TRX-tråden

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
1000cc chokladbit från 2001
HansJ skrev:
2400460 Just så jag gjorde, funkar finfint. Men materialet är mjukt, så ta inte för mycket på en gång...
Det lilla multiverktyget eller handfilen gäller alltså, inte vinkelslipen från stålverket :rolleyes:

Nya bromsar beställda, tack för mek-hjälpen allihopa. :tungan En sak till bara, det blev många bekännelser om diverse garageröror. Är det nån (Froven?) som har halvslita R1-belägg liggande som jag kan befria?
 

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Ort
Sthlm
Hoj
TRX850
Jåke skrev:
2400509 Det lilla multiverktyget eller handfilen gäller alltså, inte vinkelslipen från stålverket :rolleyes:

Nya bromsar beställda, tack för mek-hjälpen allihopa. :tungan En sak till bara, det blev många bekännelser om diverse garageröror. Är det nån (Froven?) som har halvslita R1-belägg liggande som jag kan befria?
Lilla handfilen, eller smärgelduk...

Blir det en Thunderday 2007 så får du mina belägg (som jag bytte eftersom Froven tyckte mina bromsar sög...) Har för mig att det var Lucas sintrade nånting, CarbonLorraine var klart bättre, men jag tror att mina kolvar kärvar lite, så beläggen suger nog inte helt.
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
1000cc chokladbit från 2001
HansJ skrev:
2400532 ...Thunderday 2007...
Vi säger såhär: om det blir mc-aktiviteter på Monzta även nästa år i samma regi så ser jag till att fixa en Thunder Day 2007. Med nya tröjor och hela kittet. Jag antar att ett antal TRX bytt ägare sen sist så chansen finns att se lite nya ansikten :tummenupp
 

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Ort
Sthlm
Hoj
TRX850
Jåke skrev:
2400607 Vi säger såhär: om det blir mc-aktiviteter på Monzta även nästa år i samma regi så ser jag till att fixa en Thunder Day 2007. Med nya tröjor och hela kittet. Jag antar att ett antal TRX bytt ägare sen sist så chansen finns att se lite nya ansikten :tummenupp
Trött på de gamla? :tungan Jag försöker skicka beläggen i morgon, men kan inte lova att jag hinner...
 

Froven

Fan vad kurvor det är överallt !!
Gick med
3 Sep 2003
Ort
King-älv
Hoj
R6 02
Jåke, jag köpte PFC´s (http://www.peansweden.se) belägg. De är helt överjävliga när de fått upp värmen efter en inbromsning. Kostar ca 1000:- har jag för mig, å andra sidan tror jag orginal kostar ca 700:-. De beläggen jag har hemma är för slitna för att skickas iväg nånstans. Finns en anledning till att jag köpte nya...

Vart skickar jag pumpen ???????????????

///Peter
 

Killerwhale

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2006
Ort
Göteborg-utsikt över bron
Hoj
2006 Triumph Daytona 955i
Froven skrev:
2401391 Jåke, jag köpte PFC´s (http://www.peansweden.se) belägg. De är helt överjävliga när de fått upp värmen efter en inbromsning.
///Peter

Taget från sidan:
"Gruppköp
Vi lämnar gärna offerter på delar i gruppköp från forum och klubbar"

Dags att samla ihop alla med blåspottar?? :tuttar
Kommer man ner lite från 1040:- så är det ju välkommet!
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
1000cc chokladbit från 2001
Froven skrev:
2401391 Jåke, jag köpte PFC´s (http://www.peansweden.se) belägg. De är helt överjävliga när de fått upp värmen efter en inbromsning. Kostar ca 1000:- har jag för mig, å andra sidan tror jag orginal kostar ca 700:-. De beläggen jag har hemma är för slitna för att skickas iväg nånstans. Finns en anledning till att jag köpte nya...

Vart skickar jag pumpen ???????????????

///Peter
Som KW säger, läge för ett gruppköp i vinter? HansJ hade belägg som jag får ärva. Det ett par belägg mer än jag fick med oken och de funkar nog garanterat bättre än det jag har nu. I utbyte har jag lovat en Thunder Day även nästa år! :rolleyes:

Tack för hjälpen, pump är dock fixat. Tillsammans med blåingar kan tilläggas... Satt uppe en stund igår kväll och tokspammade. :D
 
Last edited:

Froven

Fan vad kurvor det är överallt !!
Gick med
3 Sep 2003
Ort
King-älv
Hoj
R6 02
PFC belägg

Vill bara passa på att berätta att jag nog inte hade varit lika nöjd med mina PFC om jag skulle använda dem enbart på gata. Tror att ni kommer få samma svar från killarna på Pean.

Beläggen kräver viss uppvärmning och kan gnissla/skrika lite. Tror iofs att kalla PFC bromsar bättre än orginal TRX, men det hjälper ju inte när man vant sig vid sinnessjukt bra bromsar.

Lite åsikter från de som borde veta:
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=69215&highlight=bel%E4gg

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=44271&highlight=bel%E4gg

Tyvärr har ju min TRX felkod 40, så trots att jag har übergrymma bromsar kan jag inte bromsa senare för det. Däremot behöver jag stödgasa för att komma fram till kurvan.........

//Peter
 

Killerwhale

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2006
Ort
Göteborg-utsikt över bron
Hoj
2006 Triumph Daytona 955i
Jåke skrev:
2401423 Som KW säger, läge för ett gruppköp i vinter? HansJ hade nåra gamla belägg som han inte ville använda men tyckte att jag gott kunde köra med :rolleyes:

I utbyte har jag tydligen lovat en Thunder Day även nästa år...

Tack för hjälpen, pump är dock fixat. Tillsammans med blåingar kan tilläggas... Satt uppe en stund igår kväll och tokspammade. :D

Gött att allt ordnar sig!
Såg nu i morse ett par jäkligt fina R1 ok för 145€ på evilbay...nog mindre än vad en renovering kostar! ....värt en fundering för egen del då mina blå var välanvända....
Klart vi försöker få ihop ett gruppköp, dom verkar ha fått riktigt goda reviews!
 

Froven

Fan vad kurvor det är överallt !!
Gick med
3 Sep 2003
Ort
King-älv
Hoj
R6 02
Jåke skrev:
2401423 HansJ hade nåra gamla belägg som han inte ville använda men tyckte att jag gott kunde köra med :rolleyes:


Om det är de beläggen som Hasse hade på Monzta så hade jag inte monterat dem på en gräsklippare ens.(En handdriven alltså).

//Peter

Edit; kom på att på PFC-beläggen måste man "karva" på stålet uppe vid de 2 sprintarna för att kunna använda plåtblecket som sitter över alltihopa.

Det går att köra utan och många racekillar verkar göra det. Själv gillade jag inte ljudet som blev utan....

//Peter
 
Last edited:

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
1000cc chokladbit från 2001
Froven skrev:
2401449 Om det är de beläggen som Hasse hade på Monzta så hade jag inte monterat dem på en gräsklippare ens.(En handdriven alltså).
Då bör det passa alldeles lagom för min fart...

Killerwhale skrev:
2401447 Gött att allt ordnar sig!
Såg nu i morse ett par jäkligt fina R1 ok för 145€ på evilbay...
Fick med pump och slangar för det priset plus lite frakt. Dessutom lär jag ha dem i garaget snabbare :tummenupp
 
Last edited:

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Ort
Sthlm
Hoj
TRX850
Froven skrev:
2401449 Om det är de beläggen som Hasse hade på Monzta så hade jag inte monterat dem på en gräsklippare ens.(En handdriven alltså).
...
//Peter
Shhh, nu har jag ju fixat en Thunderday för nästa år, inte sabba :fatta!

Ärligt, det var en bra skillnad mellan Frovens och mina bromsar, men en del kan jag nog skylla på kärvande kolvar. Det blir nog inte sämre med mina belägg än tokslut originalbromsar. Man kan säga såhär, jag kör ju inte snabbare med SBK :hihi (även om det kanske inte har med materialet att göra)
 

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 690 SMC-R
Froven skrev:
2401449 Om det är de beläggen som Hasse hade på Monzta så hade jag inte monterat dem på en gräsklippare ens.(En handdriven alltså).

//Peter

...



SBK har jag. Tror jag. Vilka var det som satt på din?



Edit; Ja, jag skulle ju kvotat hasse naturligtvis...
 

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Ort
Sthlm
Hoj
TRX850
t-rex skrev:
2401674 SBK har jag. Tror jag. Vilka var det som satt på din?



Edit; Ja, jag skulle ju kvotat hasse naturligtvis...
De är blå...

Tror det var sintrade Lucas. Nu har jag SBK-3.
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
1000cc chokladbit från 2001
t-rex skrev:
2401711 Blått är flått!


Det är även snabbt!!
Precis! Upplägget för nästa Thunder Day är redan klart. Det kommer som vanligt bli tre grupper, men nästa år blir en av grupperna en "sporthojskurs".

De andra två grupperna blir "blåa" och "resten"... :D
 

Anehall

www.gasolinemagazine.se
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
TRX850 -95 Speziale och R1 -98/01 banhoj
Killerwhale skrev:
2401831 Är hålbilden likadan på gamla R1/6 så man kan ha discar till dessa?? :va
Nej.

Tidigare i tråden listade jag hojjar med samma skivor.

Ngn som har en gamal cylinderfotspackning liggandes? Behöver den bara för en mall, så den kan återlämnas i samma skick.

Behöver nog inte tillägga att den ska vara till en trx, men, men :)
 
Last edited:

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Ort
Sthlm
Hoj
TRX850
Anehall skrev:
2402515 Nej.
...
Ngn som har en gamal cylinderfotspackning liggandes? Behöver den bara för en mall, så den kan återlämnas i samma skick.

Behöver nog inte tillägga att den ska vara till en trx, men, men :)
Åf-n, börjar det på att bli allvar? Tyvärr, ingen lös, jag behöll min gamla.
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top