TRX-tråden

oXydex

Rookie
Gick med
15 Jan 2004
Ort
Björkeberg
Hoj
DR 650 RSE
Ola_FZR skrev:
Du kan inte lämna en skriftlig rapport över deras (ev) nerlägg och hastighet?


:)

Va inte så värst närvarande på plats när de körde (iaf inte roadwarriorn) då jag försvann mitt i till bilbesiktning och såg bara gröna köra ett pass och det va när min kamera hade kasst batteri =(

Vilken klass som ZX12R'en körde i vet jag inte men han fastnade inte på bild i någon av de andra klasserna iaf

/oXydex
 

Ola_FZR

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Örebro
Hoj
TDM 850
oXydex skrev:
Va inte så värst närvarande på plats när de körde (iaf inte roadwarriorn) då jag försvann mitt i till bilbesiktning och såg bara gröna köra ett pass och det va när min kamera hade kasst batteri =(

Vilken klass som ZX12R'en körde i vet jag inte men han fastnade inte på bild i någon av de andra klasserna iaf

/oXydex


Då säger jag till dom att det var en som sa att ni åkte SÅ sakta då!!! :)
 

Anehall

www.gasolinemagazine.se
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
TRX850 -95 Speziale och R1 -98/01 banhoj
blinkersproblem

Tjenare!
Någon av er som haft problem med att båda främre blinkers slutar funka?
Lamporna är hela... likaså säkringarna.

//jocke
 

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Ort
Sthlm
Hoj
TRX850
TRX-joCCe skrev:
Tjenare!
Någon av er som haft problem med att båda främre blinkers slutar funka?
Lamporna är hela... likaså säkringarna.

//jocke
Tja!
Har inte haft det felet, men hade verkstadshandboken ute och kikade på elschemat. Om man ska tro kopplingarna så är det ju inte gemensamma kablar fram till blinkers hö/vä, men däremot jordningen. Är det fel från relät så borde inte bakre blinkersen funka i så fall? Tipset är att kolla jordningen av framblinkersen...
 

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Ort
Sthlm
Hoj
TRX850
TRXrelaterade siter

Hej!
Forumet www.trx850.com har lagts ned, men det har kommit upp en ny i stället. INte så många registrerade ännu, men det kan vara läge tat registrera sig där oxå.
http://trx850.myfreebb.com/index.php
En tysk site, med forum och diverse matnyttigt:
www.trx850.de/seiten
Finns två newsgroups på yahoo också;
groups.yahoo.com sök på TRX, finns en internationell och en svensk
Har ni fler så fyll på...
/Hasse
 

lunamod

Two stroke smoke forever!
Gick med
29 Mar 2003
Ort
Örebro
Hoj
TRX 850 och Italjet Dragster 172R som bara rasat en gång......
Danska TRX-klubben.
http://www.trx-club.dk

Brittisk TRX-site.
http://www.zagazig.co.uk/TRXuk/index.shtml

Holländska TRX/TDM-klubben.
http://www.tdm-trx.nl/

Holländsk TRX/TDM-site.
http://www.twinners.tk/

TRX efter kraschen fighter bygge.
http://www.crash-test-dummies.com/

Feta Japanska delar.
http://www001.upp.so-net.ne.jp/THE-SIMPLE/

Fransk webshop med lite roliga TRX-bitar.
http://www.poly26.com/modele.php?mq=5&md=135

Japanska TRX freaks.
http://trx850.jp/inside/index.html

Japansk TRX-räser.
http://www.geocities.jp/hikkynonchan/trx004.htm

:tungan
 

lunamod

Two stroke smoke forever!
Gick med
29 Mar 2003
Ort
Örebro
Hoj
TRX 850 och Italjet Dragster 172R som bara rasat en gång......
Porr!

Mmmmmmm...!
 

Bifogat

  • trxm9jun27spec007.jpg
    trxm9jun27spec007.jpg
    86.7 KB · Visningar: 221
  • trxm9jun27spec009.jpg
    trxm9jun27spec009.jpg
    92.9 KB · Visningar: 158
  • trxm9jun27spec010.jpg
    trxm9jun27spec010.jpg
    88.2 KB · Visningar: 154
  • trxm9jun27spec019.jpg
    trxm9jun27spec019.jpg
    85.8 KB · Visningar: 173
Last edited:

Kvicken

Ny medlem
Gick med
2 Mar 2004
Ort
Rimforsa
Hoj
TRX 850, TZR 250
Hallo Hasse!

Hur går det med felsökandet, fick du reda på något genom bänkningen?

Följer dina problem med stort intresse, hoppas verkligen att du får bukt med dem!

Erbjudandet om lån av fuggar kvarstår om du blir riktigt desperat.

Lycka till!

//Pelle
 

oXydex

Rookie
Gick med
15 Jan 2004
Ort
Björkeberg
Hoj
DR 650 RSE
Kvicken skrev:
Hallo Hasse!

Hur går det med felsökandet, fick du reda på något genom bänkningen?

Följer dina problem med stort intresse, hoppas verkligen att du får bukt med dem!

Erbjudandet om lån av fuggar kvarstår om du blir riktigt desperat.

Lycka till!

//Pelle

Ligger du etta här Kvicken? Spöar en R1'a t.o.m. ;)

/oXydex
 

Bifogat

  • 040914_36.sized.jpg
    040914_36.sized.jpg
    74.6 KB · Visningar: 154

Mr Hyde

Guest
framgaffeln

Tänkte höra vad ni med TRX har för inställningar på framgaffeln och om det känns bra?
Jag har fått skakningar i styret några gånger, så det är förmodligen idé att ändra lite.

Skulle även vara kul att höra vad ni har för inställningar på bakdämparn, om ni minns det.
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Måste säga att jag saknar min TRX ganska mycket. Trivdes otroligt bra med den hojen.

Mr Hyde --> Det du ska göra med gaffeln är att du byter till tex Wilbers gaffelfjädrar, www.wemi.nu, vilket ger en bättre fjädring. När fjädringen är utsorterad så kan du börja skruva på dämpningen, i med fräsch olja först. Fjädrarna är klart prisvärda. Beroende på din vikt etc så tycker jag du ska utgå från orginalinställningarna och sedan ställa komp/retur i näst hårdaste läget. För kvickare styrning kan du även höja benen i kronorna med ca 3-6 mm. Lycka till!
 

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Ort
Sthlm
Hoj
TRX850
Kvicken skrev:
Hallo Hasse!

Hur går det med felsökandet, fick du reda på något genom bänkningen?

Följer dina problem med stort intresse, hoppas verkligen att du får bukt med dem!

Erbjudandet om lån av fuggar kvarstår om du blir riktigt desperat.

Lycka till!

//Pelle
Tjena,
nja, senaste nytt finns under Mekhörnan, lite nedslående resultat. Verkar luta mot att jag behöver testbyta fuggar och CDI, ska kika lite till och prata med Topham i tyskland som är generalagent för Mikuni. Trist fel som fortfarande kan vara antingen tändnings eller förgasar relaterat, hade hoppats på lite mer kött på benen... Kvarstår erbjudandet så hör jag kanske av mig :Bugar
 

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Ort
Sthlm
Hoj
TRX850
Mr Hyde skrev:
Tänkte höra vad ni med TRX har för inställningar på framgaffeln och om det känns bra?
Jag har fått skakningar i styret några gånger, så det är förmodligen idé att ändra lite.

Skulle även vara kul att höra vad ni har för inställningar på bakdämparn, om ni minns det.
Skakningar typ tankslaps eller orolig i lägre hastighet då du släpper händerna/lossaar greppet? Jag har allt original (tror jag...), utom att jag sänkt fronten med 7 mm som Goodstuff sade ovan. Det borde ge mer nervös styrning, men jag har inte märkt några skakningar. Vad har du för däck fram, har du sågtandsslitningar så beror det säkert på det. Kan också vara värt att kolla styrlager. Fjädrar och annat godis lär det bli under vintern...
 

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Ort
Sthlm
Hoj
TRX850
CDIbox till låns?

Någon som kan tänka sig att låna ut/ev sälja en överbliven CDIbox? Inte 100 att jag behöver den, men utifall att?
/Hasse
 

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Ort
Sthlm
Hoj
TRX850
Goodstuff skrev:
Måste säga att jag saknar min TRX ganska mycket. Trivdes otroligt bra med den hojen.

Mr Hyde --> Det du ska göra med gaffeln är att du byter till tex Wilbers gaffelfjädrar, www.wemi.nu, vilket ger en bättre fjädring. När fjädringen är utsorterad så kan du börja skruva på dämpningen, i med fräsch olja först. Fjädrarna är klart prisvärda. Beroende på din vikt etc så tycker jag du ska utgå från orginalinställningarna och sedan ställa komp/retur i näst hårdaste läget. För kvickare styrning kan du även höja benen i kronorna med ca 3-6 mm. Lycka till!
"Synd" att du sålde den, hade varit kul att läsa om dina race erfarenheter med TRX:en... Men tvitakt är väl kul på sitt sätt, även om det inte är så njutbart för mer avslappnad gatkörning. Jag har blivit lite inspirerad av din karriär, men man törs väl inte fråga om årsbudgetar, tidsåtgång etc...
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Racekostnad = alla pengar du har över
Tidsåtgång = mer än du kan avvara.

Det är dock skitkul även o resultaten har lyyyyst med sin frånvaro. :gnissla
 

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Ort
Sthlm
Hoj
TRX850
Goodstuff skrev:
Racekostnad = alla pengar du har över
Tidsåtgång = mer än du kan avvara.
Mmm, kunde tro det...
Goodstuff skrev:
Det är dock skitkul även o resultaten har lyyyyst med sin frånvaro. :gnissla
Att det är kul tvivlar jag inte på, det är det ovanstående som måste ut på ett par remissrundor... :gnissla Håller tummarna att det lossnar snart, även om det inte är det viktigaste!
 

Kvicken

Ny medlem
Gick med
2 Mar 2004
Ort
Rimforsa
Hoj
TRX 850, TZR 250
oXydex skrev:
Ligger du etta här Kvicken? Spöar en R1'a t.o.m. ;)

/oXydex

Nja, ibland är nog bilderna bättre än verligheten :) I nåt pass var det en R! som körde om mig så öronen vek sig framåt! Men det var en fantastiskt fin kväll för bankörning, det var länge sen jag hade så roligt med kläderna på :tummenupp

Kul med bilder förresten, keep up the good work!!

Angående instabilitet/styrfrossa, vid vissa hastigheter har jag för första gången (på TRX'en) känt av detta fenomen. Det dök upp samtidigt som jag bytte däck. Fick lite panik inför besiktningen och fick slänga dit ett beggat Dunlop 207 GP 150/60, det verkar inte lira ihop med det slitna Dunlop 207 RR 120/70 jag har fram.
Snart är det dock dags för byte av däck igen hoppas att det försvinner då, annars får man väl gå igenom alla lager osv...

//Pelle
 
Last edited:

Froven

Fan vad kurvor det är överallt !!
Gick med
3 Sep 2003
Ort
King-älv
Hoj
R6 02
Hade duktig styrfrossa på min nu innan jag bytte framdäck. Hade ett redigt slitet Metzler Rennsport 120/70 på fram och den skakade riktigt elakt om man släppte styret (i alla farter) och det kändes även vid riktig körning.
Min är droppad ca 1cm i gaffelkronan dvs 30mm "uppstick" genom gaffelkronan. Höjningssats bak är beställd, det lär ju inte göra saken bättre :rolleyes: .

Satte på ett Dunlop D207 (F?) 110/70 inköpt av en kille på Falken i lördags, efter att T-Rex fältprovat detta.
Cykeln fick "intressanta" kurvegenskaper. Den lägger ner hur mycket som helst, det kämpiga är att få upp den igen....

Och återigen, den första moden på TRXen ÄR att byta bromsar, se till att få med en passande huvudbromscylinder bara.

//Peter
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top