TRX-tråden

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
1000cc chokladbit från 2001
Någon som har lyckats med att lägga knäskrap med trixxin? Vill se bild isf...
Knäskrap med TRX:n är inte svårare än nån annan hoj, bara att köra tillräckligt fort. Man behöver inte hänga ut som en apa, bara tuta på i lagom tempo...

Bildbevis?
http://picasaweb.google.com/hagavag...photo?authkey=3frgpsGm3Ng#5099582926403404114
http://picasaweb.google.com/hagavag...photo?authkey=3frgpsGm3Ng#5099582930698371426
Aj fan, på väg upp på den andra bilden :tungan

Nåja det finns fler, som t.ex Ripnilpor (tror jag):
http://picasaweb.google.com/hagavagen12/ThunderDay2006/photo#5099577643593627778
Undertecknad igen:
http://picasaweb.google.com/hagavagen12/ThunderDay2006/photo#5099577819687287282
trx:
http://picasaweb.google.com/hagavagen12/ThunderDay2006/photo#5099577862636960338
Froven (eller är det du Jocke?):
http://picasaweb.google.com/hagavagen12/ThunderDay2006/photo#5099577935651404514
 
Last edited:

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
1000cc chokladbit från 2001
Haha, en 5:a på att du har en TRX i garaget innan 1/4 2009 :hihi

...Runt 100 lär den ha på hjulet i alla fall.
Haha, jo men det är lite dåligt med fram och bakändar att byta till nu verkar det. Å förgasare ska vi inte tala om...

100 på slangen räcker, det är inte så fasligt mycket mindre än jag har nu (bara typ 15 hk) och lika mycket som ligisten Catman har på sin RC30 tror jag :D
 

Pluggen

För mycket är lagom!
Gick med
26 Apr 2004
Ort
Helvetet
Hoj
Yamaha TRX850, Kawasaki GPZ900
Jag tycker nog att det ser ut att klängas ganska friskt på flertalet av bilderna, annars har man en bit kvar innan pucken tar i marken från det att fotpinnen tar i, (om man inte har väääldigt lång ben) Och ja innan någon anmärker på det... Bilden ÄR photoshopad för att visa vinkeln.:fakta :mattias
 
Last edited:

Froven

Fan vad kurvor det är överallt !!
Gick med
3 Sep 2003
Ort
King-älv
Hoj
R6 02
Det går alldeles ypperligt att slita ut knäpuckar i massor med den gamla traktorn. Se min avatar "for fakks sake".

Knäpuckar skall skrapas på bana, inte allmän väg. Och efter de två första paren puckar är utslitna slutar man trycka ner knät och lyfter upp lite när man träffat det svarta onda med det.

@Jåke
Det är jag. Gamla stället. Gamla hojen.

@Pluggen
Om man sitter T.I.B.A och väntar på att knät skall skrapa i får man f*n vänta.
Sitter man så finns det ingen som helst anledning att skrapa,(okej Nyhemskurvan på Falken kan vara ett undantag), vitsen med att skrapa är ju att få ut tyngdpunkten från hojen.
//P

Ja men det var precis anledningen varför jag funderade på en höjsats. Är det sen så att häcken(på hojen asså) kommer kännas styvare så grinar jag inte för det.Jag är...typ ... ingen man misstar för en smurf.

Är det du som köpte min gamla UMN-XXX så är det redan korta på den.

//P
 
Last edited:

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Ort
Sthlm
Hoj
TRX850
Jag tycker nog att det ser ut att klängas ganska friskt på flertalet av bilderna, annars har man en bit kvar innan pucken tar i marken från det att fotpinnen tar i, (om man inte har väääldigt lång ben) Och ja innan någon anmärker på det... Bilden ÄR photoshopad för att visa vinkeln.:fakta :mattias
Jo, men om piloten på bilden klängde lite mer ffa med överkroppen, så skulle ju avståndet mellan fotpinne och backen öka, och det är ju det man vill åt. Att det skrapar i med pucken innan fotpinnen, är ju för att man vill ha lite förvarning. Nuförtiden får jag t.o.m. vika upp benet ibland (hit me, Froven, just hit me :hihi) Men visst, innan fotpinnen tar i behöver man faktiskt inte klänga heller. Kör man däremot med fotpinneskrap så bör man nog tänka på avhänget.
 

cpkossa

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Aug 2007
Ort
Örebro
Hoj
M696, GSXR750, 660smc
Hett ämne detta blev då :). Jag undrade för jag fick hem mitt nya ställ idag och funderade på om det är värt att slänga på ett par puckar eller om det bara ser larvigt ut. Jag har bara skrapat tår och pinnar hittills men kurvtekniken är väll lite sådär ;).
 

Pluggen

För mycket är lagom!
Gick med
26 Apr 2004
Ort
Helvetet
Hoj
Yamaha TRX850, Kawasaki GPZ900
@Pluggen
Om man sitter T.I.B.A och väntar på att knät skall skrapa i får man f*n vänta.
Sitter man så finns det ingen som helst anledning att skrapa,(okej Nyhemskurvan på Falken kan vara ett undantag), vitsen med att skrapa är ju att få ut tyngdpunkten från hojen.
//P
//P

T.I.B.A?:va Vad betyder det?:)

Jo, men om piloten på bilden klängde lite mer ffa med överkroppen, så skulle ju avståndet mellan fotpinne och backen öka, och det är ju det man vill åt. Att det skrapar i med pucken innan fotpinnen, är ju för att man vill ha lite förvarning. Nuförtiden får jag t.o.m. vika upp benet ibland (hit me, Froven, just hit me :hihi) Men visst, innan fotpinnen tar i behöver man faktiskt inte klänga heller. Kör man däremot med fotpinneskrap så bör man nog tänka på avhänget.

Ska försöka komma ihåg det nästa gång.:)
 
Last edited:

Froven

Fan vad kurvor det är överallt !!
Gick med
3 Sep 2003
Ort
King-älv
Hoj
R6 02
@Hasse: Fegt att slå på den som ligger :)

@Pluggen:
Tiba är en rent sporthojsk förkortning för det kanske inte helt kända begreppet Team Ironbar up the Ass, vilket skall påskina att piloten sitter på hojen som om han var utrustad med en rejäl stång upp genom lämplig kroppsöppning.

//P
 

Pluggen

För mycket är lagom!
Gick med
26 Apr 2004
Ort
Helvetet
Hoj
Yamaha TRX850, Kawasaki GPZ900
@Pluggen:
Tiba är en rent sporthojsk förkortning för det kanske inte helt kända begreppet Team Ironbar up the Ass, vilket skall påskina att piloten sitter på hojen som om han var utrustad med en rejäl stång upp genom lämplig kroppsöppning.

//P

Ja men vad enkelt det blev, att jag inte tänkte på det!:D Tack för förklaringen, alltid lär man sig något nytt.:)
 

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Ort
Sthlm
Hoj
TRX850
15-16 Falkenberg, får se om min är hel efteråt. Fast jag har allt till TRX:en i dubbel uppsättning i fall att....:gnissla :tummenupp



Man måste TA sig råd, man kan vara död i morgon så...
Inte hört nåt hur det gick på Falken? Berätta, jag är nyfiken vad du tyckte :hördu
 

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Ort
Sthlm
Hoj
TRX850
Jadu, mina insug var keff (läs kortade för korta och sedan tig:ade men funka inte) och jag hade beställt nya från Allens, fick dom på torsdagen och dom hade gjort 39:eek:r istället för 41. :huvet
Det var inte meningen helt enkelt!

Inte ditt år direkt, eller?

Kortade insug :va Vad är tanken?
 

Killerwhale

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2006
Ort
Göteborg-utsikt över bron
Hoj
2006 Triumph Daytona 955i
Inte ditt år direkt, eller?

Kortade insug :va Vad är tanken?

Allt sånt har jag överlåtit till Mr. Tuner (han tyckte det var alldeles för långa insug helt enkelt)


....och kortare insug är mer pulver på topp...passar med tornadokammarna...

Trist med Falken, men har ju ändå gjort 800 mil i år....och mer skall det bli hoppas jag! :tummenupp

Och hur blir det med *host* bänkningen??
 

spookedbones

Porcus ludens
Gick med
19 Oct 2006
Ort
Hallsberg
Hoj
TRIUMPH SPEED TRIPLE -04 med clip-on så man får ligga
R1-gaffel

Är det någon som har genomfört transplantationen; R1gaffel på en trix? Kronorna blir väll R1 eftersom benen är grövre, men hur blir det med styrlager och styraxel?(hmm den heter styraxel, den som går igenom styrhuvudet, eller?:va )
 

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Ort
Sthlm
Hoj
TRX850
Är det någon som har genomfört transplantationen; R1gaffel på en trix? Kronorna blir väll R1 eftersom benen är grövre, men hur blir det med styrlager och styraxel?(hmm den heter styraxel, den som går igenom styrhuvudet, eller?:va )

eller styrstam ;)

Vad jag fattar så använder man TRX:ens,, och måste därför pressa ur den ur originalkronorna, och sen pressa in den i R1:ans kronor. Men PM:a Froven eller Anehall, de har gjort det själva och vet allt om mått och ev. distanser osv.

Allt sånt har jag överlåtit till Mr. Tuner (han tyckte det var alldeles för långa insug helt enkelt)


....och kortare insug är mer pulver på topp...passar med tornadokammarna...

Trist med Falken, men har ju ändå gjort 800 mil i år....och mer skall det bli hoppas jag! :tummenupp

Och hur blir det med *host* bänkningen??

OK, lite olika vägar vi valt då. Ska labba lite med längd på trattarna (längre), när jag lyckas få till en tid då både jag och bänkägaren har tid...
 
Last edited:

Killerwhale

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2006
Ort
Göteborg-utsikt över bron
Hoj
2006 Triumph Daytona 955i
Är det någon som har genomfört transplantationen; R1gaffel på en trix? Kronorna blir väll R1 eftersom benen är grövre, men hur blir det med styrlager och styraxel?(hmm den heter styraxel, den som går igenom styrhuvudet, eller?:va )

Har precis tryckt dit en 2003:a, precis som sagts pressa ur o i.
Jag passade på att byta lager till koniska och där kör man TRX:ens.
Nu skall man bara ut och prova också.... :rolleyes:
 
Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Top