Triumph Thruxton-tråden

Alikzus

Twin Power Ranger
Gick med
21 Sep 2003
Hemma i Falkenberg efter 13 år i Stockholm
Hoj
Ryath - 2013 Triumph Thruxton 900 EFI (Brooklands Green)
Tack, låter lovande! Vore toppen att få träffa andra och köra samt surra lite kring erfarenheter. Är sugen att ta en tur längs 976:an (Rumsättravägen). Gjorde en sväng där i höstas med ett leende.

Vätternrunda vore kul att hänga på om det passar med semester och familj. Något spikat datum än?

Alikzus, din Ryath är en förebild för min :) Kollade in din hemsida och suktar på att göra ngt liknande. Speciellt tändningslåsets original placering är så himla konstig?? Kanske blir i vinter...

Är inte den i ganska bedrövligt skick? Eller blandar jag ihop den med någon av de andra vägarna ute i den soppan måntro... Jag körde någon väg som var skyltad mot Rumsättra i höstas och tyckte att den var som en asfalterad, men välgrusad, crossbana.

Andra helgen i juli, 11-12, är det preliminära.

Tackar. :) *bugar och bockar* Jag har gjort lite mer sedan dess men har inte dokumenterat det ordentligt; blir en ny "fotosession" efter nästa ordentliga tvätt.

Jag var "tvungen" att flytta på tändningslåset; har lite uppförslut till P-garaget så jag vill kunna fimpa tändningen när jag står med växel i och frikopplar.

Edit: Enligt Google Maps så verkar vi faktiskt tala om samma väg och i sådana fall så föredrar jag nog Rialavägen, förutom att skogsindianerna som bor där ute kör som att de äger vägarna och gärna skär kurvorna. Svensbodavägen och Bergshamravägen är dock mina favoriter när jag tar mig dit ut i krokarna, men det är ju bara att koppla ihop paketet och köra runt. *vroom vroom* :)

Last edited:

Thruxton-Dude

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2015
Hoj
Triumph Thruxton 2013 Phantom Black
Du har säkert helt rätt om kvalitén. Hängde på en kompis mc "gäng" och tror vi körde de flesta kurvor som gick att hitta. Hade då haft kortet i typ två veckor så varje kurva var njutning :rock.
Är personligen ganska lost norr om stan men det går ju råda bot på...

Lägger in helgen i kalendern.

Ser fram emot nya bilder

swingmaster1959

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2014
Hoj
2003 HD softtail de luxe 2005 HD heritage, 2014 bmw s1000r, 2015 triumph thruxton, 2016 triumph tiger 800 xcx.
fixa semester imorgon :) ,= bo i garaget tills jag kroknar :) , nu sitter det fb lyktgalleret där iaf , och glöm det som står i bruksanvisning om ni funderar på nått sånt :( våld och egna ideer är det som gäller. blev bra till slut och hon ( den namnlöse) börjar se rätt kaxig ut :) (nja ljudet är inte bra men utsendet helt ok. väntar på att lackförseglingen ska torka och fånflinar lite när jag kollar in henne samtidigt som jag avnjuter en kall :) i favorit garaget :)

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Just nu ultimata modden

Ja det är precis vad jag har.

Definition: Ultimata modden kostar multum och bidrar vare sig till bättre utseende eller funktion. (Vi är ett gäng här på framsidan av Sverige som tänker i dessa banor. Inga namn!)

Utseendet kan man ha delade meningar om men min mod ger dessutom 100% försämring av originalfunktionen så därför ultimat.

Min frambroms (inklusive kopplingshandtag för att matcha) av fabrikat ISR kostade ca 13000 kr. Just nu har den exakt noll i bromsverkan. Kan det bli bättre? Tänkte faktiskt fixa till bromsverkan till helgen men då försvinner ju modden. Så nu är jag inne på att köra alla sommarens turer utan frambroms. Inklusive Vätternturen! Vem vill ligga framför mig?:)

Lugn, jag har ett par westernboots med jättelika klackar och det har funkat bra som broms tidigare.

EDIT: Jättekul att se så många inlägg från Sveriges baksida och då från Stockholmstrakten. Första Vätternturen var ni 50% och sen har det bara gått utför fast i år verkar ni vara starka. Väl mött!

Last edited:

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Aahh, är det nccr's kafferäserhandtag?
Beställde ett par förra veckan, fast till mitt bygge. Kul att se dom på en hoj! Snygga som fan!

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Ja det är precis vad jag har.

Definition: Ultimata modden kostar multum och bidrar vare sig till bättre utseende eller funktion. (Vi är ett gäng här på framsidan av Sverige som tänker i dessa banor. Inga namn!)

Utseendet kan man ha delade meningar om men min mod ger dessutom 100% försämring av originalfunktionen så därför ultimat.

Min frambroms (inklusive kopplingshandtag för att matcha) av fabrikat ISR kostade ca 13000 kr. Just nu har den exakt noll i bromsverkan. Kan det bli bättre? Tänkte faktiskt fixa till bromsverkan till helgen men då försvinner ju modden. Så nu är jag inne på att köra alla sommarens turer utan frambroms. Inklusive Vätternturen! Vem vill ligga framför mig?:)

Lugn, jag har ett par westernboots med jättelika klackar och det har funkat bra som broms tidigare.

EDIT: Jättekul att se så många inlägg från Sveriges baksida och då från Stockholmstrakten. Första Vätternturen var ni 50% och sen har det bara gått utför fast i år verkar ni vara starka. Väl mött!
Nyfiken på hyr du gjort för att få noll bromsverkan? ISR ska ju ändå vara ett 'lite halv-ok' fabrikat med kvalitet en smula över genomsnittet.. :D
Så om jag slänger på gamla Daytonahjul med det fräna luftscoopet fram, så kommer jag ha cirka 30% bromsverkan mer för en billigare peng?

swingmaster1959

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2014
Hoj
2003 HD softtail de luxe 2005 HD heritage, 2014 bmw s1000r, 2015 triumph thruxton, 2016 triumph tiger 800 xcx.
hej jag heter truxtan och börjar känna mig lite kaxig :) , och mer ska det bli säger husse :)Screenshot_2015-04-30-13-13-19.jpgScreenshot_2015-04-30-13-16-13.jpgScreenshot_2015-04-30-13-18-54.jpgScreenshot_2015-04-30-13-21-14.jpgScreenshot_2015-04-30-13-23-43.jpgScreenshot_2015-04-30-13-25-03.jpg

swingmaster1959

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2014
Hoj
ja ha ja :) , skickat från england i måndags och beräknad leverans 6/5 postkillen ringde på alldeles nyss. då är vi mao med avgassystem nr 2 då :) , tar det lite lugnt med det jobbar 12a imorgon och sen vill jag framförallt ÅKA LITE :( fb väder :(

swingmaster1959

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2014
Hoj
När får du hojen Swingmaster? Vi får jämföra våra erfarenheter med dessa ljuddämpare när grejorna är på plats:) Megatondämparna ser väldigt lika ut som Emgodämparna - gäller även adapterrören. Jag skall mäta alla rördimmensioner och lägga upp lite bilder.

bgojan, dom är exakt lika fast utan emgodekal och med 2 extra klämmor. så nu har jag 6 st adaptrar och leka med :) fast när jag ska få tid och fixa det , det vet i fa. :(

iFKH

Medlem
Gick med
7 Feb 2015
Hoj
Triumph Thruxton
Är det ett PUCH-märke du har där på tanken? Ett alldeles utmärkt mopedmärke förvisso, själv haft och njutit av. Men, kopplingen till en Triumph?

Nja koppling å koppling... Fick aldrig nån Puch så tar igen det nu! Puch 900.. Hade var't coolast på bruke när det begav sig.

Har ev några Triumph-loggor i vinyl på gång alt försöker hitta i metall. Tycker original känns lite plastiga så när tanken lackades om (efter påkörning) lät jag bli att sätta tillbaka dem..

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
Nyfiken på hyr du gjort för att få noll bromsverkan? ISR ska ju ändå vara ett 'lite halv-ok' fabrikat med kvalitet en smula över genomsnittet.. :D
Så om jag slänger på gamla Daytonahjul med det fräna luftscoopet fram, så kommer jag ha cirka 30% bromsverkan mer för en billigare peng?

Testade med enbart luft. Noll eller inget. Luft plus vätska, lite vätska. Några procent. Nu med enbart vätska 100 % bromsverkan. Funkar inte med luft har jag kommit på nu men varför så jävla söligt varje gång med bromsvätska?

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Testade med enbart luft. Noll eller inget. Luft plus vätska, lite vätska. Några procent. Nu med enbart vätska 100 % bromsverkan. Funkar inte med luft har jag kommit på nu men varför så jävla söligt varje gång med bromsvätska?
Slutar du hälla den på golvet så blir det mindre sööl! :D
Har för mig att lastbilar har tryckluftsbromsar, du kanske kan prova att montera en kompressor på hojen? Som kan ladda både förgasare och bromsar?

ahoff

Biker
Gick med
25 Feb 2010
Hoj
H-D Electra -78, Triumph Thruxton -05, BMW R1200GS -17
Vill bara påminna om att ni som ska åka Vättern runt bör boka hotellrum på Hotell Rocksjön i Jönköping snarast så ni inte står där med skägget i brevlådan och får tälta.... Lördag V28. 11 juli.

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
Vill bara påminna om att ni som ska åka Vättern runt bör boka hotellrum på Hotell Rocksjön i Jönköping snarast så ni inte står där med skägget i brevlådan och får tälta.... Lördag V28. 11 juli.

Bra påminnelse men Rocksjön har sällan brist på rum. Ska dock boka inom det snaraste för sova under hojen på sidostödet vill jag inte.

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
Slutar du hälla den på golvet så blir det mindre sööl! :D
Har för mig att lastbilar har tryckluftsbromsar, du kanske kan prova att montera en kompressor på hojen? Som kan ladda både förgasare och bromsar?

Har du prövat att sätta en kompressor i ditt rövhål som kan få dig att flyga till månen?:D

Jag häller för fan inte bromsvätska på golvet. Satte dessutom på oerhört passande slangar med slangklämma. Läckte inte en droppe därifrån. Fast universalgeniet himself, Acke Rising, har valt att sätta skruvarna för att öppna Oken underst. Därifrån droppade det som fan. Enda möjligheten att låta bli söl är att demontera oket och hänga det uppochned. Skitlätt jobb men att pilla tillbaka det och att få alla de sex små beläggen på rätt plats tar sin tid. Ville inte ha den skiten att jobba med nu. Därför söl!

Fast nu dock broms så att jag kan bromsa upp den på framhjulet.

EDIT: Å det viktigaste, bromsen ligger inte längre på när jag släppt handtaget. M a o, jag har lyckats men det blev en del söl.

Last edited:

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
Nja koppling å koppling... Fick aldrig nån Puch så tar igen det nu! Puch 900.. Hade var't coolast på bruke när det begav sig.

Har ev några Triumph-loggor i vinyl på gång alt försöker hitta i metall. Tycker original känns lite plastiga så när tanken lackades om (efter påkörning) lät jag bli att sätta tillbaka dem..

Jag hade Puch och det är klart fräckaste moppen. Fast du kan ju inte ha det på tanken till en Thrux. Du får höra av dig om du inte får dina dekaler i tid. 1014 och jag är lite decalfreaks så någe bättre än Puch ska vi nog kunna hitta i gömmorna innan Vätternturen.

swingmaster1959

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2014
Hoj
Va fan, har du redan kört rören blå eller har u köpt den med blå rör? Ja alla verkar ju tycka att det är snyggt så varför inte köpa med färdiga blå rör?

dom var redan blå,a vid leverans och bara ett par km på mätaren, nja så mycket gasa har det inte vart tyvärr :( vädret är inte med oss här i sandviken :( kryssat lite på hemmaplan bara, men jag gillar henne skarpt ska du veta BJN :)

Nyheter
Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha