra undan en märkbar del av vinden. Den ringa längden är förövrigt 1,71 m. Ligger ner på tanken gör jag inte hela tiden heller.
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
En liten undran. En sån där liten fly screen som thruxtonerich har på sin hoj. Någon som har kört både med och utan och har någon åsikt om funktion. Tycker att det är rätt snyggt med den på, men inte så snyggt att den kommer att inhandlas om nyttan är försumbar. Men med min ringa längd kanske det inte behövs så mycket mer en så för att styra undan en märkbar del av vinden. Den ringa längden är förövrigt 1,71 m. Ligger ner på tanken gör jag inte hela tiden heller.

Jag har kört både med och utan och den gör en viss nytta är min uppfattning,
 

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Göteborg (Västra Frölunda)
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Instämmer. Gör viss skillnad. Minskar vinden lite, men åstadkommer inte att det blir lä direkt... :) Jag har kört med Triumphs original (mestadels), helt utan (ett par månader) och med Darts transparenta fly screen den senaste säsongen (http://www.dartflyscreens.com/en/thruxton.html). Kan inte säga att den ena är bättre än den andra. Lite olika utseende bara, tycker jag.

Med fly screen - lite (retro-)rejsigare utseende
Utan fly screen - lite råare, naknare
Transparent - lite vindskydd men ser ändå nästan naken ut

Jag bytte från röd till transparent för skojs skull. Andra bygger om och trimmar, jag köper en ny fly screen och en ny reflex. :D
 

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Göteborg (Västra Frölunda)
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Nä, pojkar och flickor. Idag blir det kanske premiär om vädret inte ändras för mycket? Med sol och + 4 borde man kunna ta en liten, liten tur i eftermiddag. Kanske inte hela vägen till mc-mässan i Borås (http://www.mcexpo.se/). Det blir nog kallt att köra 6 + 6 mil, men kanske en kortare tur?
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Nä, pojkar och flickor. Idag blir det kanske premiär om vädret inte ändras för mycket? Med sol och + 4 borde man kunna ta en liten, liten tur i eftermiddag. Kanske inte hela vägen till mc-mässan i Borås (http://www.mcexpo.se/). Det blir nog kallt att köra 6 + 6 mil, men kanske en kortare tur?

Jag känner mig också sugen att ta en liten tur men kommer att avstå pga det vita damm (torrt salt) som täcker vägarna här.

Ha det så gott i kylan i a f!
 

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Göteborg (Västra Frölunda)
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Jag känner mig också sugen att ta en liten tur men kommer att avstå pga det vita damm (torrt salt) som täcker vägarna här. Ha det så gott i kylan i a f!
Tack! Ja, det får bli en ordentlig avspolning när jag kommer hem. Salt är styggt.
 
Last edited:

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Alldeles för salt och jobbigt för att köra här med. Iaf på stranden. Mest swett annars.
 

Bifogat

  • uploadfromtaptalk1362309575062.jpg
    uploadfromtaptalk1362309575062.jpg
    41.3 KB · Visningar: 82

stevie

Medlem
Gick med
22 Nov 2012
Ort
göteborg
Hoj
2021 Ducati Desert sled
Jag bytte från röd till transparent för skojs skull. Andra bygger om och trimmar, jag köper en ny fly screen och en ny reflex. :D

Tack för inputen.
Då jag saknar både ett välutrustat garage och magiska trimfingrar så får jag nog hålla mig till dessa lite enklare moddningar också. En fly screen it is.
TMax, det är inte så att du febrilt letar efter någon att avyttra din röda f-s till? Antagligen inte gissar jag. Du vill väl troligtvis ha skoj någon mer gång, å byter tillbaka.
 

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Göteborg (Västra Frölunda)
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Då blev det premiärtur idag! 9,5 mil fikatur. Rätt kallt på slutet, bara +3 när jag kom hem... Brrrrr!

Bildbevis bifogas!

ImageUploadedByTapatalk1362326721.866427.jpgImageUploadedByTapatalk1362326741.862376.jpg


@stevie: Ja, jag behåller min röda "screen" tills jag en vacker dag vill sätta dig den igen. Jag behåller medvetet alla delar jag byter ut (även reflexen! :). Någon gång i framtiden kommer en köpare/samlare att gå i trans av det faktumet att alla utbytta originalprylar finns kvar i en låda...

En ny kostar 1869 kr på Johans Mc http://www.mcweb.se/fly-screen-p-8690-c-1236.aspx och en Dart går på £79,95 inklusive frakt från UK http://www.dartflyscreens.com/en/thruxton.html Pundet är billigt nu!
 
Last edited:

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Blir lite sugen på en dart screen, men jag har ju flippat lampfästena, så är lite orolig för att det inte skulle passa.
Jag har alltid tyckt att det är coolare att köra utan, men jag börjar nog ändra mig lite där...
 

thruxtonerich

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Aug 2006
Ort
Vaggeryd
Hoj
Triumph Thruxton 2004 904 cc, SÅLD. Triumph Street Triple 675 - 2010
För mina alu sidokåpor landade dessa "custom made" dekaler idag..20 x10 cm. Nu måste jag bara lägga en klarlack på aluminiumet innan dekalmontage.
P1000528.jpg

Edit...vid närmare granskning ser det ut som en liten fisk har smugit sig in i "C":et! Undrar om det ska vara så, är inte beställt i alla fall??
Dekalerna, 3 st, kostade £ 14,50 ~145 skr. inkl. frakt och kommer härifrån: http://ratmally.com/
Edit igen. efter kontakt med tillverkaren ska "fisken" inte vara där..miss av honom..nu bortplockat av mig.
 
Last edited:

HojIrene

Ny medlem
Gick med
21 Aug 2012
Ort
Lödöse
Hoj
Triumph Bonneville SE
Pingar detta igen.
Fick råd av en kille från Johans MC på MC-expo i Borås i fredags, och jo, tanken måste lyftas, och när jag lossade skruvarna häromdagen för att testa så satt den ju sedan fast i slangarna. Kanske att jag hade kommit åt högra sidans tändstift, men inte vänstra. Visst, jag är en fegtratt som inte vill göra något när jag inte exakt vet vad jag håller på med, iaf. inte när bensin är inblandat, men ändå. Lite tröttsamt att behöva göra så mkt bara för att få in lite olja i tändstiften.

För övrigt vill jag INTE ha en massa nya minusgrader nästa helg, kan vi inte starta en protestgrupp mot dem?
http://www.sporthoj.com/forum/images/smilies/biglaugh.gif
 

thruxtonerich

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Aug 2006
Ort
Vaggeryd
Hoj
Triumph Thruxton 2004 904 cc, SÅLD. Triumph Street Triple 675 - 2010
Hmmm, förstår inte riktigt frågeställningen, men olja i tändstiften ska du absolut inte ha...om du menar att hälla i lite olja i cylinderloppen så är även det lite sent påtänkt, bör göras när man ställer in hojen för säsongen men står hojen i varmgarage kan du glömma bort det med. Jag har då aldrig hällt i olja i cylinderloppen inför vinterförvaring. Du kanske ska förklara vad problemet är?
 

Jockewictorsson

Only dead fish follow the stream
Gick med
1 Mar 2011
Ort
Lomma
Hoj
Tiger 1050 -08
Nu har nog hojen varit nedplockad för länge...hjärnsläpp råder...När man sitter på hojen och kollar ned på tändspolen. Skall tändkablarna korsa varandra på väg till stiften eller är det vä utgång till vä stift resp hö till hö ?
 
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top