Inskickat av chrilla
Tror själv inte på gud. Helt enkelt för att tillräckliga bevis för hans existens aldrig presenterats för mig.
Tror inte att de som tror på gud gör det utan anledning.
Vad fick er som är troende att börja tro? Alltså vilka händelser, skrifter och fakta som övertygat er. Detta tycker jag är mycket intressant...
För mej var det så att jag kände en längtan efter att gå till kyrkan utan att veta varför
, så efter många år av velande så gick jag dit..
Och man kan väl säga som så att den känsla jag fick när jag var där var väl ungefär som att äntligen ha hittat hem.
Som att ha hittat en stor saknad pusselbit i mitt liv.
Efter några möten bestämde jag mej att jag ville bli kristen och leva mitt liv för Gud och gick fram och fick förbön för den önskan och det var det mest underbara jag nånsin gjort..
För i den stunden jag tog det beslutet så försvann all gammal sorg och aggression som fanns inom mej och det kändes som hela jag fylldes av ljus av kärlek och en helt oslagbar Frid.
Har haft ett mörkt och tungt förflutet och gått omkring med ett stort tomrum inom mej men nu är all smärta för det bortblåst jag blev helt befriad från allt mörker som tyngt mej i samma stund jag tog emot Gud i mitt liv.
Och på den vägen är det, det blir bara bättre och bättre och jag behöver inte fundera på vad meningen med livet är för jag tycker att jag har hittat den hos Gud.
Jag önskar att alla här fick uppleva den enorma Frid och kärlek och glädje som jag har fått uppleva sen jag blev kristen.
Må Gud välsigna er alla på SH !!!!