Inga problem, jag lovar...Undra hur man bär sig åt på en rad-4:a...
Har kört min TRX runt 100 mil nu, måste säga att det var längesen jag hade så skoj på mc.
Ja eller min gasgas 450 gav ju samma körgläje men då var det ju på grus...
Vfr800 jag körde förra säsongen kommer inte ens i närheten av TRX:ens känsla...nu behöver det ju inte gå fort för att det skall vara roligt, att använda bottendraget ur kurvor för att sedan motorbromsa kraftigt inför nästa kurva ger ju det hela en underbar känsla, speciellt med öppna ljuddämpare och ett kn-filter på insuget.
Lite tråkigt att ligga och bluddra bakom frugan när hon övningskör bara ;-)
Jag har dock ett litet problem, känslan i mitt bromsgrepp gillar jag inte, jag har ca 10mm att trycka in innan jag har full broms, detta med ett helt stumt handtag, inte dom där 10mm flex man normalt har att leka med vid broms. Det känns lite som att det är allt eller inget, sen tycker jag inte bromsverkan är optimal.
Jag testade att byta till R1 ok utan framgång. Det sitter stålspunna slangar på oxå.
Nån som vet vad jag skall hitta på? är det ny bromscylinder som gäller?
Kolla att du inte har R1-system med original handtagsarm. Det är ingen bra kombo då utsticket på TRX-armen är på tok för långt för R1-pumpen.Jag testade att byta till R1 ok utan framgång. Det sitter stålspunna slangar på oxå.
Nån som vet vad jag skall hitta på? är det ny bromscylinder som gäller?
En radiell pump är en av dom bästa sakerna du kan köpa till hojen, en begad PT kan man hitta för runt tusenlappen till dörr på evilbay!
....inte bara för att jag har PT nu alltså...såg en Brembo för under 1500 härom dagen!
Sen får man ställa sig frågan hur mycket man vill lägga på sin TRX....min är nog en bra bit över 100k nu (med inköp) och det hade jag lätt fått en RSV mille med kompressor för!
Lite tråkigt att ligga och bluddra bakom frugan när hon övningskör bara ;-)
Får väl bli en radiell pump då kanske...hittade en brembo-kopia från thailand för lite drygt 300:- ink frakt...undrar hur illa en sån kan vara...
Får väl bli en radiell pump då kanske...hittade en brembo-kopia från thailand för lite drygt 300:- ink frakt...undrar hur illa en sån kan vara...
För övrigt så har jag en oöppnad låda med shims om någon av någon anledning skulle behöva storlek 240 och uppåt. Jag trodde att jag beställde en sats men det var tydligen två små och den med stora har man ju ingen användning av till trxen...
Hej!
Går här och lurar på ett TRX-köp. Har hittat en skaplig importhoj men med 25kw.
Är det någon som har koll på det där med strypningen. Lätt fixat att plocka bort?
Strypningar till fyrtaktare brukar bestå av antingen trottelstoppar eller små borrade hål (bara vacumförgasare). Båda gör att trotteln inte lyfter fullt, och båda är lätta att ta bort. Som sagt så kan den va omjettad men det är inte alls säkert. Köp om priset är rätt!
Var skulle de vara borrade?
Har inte riktigt koll på det men vitsen är att de ska läcka så att de inte ger fullt vacum. hålen är små och tätas lätt med någon metallepoxy eller liknande. Sök under teknik och mek i forumet så hittar du ganska snabbt.
Hade du shims till salu??
...finns på ebay fast när jag vet vilka storlekar så behöver jag ju dom rätt fort...
Har lovat bort lådan med stora shims till DR. Bike, men jag kanske kan plocka några udda ur den lilla. vilka storlekar behöver du?
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |
|
Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet
Däckjätten Michelin och bro... |
|
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj
Kinesiska motorcykeltillver... |