TRX-tråden

Killerwhale

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2006
Ort
Göteborg-utsikt över bron
Hoj
2006 Triumph Daytona 955i
Halloj,
Hittade dessa hos BSM, www.bsm-exhausts.

Brand CC Model Typecode System Silencer
Yamaha 850 TRX 4 UN slip-on 2 Future carbon large extreme
Yamaha 850 TRX 4 UN slip-on 2 Future carbon large extreme oval
Yamaha 850 TRX 4 UN slip-on 2 Future titanium large extreme
Yamaha 850 TRX 4 UN slip-on 2 Future titanium large extreme oval
Yamaha 850 TRX 4 UN slip-on 2 Future titanium look large extreme
Yamaha 850 TRX 4 UN slip-on 2 Future titanium look large extreme oval

Jag har helsystem från www.mab-power.de. Akra gör väl fortfarande burkar och helsystem också?
/Hasse

Quill tycker jag gör sjyssta burkar också...ligger ofta i topp på prestanda och där var en snubbe som var riktigt hjälpsam...kunde fixa akra pipor till mig om jag hade valt att gå på en burk!

http://www.quillexhausts.com/
 

neas

Neas
Gick med
27 Jan 2005
Ort
Malmö
Hoj
Gammal Muskelfighter
Hej!
Ingen som har en extra motor liggandes..???
Skriver åt min bror vars motor rasat (samt dator :mad: ). Han vill satsa på en ny motor eller ev en annan topp.

Har även hört rykte om att ta in från Tyskland, men jag vet inte...

Någon som har tips som kan vara värdefulla? :Bugar
Mvh Neas
 

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Ort
Sthlm
Hoj
TRX850
Hej!
Ingen som har en extra motor liggandes..???
Skriver åt min bror vars motor rasat (samt dator :mad: ). Han vill satsa på en ny motor eller ev en annan topp.

Har även hört rykte om att ta in från Tyskland, men jag vet inte...

Någon som har tips som kan vara värdefulla? :Bugar
Mvh Neas
Som sagt det är visst inget TRX-år...

Begagnade motorer är inget som växer på träd, inte toppar heller. Jag har renoverat min topp, som hade skadade kamlager. Det blir inte så dyrt faktiskt, linehona lagren kostar nån tusenlapp eller därikring. Det beror ju lite på vad som hänt i övrigt med motorn?

Läste f.ö. om en kille på den tyska siten, som hade en teori om att passhylsorna till överfallen glappat upp sig. Det stämmer med en grej vi såg på min topp. Det såg faktiskt ut som om överfallen rört på sig! Har beställt nya passhylsor nu...
 

neas

Neas
Gick med
27 Jan 2005
Ort
Malmö
Hoj
Gammal Muskelfighter
Tack för svar Hans.
Låter inte som samma problem dock, här ar det ventiler o värme!
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
1000cc chokladbit från 2001
Han vill satsa på en ny motor eller ev en annan topp.
Enda tipset jag har är väl att ni ska komma ihåg att kolla efter TDM-motorer också, inte bara söka på TRX. 96-01 är det i princip samma motor. Skillnaden är så liten att det egentligen inte spelar nån roll om man ändå behöver en ny.
Förgasare ovh annat behåller man ju, och det är i bestyckningen delar av skillnaden sitter.

Dock är TDM från -95 och tidigare ett annat djur. Tar man en sån motor som den är så passar den visst i TRX:en, men man får en annan tändföljd och lite andra märkligheter :rolleyes:

Kollar ni utomlands, så glöm inte att kolla i England. Tror att både TRX och TDM sålde bättre där än här hemma. De är iaf ena jäklar på att bygga om dem... Frankrike förståss, men språket kan ju vara en förbistring.

Sista alternativet är såklart att köpa den jag har, men det är lite dyrt om man bara vill ha en motor :D
 
Last edited:

neas

Neas
Gick med
27 Jan 2005
Ort
Malmö
Hoj
Gammal Muskelfighter
Jåke,
Skall inte ha en tr-kryss till, denne skulle ju säljas men har lite svårt att sälja nåt som inte är ok! Kan ju vara nån som vill ha ett objekt, fin annars ju?!(Har skaffat en ZRX, fler cylindrar och mera kul!). Jo, jag vet att det skall vara 270-gradaren och att den kom -96. Är obekant med hur sånt här med att plocka hem prylar från utlandet går till, historik, frakter etc. Tips på firmor i Brittanien?
Svedala verkar helt kört.
Kul att folk är hjälpsamma!
/Ägaren
(Lånar broderns nick, borde skaffa eget, här finns ju massor med kul o intressant!)
 

carpelux

Medlem
Gick med
27 Apr 2005
Ort
Skövde
Hoj
Triumph
Jåke,
Skall inte ha en tr-kryss till, denne skulle ju säljas men har lite svårt att sälja nåt som inte är ok! Kan ju vara nån som vill ha ett objekt, fin annars ju?!(Har skaffat en ZRX, fler cylindrar och mera kul!). Jo, jag vet att det skall vara 270-gradaren och att den kom -96. Är obekant med hur sånt här med att plocka hem prylar från utlandet går till, historik, frakter etc. Tips på firmor i Brittanien?
Svedala verkar helt kört.
Kul att folk är hjälpsamma!
/Ägaren
(Lånar broderns nick, borde skaffa eget, här finns ju massor med kul o intressant!)

Jag har alltid haft ett gott öga till TRX, det kanske vore något att köpa ett vinterprojekt. Är motorn helt körd på den?
 

Kålle2

Medlem
Gick med
6 Jun 2006
Ort
Varberg
Hoj
2002, Suzuki Savage
Har fått nått gnisslande gällt ljud från framhjulet, växlar i styrka. Trodde först det kunde vara nått med beläggen, nått som låg mot, men plockade loss både skärm och belägg och det var kvar, måste sitta i navet.

Hjullagret, eller kan det vara något annat?
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
1000cc chokladbit från 2001
Har fått nått gnisslande gällt ljud från framhjulet, växlar i styrka. Trodde först det kunde vara nått med beläggen, nått som låg mot, men plockade loss både skärm och belägg och det var kvar, måste sitta i navet.

Hjullagret, eller kan det vara något annat?
Drivningen till hastighetsmätaren.
 

Killerwhale

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2006
Ort
Göteborg-utsikt över bron
Hoj
2006 Triumph Daytona 955i
Har fått nått gnisslande gällt ljud från framhjulet, växlar i styrka. Trodde först det kunde vara nått med beläggen, nått som låg mot, men plockade loss både skärm och belägg och det var kvar, måste sitta i navet.

Hjullagret, eller kan det vara något annat?


Kan bara hålla med jåke, ett liknande "fall" har just haft sin upplösning på engelska forumet.
 

Kålle2

Medlem
Gick med
6 Jun 2006
Ort
Varberg
Hoj
2002, Suzuki Savage
Hoppas det. Får kolla det så fort jag kommer ut till garaget. Vore skönt om det var nått sånt simpelt, för isf är det väl bara att smörja upp va.
 

Killerwhale

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2006
Ort
Göteborg-utsikt över bron
Hoj
2006 Triumph Daytona 955i
Hoppas det. Får kolla det så fort jag kommer ut till garaget. Vore skönt om det var nått sånt simpelt, för isf är det väl bara att smörja upp va.

Om det är samma som i det engelska fallet så har vajern gått av och ljudet du hör är vajern som gör mos av den där delen i hjulet.
Den tjejen fick byta allt....

Men för säkerhet skull så kan du ju kolla på engelska forumet! ...jag kan inte allt utantill därifrån! :tuttar

http://trx850.motomaniac.net/forum/
 

Sanoj_lidatorp

Ny medlem
Gick med
17 Sep 2006
Ort
Ösmo
Hoj
Yamaha TRX 850
Tänkte ta med tjejen på en liten Gotlandstur på midsommar. Hon jag och hojen....vad finns det för packmöjligheter? Tankväska har jag koll på, men jag har sett TRX:er som har något lasträcke bak. Var hittar jag det? Andra väskor?

// Jonas

.
 

Killerwhale

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2006
Ort
Göteborg-utsikt över bron
Hoj
2006 Triumph Daytona 955i
Tänkte ta med tjejen på en liten Gotlandstur på midsommar. Hon jag och hojen....vad finns det för packmöjligheter? Tankväska har jag koll på, men jag har sett TRX:er som har något lasträcke bak. Var hittar jag det? Andra väskor?

// Jonas

.

För mig det låg ett lasträcke på ebay nu....men stackars donna som skall sitta bak på TRX:en. Tror inte jag skulle kunna övertala NGN att åka touring bak.... :gnissla
 

Sanoj_lidatorp

Ny medlem
Gick med
17 Sep 2006
Ort
Ösmo
Hoj
Yamaha TRX 850
men stackars donna som skall sitta bak på TRX:en. Tror inte jag skulle kunna övertala NGN att åka touring bak...
Vi bor i Nynäshamn, så det är bara till färjan och sen till stugan 4km söder om Visby.

// Jonas

.
 

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Ort
Sthlm
Hoj
TRX850
Hur fanken går det Hasse??
All good eller all in?? :smasha

Öhh, sådär...
Kom tillbaka från en veckas semester i går kväll, och ställde in en massa släktbesök för att kunna meka idag och i morgon, men fick naturligtvis nån trevlig tarmbakterie med mig hem...
 

Killerwhale

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2006
Ort
Göteborg-utsikt över bron
Hoj
2006 Triumph Daytona 955i
Öhh, sådär...
Kom tillbaka från en veckas semester i går kväll, och ställde in en massa släktbesök för att kunna meka idag och i morgon, men fick naturligtvis nån trevlig tarmbakterie med mig hem...

Jag tror visst att Murphy har tagit ett grepp om detta forum....

Jag skall iaf jobba i F-berg på onsdag så jag drar förbi RG engineering som "fixade" Peders fulTRIX....skall se vad han tycker om allt som hänt! Var ju meningen att han skulle gjort jobbet egentligen! :näsblod

Ta ett par imodium o mecka satan så du kommer iväg! :tummenupp

Lycka till!!!!
 

Anehall

www.gasolinemagazine.se
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
TRX850 -95 Speziale och R1 -98/01 banhoj
Nu är jag glad!

Var och impulshandlade lite i helgen :)

Det blev en -01 R1'a banhoj!

Så nu är det bara licensen som saknas (och lite ekonomi....)
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top