Tjena,
Länge sedan jag gjorde något inlägg här, men följer tråden frekvent från och till iaf
Spenderade vintern/våren med att bygga om min Scrambler från 2006. Det har varit ett pågående bygge sedan 2010 när jag köpte den, men gjorde den största uppdatering hittills i vintras.
Jag kanske gör ett mer ingående inlägg framöver om vad exakt som är gjort med bilder osv, ev kanske det får bli en byggtråd i efterhand.
I stora drag så gjordes detta.
EL-systemet
Rev ut all el och Installerade en Motogadget M-Unit blue, inkl pushbuttons(Motone) på styret.
Ny framlykta/baklykta och blinkers
Firestarter Igniter från TTP
Mosfet RR
Innovate Lambda-mätare
Bromsar
Pretech 6-kolvsok + bromsslangar
Chassi mm
Nytt styre / handtag(broms+koppling) / backspeglar
Bakstänka
Sidokåpor
Motor / förgasare
Keihin FCR-39 förgasare
DNA luftfilter
Omslipade kammar (813-grind)
TEC Tracker 2-1 helsystem
Stötdämpare fram och bak bytta sedan tidigare år.
Det är fler saker gjorda som jag inte kommer på just nu, men som sagt kanske gör ett mer omfattande inlägg framöver om intresse finns.
Måste säga att M-uniten med bluetooth-kopplingen är riktigt smidig. Har en app i telefonen kopplad till hojen som gör att jag kan starta utan tändningsnyckel när jag kommer inom två meter från hojen.
Effektmässigt går hojen sjukt bra nu med nya FCR-förgasare, kammar och avgassystem. Jag hade läst många kommentarer om att FCR förgasarna gjorde stor skillnad. Men trodde faktiskt inte att det skulle bli så jäkla stor skillnad som det blev. Jag håller fortfarande på att tuna in förgasarna med munstycken och nålar osv, har inte fått det att lira helt 100 än.
Några bilder från när jag köpte Scramblern fram till hur den ser ut nu.
2010 när jag köpte den
2016 efter diverse uppdateringar
2018
/Martin