t-rex skrev:TRX äter R1 till frukost.
Åh fan, det är därför dom rasslar så jävligt.....
R1 = svårsmält kost.
//Peter
t-rex skrev:TRX äter R1 till frukost.
Laila skrev:Ok, nu har jag läst denna tråd ett antal gånger och blir lätt förvirrad av snack om att byta gaffelben, fjädrar, göra inställningar osv.
Min erfarenhet av TRX är landsväg och några bankörningar (erkänner omgående att jag inte är snabb på bana). Jag har bara bytt gaffelolja och gjort race-inställning enligt någon tyck trx-sajt. Har aldrig upplevt något nervöst i styrningen. Har inte efter gaffeloljebyte heller lidit av att fjädring går i botten. Kanske beror det på min vikt kanske på mitt körsätt...
Hur kör ni?
1. Hard in hard out? (Bromsar sent för att mer eller mindre chansa att det funkar ut)
2. Långsamt in, snabbt ut?
3. Samma fart hela tiden?
4. Eller fundrar ni inte ens?
Själv pendlar jag mellan nr 2 och 3.
Froven skrev:Jag kör enbart landsväg, enl kategori 1 & 4 ovan. Har en tendens att lägga ner så mycket jag vågar och ha fullgas genom nästan hela kurvan, gärna med dansande bakdäck på väg in i kurvan.
Jag har inte heller haft problem med att gaffeln går i botten, däremot upplever jag hela cykeln som "svajig" under nerlägg.
Jag väger ~75kg, har tre ringar kvar på fjäderförspänningen fram och standard +1 bak.
Bytet av gaffelben är rätt mycket posermentalitet
//Peter
Froven skrev:Bytet av gaffelben är rätt mycket posermentalitet
//Peter
Laila skrev:Tänkte inte på poserfaktorn jag kör hellre
Rickard skrev:Min erfarenhet av modifieringar på TRX'en är att stålomspunna slangar är det som ger absolut mest prestanda per krona.
(i det här fallet är prestanda = varvtid på bana)
oXydex skrev:Tjenare Rickard. Kul att se dig i TRX-tråden oxå. Din TRX va den första jag såg som jag minns när jag va och lånade en tankväska av dig för überlänge sen och se va det har lett till
/oXydex (dåvarande Ninja_Power)
Rickard skrev:Mors, roligt att du valde TRX'en. Jag har inte sett dig när jag varit ute och åkt, men å andra sida har jag inte kört så mycket i år. Hur tycker du att TRX'en är jämfört med Kawan? Slö men ok?
Froven skrev:Poserfaktorn skall INTE underskattas.
Får väl prova att straffa den hårdare bak, och prata med Wilbersmänniskan i Herrljunga om jag inte hittar en posergaffel att byta under vintern.
T-Rex:
Att blunda är fusk.
//Peter
Låter märkligt, har som sagt själv inga tendenser till styrslag. Det är inte ovanligt med lite fladder om man släpper händerna i sisådär 90-70 km, då kan det börja fladdra lite om man har lite halvtaskiga däck. Det brukar dock räcka att typ lägga ett finger på styret så lugnar det ned sig. Ditt styrfladder verkar vara värre än så?Mr Hyde skrev:Goodstuff, att byta gaffelfjädrarna är lite överkurs för mig som snudd på parkerar i kurvorna.
HansJ, är dålig på att minnas exakt hur skakningarna uppkommit, men jag tror dom flesta var i samband med gasuppsläpp/broms, kan även ha varit lite lutning på cykeln men det är inget jag minns säkert. Inte speciellt höga farter heller.
Släppa händerna från styret är inget problem, den går som tåget. Sitter ett nytt Pilot Road fram. Gaffelbenen sticker upp 2 cm ovanför styret, är det så original?
Styrlagret borde va okej, kollades för inte så länge sedan. Kan ju helt enkelt vara jag som kör knackigt.
Men jag skulle vilja höra vad flera har för inställningar fram!
HansJ skrev:hur gammal du nu blir vet jag ju inte... Men grattis i alla fall med mycket ar och och
Goodstuff skrev:MrHyde --> Tycker inte alls det är överkurs att byta gaffelfjädrar eftersom just fjädringen är underdimensionerad på TRX:en, speciellt om man som jag väger 85 kg. Du kommer få bättre känsla och stabilitet vid inbromsningar viletk aldrig är fel.
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari