Den gick nåt så in i h-e.
Helt plötsligt behövde jag inte bromsa mig om folk på de mest konstiga ställen utan det handlade mer om bara vika in på insidan av folk och glida förbi eftersom avstånden var mycket mindre. En frisk bakdämpare förhöjde upplevelsen i hårda inbromsningar, och bettet i bromsarna var grymt bra.
Nu fanns det lite rödmarkering kvar att gasa på, så det är möjligt att man skulle kunna kräma ut lite mer fart ut ur böjarna (tror iofs att effekten går ner på topp, hur är det med det där) men på det stora hela gick den riktigt, riktigt bra.
Att få upp oljan till 100+ grander var kanske inte optimalt, men kanske ett bra underlag för felsökning?
Hade jag varit orolig, så hade du inte fått låna den. Det märkliga var att vid min första runda efter din så gick den varmare än den gjort innan, men inte lika varmt. Sen kröp den nedåt tillbaka till normalhög temp. Och visst var det intressant info! Inget annat du tänkte på, chassimässigt? Den kändes inte sned eller nåt? Man blir ju hemmablind...
Jag stod f.ö. och jublade vid ett par av dina "hårigare" inbromsningar på slutet av start/mål
Det hade t.o.m. varit värt ett helras, bara för att se alla andra RRRRRR-hojar förnedras av två gamlon.
Kikade lite snabbt på några bänkningsdiagram jag samlat på mig, och originalare verkar ha lika nästan mycket flås vid 9000 som vid 6500, även om derivatan är klart negativ... Innan portningen och utan helsystemet så hade min lika mycket kvar vid 9500 som vid 6500. Mer än så ska man nog inte dra, det är många små pinaler som snurrar runt i motorerna med en rasande hastighet...
Det var f.ö. nyttigt att få prova din också. Kändes som jag blev snabbare efter det. Vet inte om kroppen vant sig vid skräcken eller vad det var...