Triumph Thruxton-tråden

Fridens

Ny medlem
Gick med
19 Sep 2014
Hoj
Triumph Thruxton 2013
Tack! Och tack för svar!
Låter ju bra, då ska det nog gå bra att få till en snygg lösning. Tror blecken skulle följa med, eller så ingick de i nåt "rekommenderat paket", ska kolla noggrannare inför beställningen när pengarna kommit in på paypal :)

Ja shorty får det nog bli! Men beslutsångesten slutar ju inte där utan det finns både kromade och svarta.. De svarta tror jag skulle bli jäkligt snygga ihop med svart-inlindade rör. Fast lite ska ju hojen glänsa också :rolleyes:

Ännu en lagom t-max tur man missade!

Välkommen! Jag besiktigade min dom första gångerna med den setupen, inga problem för mig.. har några monteringsbleck för stötdämparplaceringen att avvara om det inte följer med. Själv flyttade jag bak mina då jag kör en del med sadelväskor..

Och ljudet... köp ett par shorty! Tror ingen här inne har såna?
Original förstör ju hela grejen.. mötte en med TOR dämpare igår och han hördes inte alls över mina diskbänksmegafoner :)

McThrux

Ny medlem
Gick med
3 Jun 2010
Hoj
Thruxton -04
Tack! Och tack för svar!
Låter ju bra, då ska det nog gå bra att få till en snygg lösning. Tror blecken skulle följa med, eller så ingick de i nåt "rekommenderat paket", ska kolla noggrannare inför beställningen när pengarna kommit in på paypal :)

Ja shorty får det nog bli! Men beslutsångesten slutar ju inte där utan det finns både kromade och svarta.. De svarta tror jag skulle bli jäkligt snygga ihop med svart-inlindade rör. Fast lite ska ju hojen glänsa också :rolleyes:

Jag köpte Shorty Predators för ett tag sen, mycket trevligt :)

bc.jpg

Last edited:

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Ingen idé att föreslå TOR, alltså? :) Tysta och fina när man inte vill störa grannarna. Smattrar mjukt och brôtar lagom när man gasar på.

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Ingen idé att föreslå TOR, alltså? :) Tysta och fina när man inte vill störa grannarna. Smattrar mjukt och brôtar lagom när man gasar på.
Jag har sniffat dina TOR bra många mil och jag tycker det är svårt att slå dessa i längden. Snygga och precis lagom ljud.

TMax500

Gick med
20 Apr 2009
Hoj
Till göteborgare,och andra västkustbor:
Fin eftermiddag väntar med sol och +18!
Café Marmelad (Mariagatan) kl. 14 och sedan en liten tur?

Skärmklipp YR.JPG

Last edited:

TMax500

Gick med
20 Apr 2009
Hoj
Fin eftermiddag väntar med sol och +18!
Café Marmelad kl. 14 och sedan en liten tur?

Nu har jag tänkt lite mer!;) Förslag på rutt:

Skärmklipp lördagstur.JPG

Eller se på Google Maps: http://goo.gl/maps/C0RoP

Tanke:
Samling 14.00, start 14.15 - senast!

Fikapaus i Brobacka (mellan Mjörn och Anten)

C:a 22 mil. Det kanske är lite långt? I så fall kan man skippa utflykten i Bohuslän och korta av rutten rejält. Dra rakt söderut mot Kungälv efter Lilla Edet. I fall vi är sena/kalla/trötta/hungriga eller nå't.

McThrux

Ny medlem
Gick med
3 Jun 2010
Hoj
Thruxton -04
Nu har jag tänkt lite mer!;) Förslag på rutt:

View attachment 411301

Eller se på Google Maps: http://goo.gl/maps/C0RoP

Tanke:
Samling 14.00, start 14.15 - senast!

Fikapaus i Brobacka (mellan Mjörn och Anten)

C:a 22 mil. Det kanske är lite långt? I så fall kan man skippa utflykten i Bohuslän och korta av rutten rejält. Dra rakt söderut mot Kungälv efter Lilla Edet. I fall vi är sena/kalla/trötta/hungriga eller nå't.

Det är väl fan att man ska bo här uppe.. Jag vill också vara med!

TMax500

Gick med
20 Apr 2009
Hoj
Blev en fin tur. Här är rutten: http://goo.gl/maps/VEDmy Något avkortad jämfört med ursprungsplanen, men ändå 19 mil. Det blev sent och lite svalt mot slutet av turen, som förutspått.

Go'fika i Sollebrunn - kaffe och crème brûlée på http://www.sollebrunnsgastis.se/
Älgarna vi passerade ute i spenaten var inte lika kul... Men vi körde tack och lov inte på dem!

Twintorsk, otur att du missade... :( Du får försöka hänga på nästa gång!

Last edited:

Fridens

Ny medlem
Gick med
19 Sep 2014
Hoj
Triumph Thruxton 2013

Jag kikade lite på dem också men föll ändå mer för Shorty. Nu är beställningen gjord på ett par kromade, ser fram emot att få höra lite härligt muller snart :D

bgojan

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2014
Hoj
2008, Triumph Thruxton EFI Jet Black
Hej!
Nu när första sommaren med Thruxton börjar närma sig slutet så är det dags att dra i gång lite mer mods!

Prylar på gång från England inför vinterns mods:
Från Triumph Twin Power:
TTP SAI Removal Kit
TTP O2 Sensor Removal Kit
TTP Breathe Airbox Intake Cover
TTP OBD-2 USB Cable
DNA Airbox Filter
Thruxton Performance Tune 2

Från Squaredeals:
MAS Engineering Chain Guard (Polished Alloy)
MAS Engineering Motorcycle Polished Aluminum Sprocket Cover
Jenx Thruxton Seat Cowl Bolts
New Bonneville Side Cover Bolts
Triumph Shocks Bolt Dress Up Kit
Oberon Pre Load Adjuster For Triumph Forks
Oberon Racing Foot Pegs. Front Rider Footpegs.
Oberon Racing Foot Pegs. Rear Passenger Footpegs

Sedan tidigare installerat:
NEW BONNEVILLE Complete Bolt On Lighting Kit Lucas Style
TRIUMPH Thruxton BLAZE ® Panniers Set
TOR ljuddämpare

Nästa steg blir nog en uppgradering av stötdämpare - Wilbers eller Bitubo: Någon som har erfarenhet?
Kanske även progressiva fjädrar fram (eller hel cartridge från Bitubo).

Jag gillar det klassiska stuket med Lucas lysena på bakskärmen - men det är även lockande att sätta dit ett FEK (kanske det från Maund - som verkar få bäst recensioner).

Hoppas på fint väder i helgen - lär bli en tur ut till sommarstugan på Ljusterö! Förra helgen fick jag en fin tur ut - men hamnade i ovädret söndagskväll, 8.5mil i ösregn och åska var ju inte så kul men hem måste man ju!

thruxtonerich

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Aug 2006
Hoj
Triumph Thruxton 2004 904 cc, SÅLD. Triumph Street Triple 675 - 2010
Progressiva fjädrar ger ingen förbättring..skit i dom och köp fjädrar anpassade till din vikt från ex. RaceTech.. betydligt bättre är Andreani-kitet som jag redogjort för i tidigare inlägg eller här..http://www.triumphrat.net/twins-technical-talk/213678-cartridge-kit.html
Bitubo cartridge är ett alternativ men jag är osäker på trycksatt cartridge kontra ev. service efter några år. Finns en tråd på TRAT för det.
Wilbers är en bra dämpare! Men inte dom "billiga" varianterna! Köp den dyrare varianten (630)!?

Middleton

Medlem
Gick med
13 Sep 2011
Hoj
2006, Triumph Thruxton
Bra shoppat Bgojan! Mycket godis i den där listan. :tummenupp

Du ska inte hänga med på Distinguished Gentlemans Ride på söndag? Kul, mycket att titta på och så är det för ett gott ändamål! Tror det är samling vid Sjöhostoriska kl. 11. Så länge det inte pissar ner kommer jag vara där (grön och högljud Thruxton).

bgojan

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2014
Hoj
Hade anmält mig och sett fram emot Distinguished Gentlemans Ride på Söndag - men sen upptäckte jag att det krockade med båtklubbens höstmöte (jag är sekreterare) och även vägföreningens höströjning ute på Ljusterö! Väderrapporten verkar lovande så jag får i alla fall en trevlig tur från stan ut tull Ljusterö. Får sikta på nästa år - det vore kul att träffa andra Stockholmsbaserad Thruxtonförare någon gång:) F
Bra shoppat Bgojan! Mycket godis i den där listan. :tummenupp

Du ska inte hänga med på Distinguished Gentlemans Ride på söndag? Kul, mycket att titta på och så är det för ett gott ändamål! Tror det är samling vid Sjöhostoriska kl. 11. Så länge det inte pissar ner kommer jag vara där (grön och högljud Thruxton).

bgojan

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2014
Hoj
Tack för tipsen - skall kolla upp dina inlägg och TRAT. Jo det var nog Wilbers 630 jag funderade på - eller Bitubos motsvarande. Skall kolla RaceTech också.
Progressiva fjädrar ger ingen förbättring..skit i dom och köp fjädrar anpassade till din vikt från ex. RaceTech.. betydligt bättre är Andreani-kitet som jag redogjort för i tidigare inlägg eller här..http://www.triumphrat.net/twins-technical-talk/213678-cartridge-kit.html
Bitubo cartridge är ett alternativ men jag är osäker på trycksatt cartridge kontra ev. service efter några år. Finns en tråd på TRAT för det.
Wilbers är en bra dämpare! Men inte dom "billiga" varianterna! Köp den dyrare varianten (630)!?

thruxtonerich

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Aug 2006
Hoj
Triumph Thruxton 2004 904 cc, SÅLD. Triumph Street Triple 675 - 2010
Tack för tipsen - skall kolla upp dina inlägg och TRAT. Jo det var nog Wilbers 630 jag funderade på - eller Bitubos motsvarande. Skall kolla RaceTech också.

Förtydligande..jag menar linjära fjädrar..du kan också experimentera lite med tjockare gaffelolja, flera kör ju med 15-olja. Sen finns ju RaceTech emulatorer som BJN kör (min gamla setup). Kumlins motor, Sala, är RT återförsäljare. Kan skaffa allt du vill ha...http://kumlinsmotor.se/

moorflax

Medlem
Gick med
21 May 2008
Hoj
Triumph Bonneville -01, Vespa P200e -80
Nu var det länge sedan... Tröttnade lite under sommaren och badade istället :)
Är det någon som vet om nyare sadlar passar på äldre Bonneville från -01?
Har hittat en sixty8-sadel jag tänkte köpa i så fall.

1014

Medlem
Gick med
9 Sep 2012
Hoj
2 x THRUXTON-04, TROPHY 1200-96
Surplus

Har lite "Moddningsmateriel" över. Oanvända eller näst intill nyskick. Pris - pm:a mig en länk på det billigaste nypris du hittar på nätet inkl. moms - så får du den för halva priset + frakt. Är i GBG o STHLM i princip varje vecka för den som vill hämta.

Bifogat

• P8040011.JPG
    P8040011.JPG
    453.5 KB · Visningar: 90
  • P8040012.JPG
    P8040012.JPG
    592.7 KB · Visningar: 75
  • P8040013.JPG
    P8040013.JPG
    455.3 KB · Visningar: 68
  • P8040014.JPG
    P8040014.JPG
    463.5 KB · Visningar: 79
  • P8040015.JPG
    P8040015.JPG
    540.9 KB · Visningar: 95

Middleton

Medlem
Gick med
13 Sep 2011
Hoj
2006, Triumph Thruxton
Vad är det för fabrikat på styrdämparen? Är fästet för montering på höger eller vänster sida?

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år