thruxtonerich
Gudomlig sporthojare
- Gick med
- 16 Aug 2006
- Ort
- Vaggeryd
- Hoj
- Triumph Thruxton 2004 904 cc, SÅLD. Triumph Street Triple 675 - 2010
Hittade sent igår kväll ett kit för litiumbatteri som i stort sett helt eliminerar "lådan" under sätet, den som annars blir kvar efter en luftburksborttagning med t.ex. BC:s grejer.
Är väldigt sugen på att testa det här efter att jag(på DGR Sthlm) såg en thruxton som helt saknar skrotet under sadeln. Men! jag tänker att det nog är bäst att rådfråga alla experter här på SH vad era tankar är innan jag går och förälskar mig alltför hårt i denna idé?!
Länkar till batterihållare och batteri:
http://firstracer.surinternet.com/epages/box22720.sf/en_GB/?ObjectPath=/Shops/box22720/Products/FR010
http://firstracer.surinternet.com/epages/box22720.sf/en_GB/?ObjectPath=/Shops/box22720/Products/SOBM12003/SubProducts/SOBM12007S
Jag skulle nog passa mig för batterier av "okänd härkomst", dessutom har det avbildade alldeles för lite Ah för att räcka till. Jag rekommenderar Shorai batteriet med 14Ah som jag själv kört i 4 säsonger nu utan några problem. När jag flyttade över batteriet till min Striple märkte jag att det är i minsta laget vid kallstarter och kommer att byta till ett 18Ah nästa säsong. Med Shorais egen laddare får man förutom laddning även balansering av cellerna som är viktigt om man vill ha ett långlivat batteri. Det går att ladda med en vanlig "dum" laddare men inte balansera!