Grattis!
Har faktiskt inte snackat med ngn som har Tornado´s än....men jag kan tänka mig så stora som möjligt då det är omslipade kammar likt kentcams.
Jag vet säkert på ons-tors...
Med dom största jag hade hemma i (188) så hade jag lätt en mm kvar...så som jag misstänkte är det upp emot 300 som behövs!
Den lådan som jag vill sälja ligger på 240-350 så den funkar ju bara på utblåset. men om du vet exakt vilka storlekar du behöver så kan jag ju alltid plocka styckvis och skicka, så får jag dessutom några kvar om jag skulle få för mig att byta till trimkammar.
Ska man jetta om när man byter kammar? Fuel/air-mixen borde väll inte påverkas av att ventilerna sår öppna andra tider. Eller?
Trodde också att man ska justera om, men enligt "min" trimmarpolare så ska det inte vara så noga just med kammar, och särskilt inte till TRX:en, då specarna är ganska tama jmf med original. Är allt annat konstant innebär ju inte längre öppningstider något ökat flöde (snarare samma flöde längre tid), så det låter ju logiskt.
Å andra sidan är det knappast så stor idé att slänga i andra kammar utan att modifiera något annat samtidigt, och då vill man bänka ändå.
Jag känner en som har bänk, men han har inte tid när jag har tid och vice versa Har inte bänkat sen sista toppen slängdes i, så det ska bli intressant...
Ibland när hojen har stått ett tag så blir det en fet jävla smäll när jag ska starta. Jag antar att det beror på att någon av förgasarna inte stänger helt som dom ska. Har ni något bättre förslag innan jag börjar ta isär halva cykeln?
Är den svårstartad? När smäller det, när den gått igång eller medans du försöker starta?
Min snurrar igång efter något varv med startmotorn, och den smäller aldrig.
Ibland när hojen har stått ett tag så blir det en fet jävla smäll när jag ska starta. Jag antar att det beror på att någon av förgasarna inte stänger helt som dom ska. Har ni något bättre förslag innan jag börjar ta isär halva cykeln?
@ Hasse
Om man lägger i kammarna och känner att dom inte snurrar tillräckligt bra (tyskskuren) vad gör man då?? Är det bara att börja vattenslipa eller?
Skall kolla med mina befintliga överfall också då dom funkat bra med Kentas...
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |
|