Licenskurs Falkenberg 7-8/10
http://www.falkenbergsmotorklubb.nu/anmalan.php
Någon som är sugen ??
//P
http://www.falkenbergsmotorklubb.nu/anmalan.php
Någon som är sugen ??
//P
50 mil enkel resa, oktober, nej tack... Men suget är stort, verkar vara dött på bankörningsfronten nu, SMC:s avslutningshelg verkar jag ha varit för sen med att anmäla mig, som vanligt... Vill åka mer bana nu!Froven skrev:
HansJ skrev:2451144
@KW:
Har du hittat några stift till CDI-modden? Tänkte ta tag i det nu...
Hur har det gått med bänkningen? Nyfiken i en strut...
Kammar, har du undersökt mer, läste nåt på Max's forum. Vilka kammar ska man köpa för bäst mos i mellanregistret? Hur är det med lyft, måste man modifiera kolvar/ventilsäten för att få plast med original alt. 878-kolvarna?
/Hasse
Ja, bägge hojarna har 2 dämpare original, men TDM:en har en stor klump under motorn som sköter den egentligen dämpningen. Med singelburk är den borta då man kopplar mellanröret direkt på originalkrökarna under motorn.matte_mannen skrev:2448457Orginal har väl TDM:en och TRX:en två dämpare? Var det något slags helsystem 2-1? Antagligen inte körd i bänk då jag tyckte det kändes som den hade nån liten svacka i registret. Annars fin motor.
Hur mkt skrämmer man upp motorn med blås, K/N och bänkning eller gör det inte så stor skillnad på parallelltwinen? Lite bättre gassvar hade inte heller varit fel tycker jag. Kräver det en portning av toppen?
Killerwhale skrev:2451847Neh, jag jobbar borta i 10 dagar nu så allt sånt ligger lågt...skall ju först och främst fixa till vajrar och den tillfälliga lösning jag gjorde på kylvattenreturen.
ps. "tröga" menas då jämfört med toppeffekten vilken är hemsk...men det bästa är nog dock att man kan gå ner på riktigt låga varv och sedan vrida rulle utan att det hoppar o hostar!!
Killerwhale skrev:2464519
Skall man satsa på R1 gaffel o Öhlins bakdämp under "vintervilan" tro...
....jo förresten, vart håller alla hus?? ...eller är det bara så att allas bågar går fin fint för tillfället!?
Froven skrev:2464790R1gaffeln är mest blingbling. Den är bättre helt klart men du uppnår samma effekt med riktiga fjädrar och olja.
Öhlinare bak är
(Fast R1gaffeln syns mer).
Inte för att vara tyken eller dryg, men har du kört din TRX överhuvudtaget ?
Lägg pengarna på däck och bandagar istället. Hojen blir aldrig snabbare än dess förare......
//Peter
Killerwhale skrev:2464890
....och jo, drygt 600 mil sedan slutet på april....utan att lämna storGBG!
Humbug!Froven skrev:...
Hojen blir aldrig snabbare än dess förare......
...
Fan vet... ångest är det iaf. Kom på häromdagen varför TRX:n är så skoj, motorn gör det till en fantastisk grushoj som man kan sladda ohämmat med utan att varva sig skitnödig!!! Dessutom varvar den juh närmare 1000 rpm in på rött på högsta växeln, vilket är rätt coolt...Froven skrev:
Åtminstone -99 men knappast nyare. De med två runda ögon m.a.oCALLAHAN skrev:2477544Nya ägaren undrar vilken årsmod av R1ans baklampa som passar på TRXen?
Froven skrev:
Nu är frågan lite irrelevant helt plötsligt. Jag har gjort en s.k. ofrivilligt vikttrimmning av den, riktigt så fort gick det alltså inte att köra en TRX runt Monzta på gat-däck...Ripnilpor skrev:2480837Det var tråkigt, hoppas att du ångrar INNAN du sålt den...
Ljuddämparen har den värsta skadan, resten är bara skrapmärken. Utan kraschpucken hade det nog inte varit mycket kvar av oljepumpen med mera, som det är nu klarade jag mig med att slipa ner locket över pumpen nån millimeterFroven skrev:2483437Skämt åsido verkar de gjort sitt jobb och hojen verkar ha klarat sig hyfsat ?
//P
Jåke skrev:2482318Nu är frågan lite irrelevant helt plötsligt. Jag har gjort en s.k. ofrivilligt vikttrimmning av den, riktigt så fort gick det alltså inte att köra en TRX runt Monzta på gat-däck...
Inga stora skador, min utrusting värst utsatt egentligen men silvertejp räddade dagen. Hojen reste jag upp och körde vidare med, bara aningen bullrigare.
@Anehall: Det måste varit nåt fabrikationsfel på de kraschpuckar jag fick, titta så den ena ser ut efter bara en liten stunds användning. Får man en ny på garanti?
Jåke skrev:2482318Nu är frågan lite irrelevant helt plötsligt. Jag har gjort en s.k. ofrivilligt vikttrimmning av den, riktigt så fort gick det alltså inte att köra en TRX runt Monzta på gat-däck...
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |