TRX-tråden

Anehall

www.gasolinemagazine.se
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
TRX850 -95 Speziale och R1 -98/01 banhoj
Hej hopp!

Var tvungen att titta in lite snabbt. Är utan bredband i en månad till ungefär, så jag snyltar på en modemkoppling ibland.

Trist med hojjen Jåke. Men så länge man kan röra på sig och hojjen är körbar så är det ju lungt ändå. Vi utmanar ju ändå ödet lite... :)

Kommer inte kunna fixa nya puckar på ett bra tag om än alls. Har inte ens hunnit köra hoj på 4 veckor.

Flyttlasset har gått till halmstad nu i alla fall.

Snart börjar fulmeksässongen på riktigt :) Har fixat helkåpa med lampa mm. så det ska bli intressant. Höll på att köpa en effekthöjjande pryl åxå, men den hade vissa brister, så sökandet pågår än.

Jävligt surt att jag missade körningen på A-torp igår.
 

Kawakex

Stay pretty, die young.
Gick med
26 Sep 2006
Ort
Vid Kusten
Hoj
Kawasaki ZXR
Tja allihopa! Är helt grön på det här med forum. Sitter och jobbar natt och undrar om någon är vaken???
 

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Ort
Sthlm
Hoj
TRX850
Men vafan... Borta en vecka på semester i Ducatiland, och ser först att Jåke ska sälja, och sen klotas det.... Skönt att det gick relativt bra ändå! Med ratbikeutseendet är det ingen idé att sälja, trimma istället :hihi. (Fattade det som att du highsidade?)

@Ripnilpor:
That's the spirit! :tummenupp

@Jocce:
Nytt jobb? Då lär väl Falken få lite celebert besök! Väntar med spänning på garagerapporter!
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
1000cc chokladbit från 2001
HansJ skrev:
2489775 Men vafan... Borta en vecka på semester i Ducatiland...(Fattade det som att du highsidade?)

Här gäller det att vara med, inte fara runt på såna därna ledighetsresor :tungan

Nej, ingen highside tack och lov utan en "vanlig" lowside pga bakhjulssläpp som bara nästan hittade fäste igen. :mad:

Sitter nu å letar ljuddämpare som en tok på evilBay och har just idag skickat in ställ och hjälm till f-bolaget. Du skulle sett ansiktsuttrycket på tjejen bakom kassan när jag travade in på OKQ8 och köpte silvertejp "för att laga kläderna" :D


Ripnilpor skrev:
2487956...och jag glad för att dom satt där annars hade det blivit dyrt. Köp nya puckar och kör vidare.
Utan puckarna hade det varit ganska skrot av högersidan, nu blev det nästan löjligt lite skador. Med en bult i hålet fram på motorn hade jag nog klarat motorkåpan helt.... Det blir helt klart nya puckar i vinter :tummenupp
 
Last edited:

Killerwhale

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2006
Ort
Göteborg-utsikt över bron
Hoj
2006 Triumph Daytona 955i
Glöm ALDRIG.....

...att avlufta huvudcylindern ordentligt vid byte av slangar, annars kan man bli stående på firmans verkstad i 2 timmar mer än det skulle tagit normalt! :mad:
....men det är väl nitar man skall gå på?? :huvet

Det var riktigt pinsamt mycket luft där...fick med nya kopparbrickor till slangarna och dessa var lite tjockare än original så jag vart säker på att det var dom som strulade....tills Haynes kom fram ur gömman.

Nåja, det vart ju rätt trevligt med stålslangar till slut iaf! :tummenupp
 

Ripnilpor

wrooom
Gick med
14 Jun 2004
Ort
Kungsbacka
Hoj
Yamaha TRX 8,5 dl
Är det någon som vet vad det är för grönt kladd som kommer ur en slang som jag drog ut från en förgasare?
Troligen är det kylarvätska men vad gör den i förgasaren?
 

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Ort
Sthlm
Hoj
TRX850
Ripnilpor skrev:
2492738 Är det någon som vet vad det är för grönt kladd som kommer ur en slang som jag drog ut från en förgasare?
Troligen är det kylarvätska men vad gör den i förgasaren?
Jag har ju inte sett originalförgasarna på nära håll, men det ska finnas en förvärmning, dvs lite kylarvätska leds till insugsrören (som jag trodde i alla fall, men det är möjligt att det är förgasarna), för att förhindra frysning av förgasarna. Sån lyx har inte jag i och med att jag har flatslides, men jag har trots det inte drabbats av några förfrysningskador...
 

Ripnilpor

wrooom
Gick med
14 Jun 2004
Ort
Kungsbacka
Hoj
Yamaha TRX 8,5 dl
Jåke skrev:
Det blir helt klart nya puckar i vinter :tummenupp [/FONT]

Sätt en längre puck på den sidan så blir det någon centimeter längre till marken (jag köpte först en sats i Nylon som jag krachade på höger sida och sedan en sats i alu som avverkades på samma sida sedan hade jag bara två långa kvar så då blev det naturligt att det blev så för min men det kan rekomenderas)
 

Anehall

www.gasolinemagazine.se
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
TRX850 -95 Speziale och R1 -98/01 banhoj
HansJ skrev:
2489775 Men vafan... Borta en vecka på semester i Ducatiland, och ser först att Jåke ska sälja, och sen klotas det.... Skönt att det gick relativt bra ändå! Med ratbikeutseendet är det ingen idé att sälja, trimma istället :hihi. (Fattade det som att du highsidade?)

@Ripnilpor:
That's the spirit! :tummenupp

@Jocce:
Nytt jobb? Då lär väl Falken få lite celebert besök! Väntar med spänning på garagerapporter!
Ne, inget nytt jobb än, men snart kanske.

Ja, jag får väl ge falken ngr chanser till. Slutade inte alltför trevligt sist :)
 

Froven

Fan vad kurvor det är överallt !!
Gick med
3 Sep 2003
Ort
King-älv
Hoj
R6 02
Ripnilpor skrev:
2492738 Är det någon som vet vad det är för grönt kladd som kommer ur en slang som jag drog ut från en förgasare?
Troligen är det kylarvätska men vad gör den i förgasaren?

Det är exakt samma kladd som jag sprutade ut på Mantorp. Det blir väldigt halt när det kommer på hjulen.... Och som Hasse redan sagt är det glykol från förvärmningskretsen.

//P
 

Ripnilpor

wrooom
Gick med
14 Jun 2004
Ort
Kungsbacka
Hoj
Yamaha TRX 8,5 dl
HalliHallå.

Såhär är det:
Jag åkte till Yamahacenter och skulle köpa huvudmunstycken till förgasaren och fjädrar till gaffeln. men det enda dom kunde erbjuda var orginal stuff och det vill jag inte ha :(

Vart kan jag köpa munstycken typ 144-146, (orginal 142,5)
och hårdare/längre fjädrar till gaffeln?

Hjälp, det skall sitta ihop före helgen (söndag)
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
1000cc chokladbit från 2001
Ripnilpor skrev:
2494358Vart kan jag köpa munstycken typ 144-146, (orginal 142,5) och hårdare/längre fjädrar till gaffeln?
Sök efter nån som säljer Mikuni och Öhlins/Wilbers/Hagon. Måste finnas fler affärer i din närhet än Yamahacenter (har dåliga erfarenheter av deras servicevilja...)

Edit: De som säljer Jofrab's sortiment bör ha Mikuni-munstycken: http://www.jofrab.se/

Jag har nog 149 liggande, men det kanske blir lite för mycket?
 
Last edited:

Froven

Fan vad kurvor det är överallt !!
Gick med
3 Sep 2003
Ort
King-älv
Hoj
R6 02
Ripnilpor skrev:
2494358 HalliHallå.

Såhär är det:
Jag åkte till Yamahacenter och skulle köpa huvudmunstycken till förgasaren och fjädrar till gaffeln. men det enda dom kunde erbjuda var orginal stuff och det vill jag inte ha :(

Vart kan jag köpa munstycken typ 144-146, (orginal 142,5)
och hårdare/längre fjädrar till gaffeln?

Hjälp, det skall sitta ihop före helgen (söndag)

#1: Yamahacenter suger (pungt).

#2: I gaffeln sitter redan en distans på ca 10cm som komprimerar fjädern(om innanmätet är orginal). Den kan du bygga på med brickor och muttrar eller vad du har liggande. Vet iofs inte hur detta påverkar körbarheten, men jag har svårt att tro att det skulle bli avsevärt sämre.

#3: Jofrab har väl sitt lager i Varberg eller Halmstad eller någon annan håla nära dig? Sportdepån vid Stigs Center var mkt hjälpsamma för mig med att plocka hem prylar från Jofrab, men de lär nog inte lösa det tills imorgon för dig.

#4: Ring Kenneths MC och hör om han har munstycken liggandes.

//P
 

Killerwhale

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2006
Ort
Göteborg-utsikt över bron
Hoj
2006 Triumph Daytona 955i
Ripnilpor skrev:
2494358 HalliHallå.

Såhär är det:
Jag åkte till Yamahacenter och skulle köpa huvudmunstycken till förgasaren och fjädrar till gaffeln. men det enda dom kunde erbjuda var orginal stuff och det vill jag inte ha :(

Vart kan jag köpa munstycken typ 144-146, (orginal 142,5)
och hårdare/längre fjädrar till gaffeln?

Hjälp, det skall sitta ihop före helgen (söndag)

RG engineering i F-berg borde ju helt klart ha munstycken iaf....
Det var där Peder lämnade sin fighter.....
GLYKOLVÄGEN 5 311 23 FALKENBERG. Tel: 0346-58628
 

Ripnilpor

wrooom
Gick med
14 Jun 2004
Ort
Kungsbacka
Hoj
Yamaha TRX 8,5 dl
Jag kollar runt imorgon, det var Anderstorp jag tänkte åka till med hojen men det är på lördagen, får vänta lite till då, Bilen går ju till A-torp oxå.

Jaga munstycken och fjädrar då, tack för infot sålänge, jag återkommer och berättar huru det gick...
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Killerwhale skrev:
2502691 USCH vad bängen trålade idag, hade tom. en helsvart gixxer efter mig! Tur att dom ändå är så uppenbara!
Fler som haft bängen i häcken idag??

Fel sida av sverige!

Nopp har inte varit ute nåt idag men de passar väl på att samla ihop till julbonusen nu när böterna chockhöjs!! :D
 

Ripnilpor

wrooom
Gick med
14 Jun 2004
Ort
Kungsbacka
Hoj
Yamaha TRX 8,5 dl
Hur lång tid efter det att man tömt förgasarna tar det att det rinner till igen så att man kan starta.

jag har bytt munstycken och försökte starta men batteriet togo slut.
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
1000cc chokladbit från 2001
Ripnilpor skrev:
2508682 Hur lång tid efter det att man tömt förgasarna tar det att det rinner till igen så att man kan starta.

jag har bytt munstycken och försökte starta men batteriet togo slut.
En stund....:tungan

Ställ soppakranen på "PRI" ett par timmar, sen försöker du igen. Kom ihåg att dra ut choken åxå så den öppnar för lite extra soppa.
 

Killerwhale

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2006
Ort
Göteborg-utsikt över bron
Hoj
2006 Triumph Daytona 955i
Intressekoll på mina Termignoni

Kollar om det finns intresse av mina ovala racepipor i titan, har gjort 3-400 mil nu.
Kan tänka mig halva nypriset då jag hittat något riktigt intressant! :tuttar
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top