Anehall
www.gasolinemagazine.se
Sweet. Vilken blev det? Länk ?
Så här ser den ut. Rå racepatina
Hittar inte annonslänken.
Bifogat
Last edited:
Sweet. Vilken blev det? Länk ?
Hoppla då! Hade jag haft närmre till en bana hade jag nog också köpt nåt (så kunde lära mig att luta liite mer ), nu känns det inte som det lönar sig. Hoppas inte turboprojektet dött, utan att du får lite tid över!
Kom hem sent igår, och ska hämta toppen i kväll. 4 kvällar i den här veckan vikta för mekande, håller tummarna för att första åkturen för säsongen ska bli av snart... Men kan nåt dj-velskap hända så gör det nog det. Sista som hände innan jag stack på konferensen var att jag drog av en av fetingbultarna som håller motorn på plats i ramen, trots rengjorda och inoljade gängor och momentnyckel
Nja, polerad ska den inte vara, däremot bör den inte vara gropig som den där ser ut att vara utan det ska vara jämnare ytor. Det är ju en del av vitsen med portning: att ta bort ojämnheter som förstör flödet.....skall inte ytan vara fint polerad!?
Nja, polerad ska den inte vara, däremot bör den inte vara gropig som den där ser ut att vara utan det ska vara jämnare ytor. Det är ju en del av vitsen med portning: att ta bort ojämnheter som förstör flödet.
Har aldrig portat nånting, men fått det gjort på två hojar och ingen av dem såg ut sådär. Tyvärr verkar det som om de satt praktikanten på att göra om din topp eller också är groparna bara mörkare ytor och alltså en synvilla?
Jo, ser ju föga ut som topparna Dr.Bike här inne har grottat i!
Skall inhandla Canons S5 i dagarna så då kan jag fota bättre...men det skall väl tilläggas att jag reagerade på det då jag tittade ner i loppet så synvilla är det nog inte!
Bliss!
En liten provtur är avklarad, och förutom en hel del oljerök de första minutrarna, och ett smärre vatten-läckage, så verkar första etappmålet vara klart, dvs funktionstestet! Nu gäller det att lägga så många mil som möjligt (och typiskt nog ska jag flyga bort över helgen...), hinna byta olja och bakdäck, och om inget lossnar inuti motorn eller rekordslits, så blir det Gotland den 7:e!
Bliss!
En liten provtur är avklarad, och förutom en hel del oljerök de första minutrarna, och ett smärre vatten-läckage, så verkar första etappmålet vara klart, dvs funktionstestet! Nu gäller det att lägga så många mil som möjligt (och typiskt nog ska jag flyga bort över helgen...), hinna byta olja och bakdäck, och om inget lossnar inuti motorn eller rekordslits, så blir det Gotland den 7:e!
Bliss!
Bliss!
@Froven: kul, då ses vi där! åker ni över Oskarshamn eller Nynäshamn? Har ni plats och det finns el, så kan ni låna kompressor om ni nte skaffat en själva, men ni måste ta den i så fall, vi åker hoj.
tackar, det rundades mycket hörn på slutet kan man väl säga. Ratbike look, puts och stuns hanns inte med, inte ens tätat avgassystemet å andra sidan så ska ju original på inför Thunderday!...välkommen tillbaka kan man väl säga. Bra spurtat på upploppet.
Oskarshamn, OK det blir ju en omväg för er att åka förbi här...Kompressor har jag, men orkar nog inte släpa med den till rauklandet. Elverk är däremot införskaffat så mina däck kan få en varm o trivsam tillvaro
Vi åker från Oskarshamn tror jag, det som ligger längst söderut av de två är det iaf. Har du med dig killen på gammelhojen i år igen ?
//P
Däcksvärmare, roliga siffror i din profil osv. Det förpliktar väl? Hunnit med licens och träning/tävling ännu?
Jodå, Stefan är med i år igen, nya sulor har han införskaffat också, med lite mjukare blandning. Efter att ha kikat på bilder/video från förra året så är han rätt fokuserad på att förbättra stil/hastighet/lutning
Skulle själv åkt mellan, men med tanke på oinkörd hoj och noll km hittills, så byter jag nog till lugn grupp.
...
Jodå, Stefan är med i år igen, nya sulor har han införskaffat också, med lite mjukare blandning. Efter att ha kikat på bilder/video från förra året så är han rätt fokuserad på att förbättra stil/hastighet/lutning
...
Han skall inte köpa en trx i bättre begagnat skick? Blå?
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|