Triumph Thruxton-tråden

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Du kan ha haft rätt här. Jag har låtit hojen stå några dagar - i vårkylan utan värme på i garaget - för att batteriet skall hinna visa "sitt rätta jag" och startade den idag igen. Gick igång direkt! Så det finns en god möjlighet att din teori stämmer. Får tvätta den lite försiktigare framöver! :)

Ja du får väl duscha den och inte bada den framöver. :)

När jag kört min GS1000 lika långt som du kört din Thruxton var jag tvungen att byta kolen i startmotorn. Förvisso hade nog min start jobbat mycket mer då jag under några år kört väldigt mycket korta sträckor men om felet dyker upp när det är torrt så är det mitt tips att leta där. Det började med att den ibland inte gick att starta . Sen blev ibland=ofta och till slut ofta=alltid.
 

PerBonneville

Kör gärna snabbare än Triumphen vill
Gick med
22 Oct 2011
Ort
Karlskoga
Hoj
2001 Triumph Bonneville.1964 Piaggio Gl150
Har en mycket fräsch Bonneville 2001 som jag har lite andra planer för...Vad kan man begära för ett chassi utan motor,elsystem o reglage?Givetvis med papper:)
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Du kan ha haft rätt här. Jag har låtit hojen stå några dagar - i vårkylan utan värme på i garaget - för att batteriet skall hinna visa "sitt rätta jag" och startade den idag igen. Gick igång direkt! Så det finns en god möjlighet att din teori stämmer. Får tvätta den lite försiktigare framöver! :)

Tvätta... :D tsk tsk
 

Jockewictorsson

Only dead fish follow the stream
Gick med
1 Mar 2011
Ort
Lomma
Hoj
Tiger 1050 -08
Ser ut som det som är gjort på min hoj. Dom tog även ett varv med kalibrering av squischband och planade toppen lite. Läs topplocksverkstans hemsida om 4-takt !2009-01-18 015.jpg
Här kommer länken till killen (jollyroger) som bl.a. fixat sin topp..scrolla ner en bit..han har dessutom konverterat från sina förgasare till Daytonans insprut. Här finns även flödesschema mm. längre bak i tråden. Också en dialog med tysklands bäste triumph tvintrimmare (mopedschraube) som jag också haft en hel del dialog med. Väl värt att läsa hela historien..ni som inte fixar tyska försök att få det översatt.
http://www.thruxton-forum.de/forum/viewtopic.php?f=14&t=6562&start=510
http://www.bonneville-forum.de/tuning/index.html
 

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Göteborg (Västra Frölunda)
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Seså, ut och kör med er! Rullade 30 mil idag. 7 på den röda och 23 på den blåa. Två caféstopp. Ett vid Brobacka (ni som bor i väster vet var jag menar) och ett på Shell! ;)

Hade fint sällskap med Sixty på sin Bonneville och kompisen Klas på BMW K1300S.
 

DavidA

Ny medlem
Gick med
24 Jul 2012
Ort
Malmö
Hoj
2010, Triumph, Thruxton
Triumph Roadshow i Landskrona i dag mellan kl 10-15.
För alla oss som bor i den södra delen av landet.
Kommer dit vid 11 tiden hade jag tänkt och sen måste jag vara hemma innan kl 2 då formel 1 börjar.
Men ska passa på att klämma på lite nya triumph modeller medans jag är där.
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Brände upp längs småvägarna till fjällbacka igår, var visst veteranmarknad på Backamo också.. många veteraner på nya hojar där :D ventilspelet var för stort på vänster avgas, precis som jag trodde.. säkert därför vänster cylinder 8taktar på tomgång??


Avg. vänster 0,25 0,30 avg. Höger 0,25 0,25
Ins. Vänster 0,10 0,10 ins. Höger 0,10 0,10 för minnets skull :)
 

Bifogat

  • uploadfromtaptalk1366538346277.jpg
    uploadfromtaptalk1366538346277.jpg
    98 KB · Visningar: 95
Last edited:

wapper

Medlem
Gick med
22 Apr 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Moto Guzzi Le Mans IV Cafe Racér
En liten påminnelse om turen till Oslo 3-5 maj. Ni som är sugna på att åka med kan skicka mig ett pm så vi vet hur många som kommer med. Berätta om du tänkt åka på fredag från Göteborg eller ansluta i Strömstad lördag morgon. Självklart kan du också ansluta var du vill när vi tar oss upp genom Bohuslän under fredag eftermiddag/kväll. Som jag tidigare skrivit har vi bokat ett 8-bäddars rum på ett vandrarhem i Oslo natten lördag till söndag. Det finns fortfarande platser kvar.

Observera att arrangörerna vill att man ska respektera deras dresscode.

/Dresscode for Rockers:
Caferacere av alle merker er velkommen. Chopperen kan du la stå i garasjen. Skinn,jeans og halvhjelm er riktig kjøreutstyr. Ingen goretex,refleksvest,helhjelm eller kamuflasje./

Kul ju fler vi blir.

Erik
 

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Göteborg (Västra Frölunda)
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
En liten påminnelse om turen till Oslo 3-5 maj. Ni som är sugna på att åka med kan skicka mig ett pm så vi vet hur många som kommer med....
Jag hänger på! PM:ar dig under dagen. Vill dock reservera mig för dåligt väder. Inte kul att köra Oslo t o r med kelvarjeans och öppen hjälm i kallt vårregn!;)
 

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Göteborg (Västra Frölunda)
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Fler tänkbara event på gång med Mods/Rockers-tema! :)
För den som bor i Göteborg med omnejd kan det kanske vara kul att ta en tur till Götaplatsen nu på lördag kl. 14 då Scooterklubben har sin stora säsongspremiär. Kul att möta dem och att gasa lite:)
Den körsugne kan ju ta en liten tur efteråt!

Läs mer här: http://www.scooterklubben.com/node/1922

För våra bröder och systrar i andra delar av landet finns även
Stockholm: http://www.scooterklubben.com/node/1911
Malmö: http://www.scooterklubben.com/node/1925
 

Hasse D

Medlem
Gick med
14 May 2012
Ort
Fjällbacka-på landet...
Hoj
2005, Triumph T100
Hej
Om jag åker till Oslo blir det med ombyte i ryggsäcken. Att stila på Karl Johan kan man väl i jeans men sedan jag köpte plastkläder med skydd för tre år sedan (i Hamburg-bra pris!) så har jag lärt mig trivas i det för längre turer. Cafe räsers är ju tänkta att fjanta runt i grannskapet med och det är ju det fina-Kompromisslöst! Men man blir ju klokare om man skall längre. Är jag mesig om jag byter kläder strax utanför stadstullarna?
Hasse D
Jag hänger på! PM:ar dig under dagen. Vill dock reservera mig för dåligt väder. Inte kul att köra Oslo t o r med kelvarjeans och öppen hjälm i kallt vårregn!;)
 

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Göteborg (Västra Frölunda)
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Nej då. Jag måste också stanna till och byta om/packa upp. Kan ju inte rulla in på eventet med packväska baktill...

Har inte förankrat det här med resten av flocken som åker, men eftersom flera av oss är borta två nätter så lär vi ha någon form av packning med oss. Packning som behöver tippas av på vandrarhemmet innan vi gör stolt entré! ;)

Är det inte sol och varmt (knappast varmt så tidigt i maj) så kör jag nog upp med regnställ ytterst som extra vindskydd och tjocka vinterhandskar. Och svidar om till skinnpaj och kevlarjeans på plats.
 

wapper

Medlem
Gick med
22 Apr 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Moto Guzzi Le Mans IV Cafe Racér
Håller med. Vi får checka in på vandrarhemmet, lämna packning och byta om. Tänker åka med minimal packning. Gissar på en packrulle. Hur jag nu ska lyckas fästa den på min strippade Guzzi.

Hoppas slippa regnkläder.

Erik
 

thruxtonerich

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Aug 2006
Ort
Vaggeryd
Hoj
Triumph Thruxton 2004 904 cc, SÅLD. Triumph Street Triple 675 - 2010
Nya LSL lykthållare monterat..
P1000627 (1024x768).jpg
 
Last edited:

thruxtonerich

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Aug 2006
Ort
Vaggeryd
Hoj
Triumph Thruxton 2004 904 cc, SÅLD. Triumph Street Triple 675 - 2010
Ha ha, det vet jag inte än, hojen är fortfarande delvis i bitar..behöver ett par veckor till innan det är dags att plocka ut den. Jag vill ju ha lite mer värme och sopade gator också.
 

Hasse D

Medlem
Gick med
14 May 2012
Ort
Fjällbacka-på landet...
Hoj
2005, Triumph T100
Hej
'ledsen Tmax och andra-jag kan inte åka med till Oslo. Jag har just skickat handpeng för en Buell jag skall hämta nästa helg...Nu sket ni i brallan va? Nej den är inte till mig egentligen. Jag förmedlar den bara för en polare jag är skyldig en tjänst så jag kan inte backa. Ni får ha det så kul i alla fall och öva på Norge vitsar så ni är förberedda.
Hasse D
Nej då. Jag måste också stanna till och byta om/packa upp. Kan ju inte rulla in på eventet med packväska baktill...

Har inte förankrat det här med resten av flocken som åker, men eftersom flera av oss är borta två nätter så lär vi ha någon form av packning med oss. Packning som behöver tippas av på vandrarhemmet innan vi gör stolt entré! ;)

Är det inte sol och varmt (knappast varmt så tidigt i maj) så kör jag nog upp med regnställ ytterst som extra vindskydd och tjocka vinterhandskar. Och svidar om till skinnpaj och kevlarjeans på plats.
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Nya LSL lykthållare monterat..

Snyggt! Men har jag drömt att du redan hade såna monterade? Kanske att du haft dem en tid men inte monterat?

Blir nog LSL för mig också ( står mellan dem och Joker) för nästa gång jag demonterar gaffelbenen ska de jävla gummiringarna bort.

Jokers lykthållare är jäkligt snygga men jag gillar att LSL påminner lite om originalet.

(Nu har jag faktiskt gasat lite idag också. Kul! Mesta gruset är bortsopat fast favoritvägen har fortfarande lite snöhinder.)
 

thruxtonerich

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Aug 2006
Ort
Vaggeryd
Hoj
Triumph Thruxton 2004 904 cc, SÅLD. Triumph Street Triple 675 - 2010
Nä dom har inte varit monterade tidigare men jag har nog visat dom här på bild för ett tag sen. Mycket proffsigt utförda hållare fast jag har bytt skruvarna till rf polerade från Pro-bolt.
 
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top