Triumph TT 600 tråd...

Pär

Det var inte jag
Gick med
22 Sep 2003
Ort
Svenska Rivieran
Hoj
Aprilia RSV4 Factory, Aprilia RS250 ,RD350-84
Måste bara beddela en tråkig nyhet, IF har gjort det igen!! :mad:

Höjer försäkringen på trajjorna, detta år blir man 4000 kr fattigare än förra, nä nu ska jag ha 1000ccm
 

aw_309

AW
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha XJR1300
Känns tt600 piggare vid större drev bak?

SUgne på att köpa en tt600 men den kändes slö. Läste att nån skulle testa att lägga till en kugge på bakdrevet.. Funkar? Kan man göra den piggare på nåt annat sätt?

Anders ev tt600 köpare
 

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
Vad kostade det innan och efter höjning?

Lomax skrev:
1907507 Måste bara beddela en tråkig nyhet, IF har gjort det igen!! :mad:

Höjer försäkringen på trajjorna, detta år blir man 4000 kr fattigare än förra, nä nu ska jag ha 1000ccm
 

Jessan

Typisk brunett
Gick med
10 Apr 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Daytona 675 SE 2008
Nicke skrev:
2116714 Vad kostade det innan och efter höjning?

:hej

Nu kostar den 10 600 och innan var det väl ca. 6800
+ några hundra om man tar det på autogiro varje månad.
 

Pär

Det var inte jag
Gick med
22 Sep 2003
Ort
Svenska Rivieran
Hoj
Aprilia RSV4 Factory, Aprilia RS250 ,RD350-84
aw_309 skrev:
2116635 SUgne på att köpa en tt600 men den kändes slö. Läste att nån skulle testa att lägga till en kugge på bakdrevet.. Funkar? Kan man göra den piggare på nåt annat sätt?

Anders ev tt600 köpare


det är inte lönt med 1 kugg bak

1 kugge ner fram eller 3 upp bak. så märker du skillnad

jag provade 2 kuggar ner fram, blev lite hysterisk, men 1 kugge blev skitbra.
nu varvar den ut 6:ans vxl
 

ice13

Ny medlem
Gick med
6 Sep 2005
Ort
hemma
Hoj
Italiensk
Får väl ansluta mig jag också...

Ville bara tala om att jag fick min TT600 i Onsdags :)
Jämfört med min gamla cykel (GSX750 -84 ) så tycker jag den känns helt underbar att köra.
 

Jessan

Typisk brunett
Gick med
10 Apr 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Daytona 675 SE 2008
garantigrejer

Hej hej!

En sak som är bra att kolla är så att alla garantigrejer är fixade. På Triumph ska t ex den där plastsaken som kopplar ihop slangen med tanken vara bytt. Den är från början gjord av plast som blir spröd o går sönder. Märkte idag att den inte var det på min :mad:
Skulle försöka leta upp var oljan kom ifrån som droppade på marken o var tvungen att ta av tanken. När vi skulle sätta tillbaka den så gick det inte så bra, den hade gått sönder Fick köra hem hojen på kärra :(

Oljan kom från luftburken...? Har läst lite här om att det kan vara för att man kört på bakhjulet, tyvärr så vet jag att det inte är pga det... Förra servicen gjordes förra året, för 600-700 mil sedan, så ifall det skulle vara att de fyllt på för mycket olja borde jag ha märkt det innan, oljefläcken såg jag först igår.
Någon som vet vad det kan vara?
 

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
För mig hade de monterat ventilkåpspackningen fel = klämt den. Fast hojen var sprillans märktes det inte förrän långt senare när jag körde 60 mil i riktigt hårt tempo.

Jessan skrev:
Oljan kom från luftburken...? Har läst lite här om att det kan vara för att man kört på bakhjulet, tyvärr så vet jag att det inte är pga det... Förra servicen gjordes förra året, för 600-700 mil sedan, så ifall det skulle vara att de fyllt på för mycket olja borde jag ha märkt det innan, oljefläcken såg jag först igår.
Någon som vet vad det kan vara?
 

ice13

Ny medlem
Gick med
6 Sep 2005
Ort
hemma
Hoj
Italiensk
Jessan skrev:
2126877 Hej hej!

En sak som är bra att kolla är så att alla garantigrejer är fixade. På Triumph ska t ex den där plastsaken som kopplar ihop slangen med tanken vara bytt. Den är från början gjord av plast som blir spröd o går sönder. Märkte idag att den inte var det på min :mad:

Tackar för tipset.
Åker vägen förbi handlarn på Tisdag och kollar så allt är gjort.
 

denka_l

Ny medlem
Gick med
17 Oct 2006
Ort
helsingborg
Hoj
Triumph TT600
Hej på er!

Har nu äntligen häämtat min tt600 och har lag ut några bilder titta gärna in och skriv en komentar eller två:)
 
Last edited:

_tompa80_

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2007
Ort
Stockholm
Hoj
TT600
Hallå!
Lever denna tråd än, är nöjd ägare sedan ett par veckor till en TT600-00 röd/silver. Bilder kommer!
 

noGAS

McGyver
Gick med
26 Mar 2003
Ort
Norrköping
Hoj
Triumph 600 TT
Hallå!
Lever denna tråd än, är nöjd ägare sedan ett par veckor till en TT600-00 röd/silver. Bilder kommer!

Även jag har köpt en Svart gul TT 600-00a
Bara hunnit avverka 30 övningskörningsmil + 5mil ute på egen vift, dumt som fan när man snart har kortet, så låter den stå i garaget tills det är dags för att övningsköra.

Men var rätt skoj, kör med morsan som har en ZZR600, hon blåste om mig i 200 eller nåt på en lång raksträcka, för jag jag gasade på efter och vid 200 så vågade jag helt enkelt inte ge mer och jag kom inte ifatt.
Sen när vi kom fram vid slutdestinationen så drog hon det vanliga att sådär får man igentligen inte göra, men ibland kan det vara skönt att känna accet i en hoj men det är ingen ursäkt, värsta dubbelmoralen men det var en upplevelse, jag är mer en sån som trivs i farter 50-150, och dra om folk, inte ligga och pressa.

Åter till ämnet.
Betalar 209kr i månan halvförsäkring på hojen, är ganska nyfyllda 25 och jag har inte ens MC kort (dock B kort), betalar 310 i månan på bilen i bara trafik, en nissan primera.

Har inte provat mer hojar än ZZR600 och denna, men jag skriker varjegång ja drar på gärnet iaf, (gör väl alla som inte kört sporthoj förut)
Uppkörning 11maj iaf!

Fast blir att kitta den lite extra så man får behålla kortet, så jäkla drygt och bli av med KK´t. Blev av med det på bil en gång, jag var oskyldig som alla andra :rolleyes:

http://www.sporthoj.com/annonser/?id=1836
 
Last edited:

Trixter

MotoX-rookie
Gick med
1 May 2007
Ort
Västerås
Hoj
08, KTM SuperDuke
Även jag har köpt en Svart gul TT 600-00a
Bara hunnit avverka 30 övningskörningsmil + 5mil ute på egen vift, dumt som fan när man snart har kortet, så låter den stå i garaget tills det är dags för att övningsköra.

Men var rätt skoj, kör med morsan som har en ZZR600, hon blåste om mig i 200 eller nåt på en lång raksträcka, för jag jag gasade på efter och vid 200 så vågade jag helt enkelt inte ge mer och jag kom inte ifatt.
Sen när vi kom fram vid slutdestinationen så drog hon det vanliga att sådär får man igentligen inte göra, men ibland kan det vara skönt att känna accet i en hoj men det är ingen ursäkt, värsta dubbelmoralen men det var en upplevelse, jag är mer en sån som trivs i farter 50-150, och dra om folk, inte ligga och pressa.

Åter till ämnet.
Betalar 209kr i månan halvförsäkring på hojen, är ganska nyfyllda 25 och jag har inte ens MC kort (dock B kort), betalar 310 i månan på bilen i bara trafik, en nissan primera.

Har inte provat mer hojar än ZZR600 och denna, men jag skriker varjegång ja drar på gärnet iaf, (gör väl alla som inte kört sporthoj förut)
Uppkörning 11maj iaf!

Fast blir att kitta den lite extra så man får behålla kortet, så jäkla drygt och bli av med KK´t. Blev av med det på bil en gång, jag var oskyldig som alla andra :rolleyes:

http://www.sporthoj.com/annonser/?id=1836
209kr i månaden låter otroligt billigt. Vad har du för försäkringsbolag?

En annan fråga. Jag håller på och köper en 600TT just nu men då sade försäljaren att serviceintervallet ligger på var 1000:e mil. Cykeln har gått strax över 1200 och i så fall verkar det ju lugnt men sedan läste jag om den 1200mils service som ni snackat om här (för över 6000:) och blev väldigt förvånad. Är det någon som vet om det är skillnad på 2002 års modell gällande denna service?
 

noGAS

McGyver
Gick med
26 Mar 2003
Ort
Norrköping
Hoj
Triumph 600 TT
209kr i månaden låter otroligt billigt. Vad har du för försäkringsbolag?

En annan fråga. Jag håller på och köper en 600TT just nu men då sade försäljaren att serviceintervallet ligger på var 1000:e mil. Cykeln har gått strax över 1200 och i så fall verkar det ju lugnt men sedan läste jag om den 1200mils service som ni snackat om här (för över 6000:) och blev väldigt förvånad. Är det någon som vet om det är skillnad på 2002 års modell gällande denna service?



Ja det är sjukt billigt, är 25år och saknar A körkort. (kör upp 11maj)
Betalar 310kr i månaden på bilen (nissan primera & endast trafik)
Folksam är det jag har, både bil och MC på.
 

Trixter

MotoX-rookie
Gick med
1 May 2007
Ort
Västerås
Hoj
08, KTM SuperDuke
Ja det är sjukt billigt, är 25år och saknar A körkort. (kör upp 11maj)
Betalar 310kr i månaden på bilen (nissan primera & endast trafik)
Folksam är det jag har, både bil och MC på.
Shit! Snacka om snabbt svar. :) Tackar! Ska ringa Folksam imorgon.

Jag fyller 35 i år och håller också på med körkortet. Skriver teorin samma dag som du kör upp så... Lycka till till oss båda! :)

Är fortfarande intresserad av info gällande serviceintervallet på 2002 års modell om någon känner till något om det? :confused:
 

Trixter

MotoX-rookie
Gick med
1 May 2007
Ort
Västerås
Hoj
08, KTM SuperDuke
Shit! Snacka om snabbt svar. :) Tackar! Ska ringa Folksam imorgon.

Jag fyller 35 i år och håller också på med körkortet. Skriver teorin samma dag som du kör upp så... Lycka till till oss båda! :)

Är fortfarande intresserad av info gällande serviceintervallet på 2002 års modell om någon känner till något om det? :confused:

Då jag har forskat lite i ämnet besvarar jag min egen fråga ang. serviceintervallet. Det verkar som att vissa handlare har skickat med fel servicebok med 2002'orna (och ev. senare modeller). Man ändrade serviceintervallet på vissa motorer men TT600 skulle inte ändras. Där ska intervallet fortfarande vara vart 600:e mil (som det står i handboken), inte var 1000:e (som det står i serviceboken). Kan vara bra att veta för er som funderar på att skaffa denna hoj.

Gällande Folksam så blev inte priset lika lockande när man bor i Västerås. Det fick bli If's Triumphförsäkring för mig. 8400:- hel/hel.
 

noGAS

McGyver
Gick med
26 Mar 2003
Ort
Norrköping
Hoj
Triumph 600 TT
Då jag har forskat lite i ämnet besvarar jag min egen fråga ang. serviceintervallet. Det verkar som att vissa handlare har skickat med fel servicebok med 2002'orna (och ev. senare modeller). Man ändrade serviceintervallet på vissa motorer men TT600 skulle inte ändras. Där ska intervallet fortfarande vara vart 600:e mil (som det står i handboken), inte var 1000:e (som det står i serviceboken). Kan vara bra att veta för er som funderar på att skaffa denna hoj.

Gällande Folksam så blev inte priset lika lockande när man bor i Västerås. Det fick bli If's Triumphförsäkring för mig. 8400:- hel/hel.



Okej 8400 för helförsäkring funkar ju.
 

FirmantoTT600

Ny medlem
Gick med
13 May 2007
Ort
Sollentuna
Hoj
Triumph 600 TT
Tja köpte en tt600 01a förra fedagen och det är min första hoj. tyckte också att den låter/tickar ovanligt högt om motorn när den har blivit varm./litet oljud V-låda vid ax ,men den har gått 2000mil och års servicen är gjord utan anm
i övrig inget fel på den har hört att dom låter så /engelsk kvalite.haha men undrar endå . ska ta mig till verkstad snart för att höra om det stämmer'
hör av mig hade:yoparty
 

noGAS

McGyver
Gick med
26 Mar 2003
Ort
Norrköping
Hoj
Triumph 600 TT
Tja köpte en tt600 01a förra fedagen och det är min första hoj. tyckte också att den låter/tickar ovanligt högt om motorn när den har blivit varm./litet oljud V-låda vid ax ,men den har gått 2000mil och års servicen är gjord utan anm
i övrig inget fel på den har hört att dom låter så /engelsk kvalite.haha men undrar endå . ska ta mig till verkstad snart för att höra om det stämmer'
hör av mig hade:yoparty



Har hört att dom ska låta och ticka lite mer än vanliga hojar.
 

_tompa80_

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2007
Ort
Stockholm
Hoj
TT600
Tick...tick tick!!

Har en tt600 -00 skramlar och tickar lite men går kanon. Alla jag pratat med inklusive triumph meckar säger att den låter så :)
Dock låter den alltid bättre när den är varm eller så är det jag som vänjer mig vid ljudet :D
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top