Triumph Thruxton-tråden

Hasse D

Medlem
Gick med
14 May 2012
Hoj
2005, Triumph T100
Det var nästan ett år sedan jag var där så det hade varit kul men tyvärr-jag är i Tyskland då och ser frugans favvoband Boss Hoss live. Hadetbraannars!
Hasse D
Jag o BJN funderar på att göra debut på Kafé Marmelad kommande lördag vid lunchtid. Är det några fler som vill göra oss sällskap? Alltid kul att kika på andras hojar!

Förutsättningen är att vädret lovar uppehåll...:)

Alikzus

Twin Power Ranger
Gick med
21 Sep 2003
Hemma i Falkenberg efter 13 år i Stockholm
Hoj
Ryath - 2013 Triumph Thruxton 900 EFI (Brooklands Green)
Ploppar lossnar från sadel. :S

De två främre gummiplopparna under sadeln har lossnat. Den blir visserligen lättare att få på, men istället så skaver den lite på ramen. Om jag trycker dit dem så sticker de så fort som jag försöker sätta tillbaka sadeln. Något som har ett knep som får de att sitta fast bättre?

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Har själv tappat en plopp. Hittade den på garagegolvet och kunde först inte förstå vad det var för något och var den kom ifrån. Men, sparade den för säkerhets skull. Och till slut kom jag på det av en händelse i samband med alla turer kring mina batterier i vintras.

Jag klämde dit den igen, bara. Men med tanke på vad du skriver så borde jag kanske "limmat" den med lite silikon?

Alikzus

Twin Power Ranger
Gick med
21 Sep 2003
Hemma i Falkenberg efter 13 år i Stockholm
Hoj
Ryath - 2013 Triumph Thruxton 900 EFI (Brooklands Green)
Samma här. :p Jag hade av sadeln i helgen och det låg en plopp vid batteriet som jag inte alls förstod vart den kom ifrån. Så jag kikade runt och kliade mig i huvudet; då fann jag en till. Strax därefter kom jag på att kolla sadeln. XD

Jag tar och tjackar det på vägen hem från jobbet och återkommer helt enkelt.

1014

Medlem
Gick med
9 Sep 2012
Hoj
2 x THRUXTON-04, TROPHY 1200-96
Inget MARMELAD i helgen för 1014 o BJN

Det verkar som om alla har fullt upp denna helg - jag o BJN tar en en tur över BACKAMO - LILLA EDET - KODE - STENUNGSUND istället. Vi återkommer med annat datum!:)

TMax500

Gick med
20 Apr 2009
Hoj
Fin tur. Själv kör jag Strömstad-Halden-Nössemark-Ed-Strömstad.
Nån som är i trakten och vill hänga på? Kör inte förrän om en timma! :)

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Du körde precis förbi mig i håvedalen Ulf! Är på väg till trollstigen..

Men snälla Twintorsk, vad gör du egentligen. TMax skrev att han skulle köra Strömstad-Halden....

Om han kör förbi dig nu så har ju du inte hunnit längre än till Halden på en vecka. :confused:

Så här skrev du 10 juli, nu är det 19 juli.
"Då var det spikat! Åker till lofoten imorrn, ska köra ikapp Pledians som fick en dags head start på sin 125a är tanken"

Nog för att TMax är snabb men så snabb är han ju inte så att han på ett par timmar tar in en dryg vecka på dig Twintorsk. Var ligger felet?

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Men snälla Twintorsk, vad gör du egentligen. TMax skrev att han skulle köra Strömstad-Halden....

Om han kör förbi dig nu så har ju du inte hunnit längre än till Halden på en vecka. :confused:

Så här skrev du 10 juli, nu är det 19 juli.
"Då var det spikat! Åker till lofoten imorrn, ska köra ikapp Pledians som fick en dags head start på sin 125a är tanken"

Nog för att TMax är snabb men så snabb är han ju inte så att han på ett par timmar tar in en dryg vecka på dig Twintorsk. Var ligger felet?
Jo felet låg i att jag fastnade i fjällbacka, förrädiskt mycket ölågrill, sen lurade farsan i mig att åka med till high chaparall o leka kobåjsare. Och så slutade trajjan tåla regn. Så det blev några lönlösa dagars felsökning i garaget. Nu tar jag yamahan på en kortare sväng! 37 år gammal, håller tummarna att den tar mig varvet runt..

TMax500

Gick med
20 Apr 2009
Hoj
Du körde precis förbi mig i håvedalen Ulf! Är på väg till trollstigen..
Körde jag om dig?? (Minns inte - borde ju sett att det var du även om du körde Yamman. Skinnpajen är ju densamma.) Eller körde jag förbi dig?

Håvedalen låter annars helt rimligt. Jag lämnade Rossö kl. 10 och rullade in i Norge (efter Bärby) någon halvtimma senare.

Fick f. ö. en strålande dag i den norska solen (samma sol som hemma - fast lite dyrare... ;))

Körde Håvedalen då alltså, sedan Halden, Fredrikstad, Sarpsborg, Askim (väg 114 & 115 - kalaskörning!), Trögstad, Hemnes, Örje, Nössemark, Billingsfors, Ed, Strömstad. Tog en j*kla tid... :) 44 mil. En fin tur!

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Körde jag om dig?? (Minns inte - borde ju sett att det var du även om du körde Yamman. Skinnpajen är ju densamma.) Eller körde jag förbi dig?

Håvedalen låter annars helt rimligt. Jag lämnade Rossö kl. 10 och rullade in i Norge (efter Bärby) någon halvtimma senare.

Fick f. ö. en strålande dag i den norska solen (samma sol som hemma - fast lite dyrare... ;))

Körde Håvedalen då alltså, sedan Halden, Fredrikstad, Sarpsborg, Askim (väg 114 & 115 - kalaskörning!), Trögstad, Hemnes, Örje, Nössemark, Billingsfors, Ed, Strömstad. Tog en j*kla tid... :) 44 mil. En fin tur!
Jag låg och smög i buskaget i uppförsbacken.. :) nu är jag snart i aurlandsdalen.
Trepipen är för övrigt en formidabel långfärdsmaskin! 50 mil o knappt träsmak, och inte en hostning från motorn. Kanske skulle fortsätta till lofoten ändå.. om det bara inte skulle hinnas med så mycket annat på kort tid också!

TMax500

Gick med
20 Apr 2009
Hoj
Glappande blinkers?

Min ena framblinker fungerar bara då och då. Nytt fenomen, upptäckte det igår på min tur i Östfold/Dalsland. De övriga tre blinkar som de ska.

Glapp, känns ju som den naturliga slutsatsen.

Var hade ni börjat felsöka? Anslutningen inne i lykthuset? Någon annanstans?

Last edited:

thruxtonerich

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Aug 2006
Hoj
Triumph Thruxton 2004 904 cc, SÅLD. Triumph Street Triple 675 - 2010
Börja alltid vid den defekta detaljen och gå sen "bakåt"..kan ju vara så enkelt som en defekt lampa!!

TMax500

Gick med
20 Apr 2009
Hoj
Det vore ju bra/skönt om det bara är själva lampan som bråkar.... Bra input. Börjar nog där (=enklaste åtgärden).

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Där ser man - så fort man börjar 'modda' så försämras originalfunktionen!
F.ö är geiranger väldigt trevligt såhär års. Tindevegen igår var nog den smalaste serpentinvägen jag nånsin kört, nån här som åkt den?uploadfromtaptalk1405939061682.jpg

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år