Är den svårstartad? När smäller det, när den gått igång eller medans du försöker starta?
Min snurrar igång efter något varv med startmotorn, och den smäller aldrig.
Nu efter ventilspelsjusteringen så startar den alltid på första varvet. Själva smällen kommer precis när man tror att den ska starta lugnt o fint, men bara ungefär 1 av 20 starter. De gånger den smäller så har den oftast stått orörd ½-1 vecka.
Och när den smäller....baktänder eller framtänder den?
Den kan smälla framåt både pga fett o tunt, fast fett så brukar det smälla när krökarna är heta.
Ahhh...blabb, blir bara spekulationer...mer info!
Om fram är rätt håll så tror jag att den tänder framåt. Fick en liknande kabooom med tjejens gs500e när jag dödade den på höga varv (drog in massa soppa?) och sedan startade. Därför tror jag att den ligger o läcker liiiite soppa.
Min gamla TRX small i tid och otid.
En gång när jag skulle köpa pengar i minutenmaskinen, så small det rejält, så kärringen som stod i kön blev skiträdd
En annan gång skulle jag parkera i mitt gamla garage, som jag hade gemensamt med en granne, som dessutom låg i en uppförsbacke, så jag tog fart uppför och dödade hojen på knappen (för klockan var sent) väl inne i garaget slog jag på knappen igen och pang sa det, som ett bösseskott och grannarna vaknade
Dagen efter skulle jag starta skiten, men den ville inte
Efter lite felsökning upptäckte jag att bägge förgasarna hade hoppat av Hhrrmm! TRX-power?
Den som jag har nu har aldrig pangat, men den har skrämt både kärringar och hundar ändå
Ok, låter ju lite likt min. Min har dock aldrig pangat när jag har startat den efter att jag nyligen har kört den. Då kanske den baktänder då... Hur åtgärdar man det?
Jag tänkte säga insugsgummin, spruckna el.dyl och effekten blir ju densamma.
Har varit 2-3 st på engelska forumet som haft det.
Men den är ju bara en spekulation...
Kan tjuvluft göra att det smäller bara precis vid start?
En sak jag tänkt på...
Våra framskivor (original) är ju flytande....men mina är HELT stela....går inte att flexa alls. Jämförde med ett par R1 race skivor och dom skramlade fint 5mm fram och tillbaks och var verkligen flytande.
Hur ser era skivor ut, är dom lika stelopererade som mina??
Ungefär lika flytande som sten. Kan rubba dom ungefär ½mm.