TRX-tråden

Froven

Fan vad kurvor det är överallt !!
Gick med
3 Sep 2003
Hoj
R6 02
Kvicken skrev:
TRX-joCCe skrev:
Är det inte fler som tänkt ändra och trixa med sina hojar under vintern?
I så fall vad?
QUOTE]

Jag hade tänkt fixa min framgaffel nu under höst/vinter, jag har fått tag på grejor som har fått bra betyg på andra ställen det är "Gold Valve Cartridge Emulators" från en firma som heter Race Tech. Är det nån här på SH som har testat dessa? Skulle vara kul att höra lite omdömen!

//Pelle

Vad kostar dessa leksaker måntro ?

Jag vill oxå ha en "riktig" framgaffel. T-rex har ju bytt fjädrar i sin och den är bra mycket bättre än min. Helst skulle jag vilja ha en R1 eller YZF 750 USD-gaffel på (poser), men just R1historien verkar innebärra väl mycket jobb och pengar på en cykel som i slutändan ändå saknar ~40 Hk.

//Peter

Anehall

www.gasolinemagazine.se
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TRX850 -95 Speziale och R1 -98/01 banhoj
t-rex skrev:
Vad kostade det? Vad gjorde du själv?

Det enda jag gjorde var att klaga över att den drack mycke olja (1l/100mil), så sälgaren tog det på garantin :tungan

När motorn endå var nerplockad, behövde jag bara betala 1200 för servicen.

Dricker dock fortfarande en hel del...

//Joakim

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
TRX-joCCe skrev:
Jo, jag hade tänkt 17/42, tog orginalkugg som prisex, men de hade bara 40'
så jag kommer nog att köra på orginal för att skona kedjan.

Eller är det någon som kör på 16/39 som märkt större kedjeslitage? (trx'en är ju rätt kedjehungrig från början..) Och 16 fram borde ju förvärra det hela.

Slitageskillnaden bör vara i det närmaste försumbar - det finns andra faktorer som spelar större roll. Däremot skulle jag nog välja att sätta en större krans bak istället. Ju mindre drev man har fram, desto mer effektförluster får man (drevet är inte en perfekt cirkel och kedjans hackiga rörelse tar effekt).

Kvicken

Ny medlem
Gick med
2 Mar 2004
Hoj
TRX 850, TZR 250
Froven skrev:
Vad kostar dessa leksaker måntro ?

//Peter

Jag fick betala 149 US $, en kompis fixade frakten så det blev inte så blodigt.

Ingen här i svedala som har nån erarenhet av "leksakerna" alltså!?
Nåja, det kan ju vara roligt att vara pilotfall.

//Pelle

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Hoj
TRX850
Kvicken skrev:
Jag fick betala 149 US $, en kompis fixade frakten så det blev inte så blodigt.

Ingen här i svedala som har nån erarenhet av "leksakerna" alltså!?
Nåja, det kan ju vara roligt att vara pilotfall.

//Pelle
Har tänkt att göra något åt gaffeln, men vet inte om man ska nöja sig med fjädrar/olja eller Racetech ventilerna. Är det inte en nackdel att man tappar returjusteringen (om jag förstått det hela rätt?) Har du något mer planerat för gaffeln, fjädrar/olja? Hem och meka, testa och berätta!
/Hasse

Kvicken

Ny medlem
Gick med
2 Mar 2004
Hoj
TRX 850, TZR 250
HansJ skrev:
Är det inte en nackdel att man tappar returjusteringen (om jag förstått det hela rätt?) Har du något mer planerat för gaffeln, fjädrar/olja? Hem och meka, testa och berätta!
/Hasse

Jo, du har nog tyvärr rätt, om man vill ändra returen får man byta olja.
Än så länge har jag inga andra planer, jag är ganska lätt så fjädrarna borde inte vara helt fel för mig.
Jag gör en ändring i taget, om jag inte trivs med bara ventilerna så jag väl fundera på ett par fjädrar också.
Hoppas jag får ihop det innan vintern, det är mycke nu........

//Pelle

Kvicken

Ny medlem
Gick med
2 Mar 2004
Hoj
TRX 850, TZR 250
HansJ skrev:
Har läst om ett antal TRX:er som kam lagren skurit på, kammen stannar, allt kan hända då, kamdrevet på veven rensas på kugg, ventiler stannar i öppet läge och slår sönder kolvar osv... Huga!! .

Jag kom på en annan sak som kan vara värt att veta om kammarna på TRX:en, tydligen är det väldigt viktigt att dra kamöverfallen med korrekt moment. Drar man dem för hårt kan man råka ut för precis det som HansJ beskriver ovan.
Detta är tack och lov ingen egen erfarenhet, utan något jag snappat upp på ett annat forum. Det är ju iaf bra att veta om man tänkt grotta lite i motorn under vintern!

//Pelle

oXydex

Rookie
Gick med
15 Jan 2004
Hoj
DR 650 RSE
Några härifrån som va på Sviestad igår och körde?

Jag va där och tittade lite samt fotade lite i bergskurvan. Anledningen till att jag undrar är att jag såg 5st som körde runt på banan och ändå så vet jag 4st TRX'er från Linköping som inte va där ens.

Kanske är en dussinhoj man köpt sig då ;)

Men iaf. är det så att någon här körde så har ni kanske fastnat på bild. Hör av er isf om ni är intresserade av bilder

/oXydex

Froven

Fan vad kurvor det är överallt !!
Gick med
3 Sep 2003
Hoj
R6 02
Vilken kedja

Nu är man så illa tvungen att byta drivpaket. Kedjan är sladdrig som en cykelkedja.
Vilken kedja skall man ha ? Eller kanske framförallt vilken skall man undvika ?

Om jag byter från org.drevningen till 17/42, skall jag då köpa en 3 länkar längre kedja ?

//Peter

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Hoj
TRX850
oXydex skrev:

Jag va där och tittade lite samt fotade lite i bergskurvan. Anledningen till att jag undrar är att jag såg 5st som körde runt på banan och ändå så vet jag 4st TRX'er från Linköping som inte va där ens.

Men iaf. är det så att någon här körde så har ni kanske fastnat på bild. Hör av er isf om ni är intresserade av bilder

/oXydex
Nope, var tyvärr inte där. Verkar vara en dussinhoj i Linkeboda, här i Tjockhult har jag nog bara sett 4-5 stycken...
Alltid kul med banåkarbilder på TRX:er, har du nån snygg så släng upp den!

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Hoj
1000cc chokladbit från 2001
Froven skrev:
Nu är man så illa tvungen att byta drivpaket. Kedjan är sladdrig som en cykelkedja.

Om jag byter från org.drevningen till 17/42, skall jag då köpa en 3 länkar längre kedja ?

//Peter
DID eller Regina funkar ju...
Lösa kedjorna ligger ju oftast i en allmän längd, som man får korta själv. En 114-kedja funkar.

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Hoj
TRX850
Froven skrev:

//Peter
Jag satte på 16/39, och kör med originallängd på kedjan, tror inte du behöver tänka på kedjelängden, det borde finnas plats nog att justera. (Men häng inte mig om jag har fel...)

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Froven skrev:

Renthal gör bra kedjor (DID funkar det med). Jag har börjat använda deras cross-kedjor till samtliga mina cyklar men ej hunnit byta på trx:en (bör finnas även som 525-kedja - de har koppar-rullar och är väldigt slitstarka och korrosionsbeständiga).

Ola_FZR

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
TDM 850
oXydex skrev:

/oXydex
Tja två polare var där och åkte dock inte på trx ,utan på en Zxr12r och en roadwarrior? har du några bilder på dom skulle vara kul att kolla på dom sa att dom hade såna nerlägg;>?
MVH
Ola:>

oXydex

Rookie
Gick med
15 Jan 2004
Hoj
DR 650 RSE
Ola_FZR skrev:
Tja två polare var där och åkte dock inte på trx ,utan på en Zxr12r och en roadwarrior? har du några bilder på dom skulle vara kul att kolla på dom sa att dom hade såna nerlägg;>?
MVH
Ola:>

Har dessvärre inga bilder på någon av dem som blev något utav :(

/oXydex

oXydex

Rookie
Gick med
15 Jan 2004
Hoj
DR 650 RSE
HansJ skrev:
Nope, var tyvärr inte där. Verkar vara en dussinhoj i Linkeboda, här i Tjockhult har jag nog bara sett 4-5 stycken...
Alltid kul med banåkarbilder på TRX:er, har du nån snygg så släng upp den!

Alla TRX'er är snygga men inte alla bilder jag tar dessvärre :( men här är iaf en på mårdh här på forumet om jag inte misstar mig ;)

Är det inte OK att jag slänger ut dig här så säg till.

Bilden är lite modifierad i Photoshop och jag är smått urkass på det. Bilden hade på tok för mycket motljus och ifall någon har kunskapen så suger jag gärna till mig den i hjälp att få det bättre

/oXydex

Bifogat

• sviestad_small.jpg
    sviestad_small.jpg
    93.1 KB · Visningar: 195

Ola_FZR

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
TDM 850
oXydex skrev:
Alla TRX'er är snygga men inte alla bilder jag tar dessvärre :( men här är iaf en på mårdh här på forumet om jag inte misstar mig ;)

Är det inte OK att jag slänger ut dig här så säg till.

Bilden är lite modifierad i Photoshop och jag är smått urkass på det. Bilden hade på tok för mycket motljus och ifall någon har kunskapen så suger jag gärna till mig den i hjälp att få det bättre

/oXydex

Du kan inte lämna en skriftlig rapport över deras (ev) nerlägg och hastighet?

:)

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...