@NLX:
Jag kikade på hastighetsmätaren igår. Jag tycker det ser ut som utsmyckning, dvs en tjock linje som är en cirkel, och sen genombruten av siffrorna. Att markeringarna har olika storlek beror npg bara på att hastighetsangivelserna är olika stora. Men visst är det mysko, hur ofta tittar man inte på hastighetsmätaren, och ändå ser man inte egentligen hur den ser ut. Ett kul test, titta inte på ditt armbandsur, och försök komma ihåg om du har siffror, romerska eller arabiska, eller streck eller andra symboler?
Har du 60 profil så blir missvisningen ännu värre med 70 profil...
Ang. verkstäder, enda erfarenheten jag har är E&D MC i Stockholm, och jag var väl inte riktigt nöjd med hur en person där hanterade mig som kund. Arbetet och priset var annars OK. När du letar verkstad, tänk på att många MC-verkstäder lämnar bort arbetena till "riktiga" mekaniska verkstäder. Det lönar sig förmodligen att prata direkt med dessa istället för att gå omvägen via MC-verkstaden...
@Maja:
Gott att det gick bra ändå, viktigaste är ju att det gick förhållandevis bra och att du fortfarande kan och vill köra hoj!
@KW "jag de belluet"
Är det bra eller dåligt? En kuse eller? (nej, har ingen koll öht
) Som sagt, vi kollade på bänken om TPS fixen gav något, och det gjorde den (2-3 kusar), i vart fall på delgas och mellanregister. Det vi inte kollade var om det gav något på fullgas och mellanregister, testa gärna det när du kör din i bänk. En kul detalj, när vi bänkat klart, körde vi en sista repa då vi sprutat lite smörj på packboxar och kedja, och fick 3 häst till
. Och då smörjer och rengör jag ändå min kedja hyfsat ofta. Scottoiler är kanske en vettig mod, åtminstone för gatåka...
@Jåke:
Undrar vad som hänt beläggen, kan inte tänka mig att Lucas gör så vansinnigt mycket sämre belägg. Om de blivit glasade, borde det inte bara vara ytskiktet, eller sätter det sig genom hela materialet? Jag hade bort beläggen och smärglade ytan för att försöka förbättra bromsverkan, men märkte ingen större skillnad. Får dock inte till några justa stoppies än, ska renovera oken i vinter tänkte jag. (Men det kanske är förarfel snarare än materialfel...) CL beläggen i kombination med R1 pumpen tycker jag annars ger mycket bra känsla!