TRX-tråden

Anehall

www.gasolinemagazine.se
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
TRX850 -95 Speziale och R1 -98/01 banhoj
kul grejjer till trx

Har en R1-03 gaffel till salu. Bolt-on! Inkl. övre/undre gaffelkrona och styrstam. Bara att smäcka dit på en kvart :tummenupp

Har även brembo-ok till salu (passar rätt av på R1 & trx) och ev framfälg med galfer waveskivor.

Dessutom yzf750sp bakfälg med galfer waveskiva. Bakfälgen är ,5" bredare än trx orginal, så 180/190 däck sitter som en smäck! (edit: Oh yepp, den är anpassad till trx-sving)

Finns en orginal bakfälg med skiva till salu åxå.

Har säkert en massa annat junk liggandes åxå.

Kom ihåg att meksässongen snart är här, så köp allt å få ngr mysiga timmar i garaget i vinter...:D
 
Last edited:

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
Landets snabbaste TRX (det finns inte så många kvar)
Har en R1-03 gaffel till salu. Bolt-on! Inkl. övre/undre gaffelkrona och styrstam. Bara att smäcka dit på en kvart :tummenupp

Har även brembo-ok till salu (passar rätt av på R1 & trx) och ev framfälg med galfer waveskivor.

Dessutom yzf750sp bakfälg med galfer waveskiva. Bakfälgen är ,5" bredare än trx orginal, så 180/190 däck sitter som en smäck!

Det kunde du väl kläckt ur dig innan jag beslutade att inte sälja Hondan och började köpa fälgar och grejer till den istf hugga en av TRX:erna på Blocket...:gnissla

:tungan
 

Anehall

www.gasolinemagazine.se
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
TRX850 -95 Speziale och R1 -98/01 banhoj
Det kunde du väl kläckt ur dig innan jag beslutade att inte sälja Hondan och började köpa fälgar och grejer till den istf hugga en av TRX:erna på Blocket...:gnissla

:tungan

Äh, kräng av fälgarna på blocket igen. När du ändå är där köper du en trx å sen är det bara att köpa trxgodis av mig! Enkelt va?? :D

Skaffat 17" framfälg eller? Kanske krashplast åxå?
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
Landets snabbaste TRX (det finns inte så många kvar)
Äh, kräng av fälgarna på blocket igen. När du ändå är där köper du en trx å sen är det bara att köpa trxgodis av mig! Enkelt va?? :D

Skaffat 17" framfälg eller? Kanske krashplast åxå?
Plättlätt :D

17" på ingång från USA som ska fixas, troligen Galfer-skivor på g från Tyskland åxå samt lite annat småplock så jag får lite vettigare fjädring och sittställning. Plast får bli när plånboken tillåter, det sitter ju så förbenat mycket på en sån här "crotch rocket" :rolleyes:

Lyd Anehall! Och sen kan du få köpa min, men bara om du är snäll:tummenupp
Jag nämnde nåt sånt hemma och fick ganska klara indikationer på att det inte var ett alternativ... :D
 
Last edited:

Anehall

www.gasolinemagazine.se
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
TRX850 -95 Speziale och R1 -98/01 banhoj
Plättlätt :D

17" på ingång från USA som ska fixas, troligen EBC-skivor på g från Tyskland åxå samt lite annat småplock så jag får lite vettigare fjädring och sittställning. Plast får bli när plånboken tillåter, det sitter ju så förbenat mycket på en sån här "crotch rocket" :rolleyes:

Hur blir uppförandet med 17"? Eller det kanske är ngn monsterprofil på 16" så det jämnar ut sig? Gammla rad4'or har klart sin charm :) Är som att sitta på en flodhäst å försöka bråtta ner dem med öronen...hehe. R1'an upplevs så iaf :D
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
Landets snabbaste TRX (det finns inte så många kvar)
Hur blir uppförandet med 17"? Eller det kanske är ngn monsterprofil på 16" så det jämnar ut sig? Gammla rad4'or har klart sin charm :) Är som att sitta på en flodhäst å försöka bråtta ner dem med öronen...hehe. R1'an upplevs så iaf :D
Blir ungefär samma omkrets, tror tillåmed det blir mindre. 16-tummaren har ju en ganska häftig 130/70-profil så det går på ett ut. Blir en höjning bak för säkerhets skull. Jo, nog är det lite flodhäst. TRX:n är ju bra mycket smidigare, denna går gärna rakt fram tills man stannat och vridit runt örat hårt nog. Lite obestämbar sittställning också med sportigt styre men fotpinnarna ganska långt fram :gnissla
 

Killerwhale

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2006
Ort
Göteborg-utsikt över bron
Hoj
2006 Triumph Daytona 955i
Har en R1-03 gaffel till salu. Bolt-on! Inkl. övre/undre gaffelkrona och styrstam. Bara att smäcka dit på en kvart :tummenupp

Har även brembo-ok till salu (passar rätt av på R1 & trx) och ev framfälg med galfer waveskivor.

Dessutom yzf750sp bakfälg med galfer waveskiva. Bakfälgen är ,5" bredare än trx orginal, så 180/190 däck sitter som en smäck!

Finns en orginal bakfälg med skiva till salu åxå.

Har säkert en massa annat junk liggandes åxå.

Kom ihåg att meksässongen snart är här, så köp allt å få ngr mysiga timmar i garaget i vinter...:D

Turbokit till salu också snart eller?? :D
...dom främre waveskivorna hade varit trevligt...:gnissla
 

Anehall

www.gasolinemagazine.se
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
TRX850 -95 Speziale och R1 -98/01 banhoj
Turbokit till salu också snart eller?? :D
...dom främre waveskivorna hade varit trevligt...:gnissla

Måste ju få igång skiten först jue :D

Skivorna är nog till salu. Ska kolla om de passar de nya fälgarna först. Med största sannolikhet passar dem inte :gnissla
 

Pluggen

För mycket är lagom!
Gick med
26 Apr 2004
Ort
Helvetet
Hoj
Yamaha TRX850, Kawasaki GPZ900
Har en R1-03 gaffel till salu. Bolt-on! Inkl. övre/undre gaffelkrona och styrstam. Bara att smäcka dit på en kvart :tummenupp

Har även brembo-ok till salu (passar rätt av på R1 & trx) och ev framfälg med galfer waveskivor.

Dessutom yzf750sp bakfälg med galfer waveskiva. Bakfälgen är ,5" bredare än trx orginal, så 180/190 däck sitter som en smäck!

Finns en orginal bakfälg med skiva till salu åxå.

Har säkert en massa annat junk liggandes åxå.

Kom ihåg att meksässongen snart är här, så köp allt å få ngr mysiga timmar i garaget i vinter...:D

VIK HÄDAN DU SYNDIGA FRESTARE...:tungan :)
 

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Ort
Sthlm
Hoj
TRX850
Bromsskivorna, både fram o bak är tagna, om inte KW snor framskivorna först. Bakskivan är min i alla fall!

(Om du säljer den separat...)

Gaffeln, är den fixad internt, eller helt original? Lite sugen kanske, även om jag försöker köra så original exteriör som möjligt...

Vad är senaste inköpet då? Inköp ger inte ångest, det hjälper mot ångest. Vad skönt det är att gåt ill posten och lösa ut en massa nya grejor :)

Jåke:
Vet Laila om att du har den där signaturen?
"Kärringen blir kvar"
Lite tufft att hänga ut henne sådär på offentligt forum ;) Och lite hårt om det är hon eller hojen det gäller...
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
Landets snabbaste TRX (det finns inte så många kvar)
Jåke:
Vet Laila om att du har den där signaturen?
"Kärringen blir kvar"
Lite tufft att hänga ut henne sådär på offentligt forum ;) Och lite hårt om det är hon eller hojen det gäller...
Inte helt säker på det faktiskt.... men det är iaf hojen det handlar om denna gång :rolleyes:

Finns en långsökt historia bakom det åxå :D

I övrigt tycker jag du gör rätt som behåller så mycket av originalutseende som möjligt. Sleeper är alltid skojigare än show, problemet blir väl att du har begränsade möjligheter att uppdatera insidan på den där gaffeln...
 
Last edited:

cpkossa

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Aug 2007
Ort
Örebro
Hoj
M696, GSXR750, 660smc
Dessutom yzf750sp bakfälg med galfer waveskiva. Bakfälgen är ,5" bredare än trx orginal, så 180/190 däck sitter som en smäck! (edit: Oh yepp, den är anpassad till trx-sving)

Vad ska du ha för fälgen? Passar 525kedjan? Passar originalskivan? isf klarar jag mig utan wave (vem fan använder bakbromsen ändå?).

Har du lagt ner TRX-turbo projektet? :(
 
Last edited:

Anehall

www.gasolinemagazine.se
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
TRX850 -95 Speziale och R1 -98/01 banhoj
KW får väl grubbla lite på skivorna först :). Annars är skivorna dina.

Gaffeln är orörd innuti. Tyckte den funkade såpass bra som den var. Men det ligger Wilbers progressiva fjädrar i kartong till den i garaget. Aldrig monterade.

Senaste inköpet innehöll en öhlinsgaffel med radialmonterade brembo-ok, en uppsättning ozfälgar, brembo bak-ok samt brembo radial bromspump (som ska säljas åxå föresten...). Hade helst velat ha pvmfälgar, men då hade det blivit sinnessjukt dyrt...

Bromsskivorna, både fram o bak är tagna, om inte KW snor framskivorna först. Bakskivan är min i alla fall!

(Om du säljer den separat...)

Gaffeln, är den fixad internt, eller helt original? Lite sugen kanske, även om jag försöker köra så original exteriör som möjligt...

Vad är senaste inköpet då? Inköp ger inte ångest, det hjälper mot ångest. Vad skönt det är att gåt ill posten och lösa ut en massa nya grejor :)

Jåke:
Vet Laila om att du har den där signaturen?
"Kärringen blir kvar"
Lite tufft att hänga ut henne sådär på offentligt forum ;) Och lite hårt om det är hon eller hojen det gäller...


Vad ska du ha för fälgen? Passar 525kedjan? Passar originalskivan? isf klarar jag mig utan wave (vem fan använder bakbromsen ändå?).

Har du lagt ner TRX-turbo projektet? :(

Du har pm.

Oh no, turbobygget tuffar på lika långsamt å vemodigt som tidigare.
 
Last edited:

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Ort
Sthlm
Hoj
TRX850
@ Hasse

Öhlins bakdämp up for grabs på engelska om du inte sett det....

sitter redan nyrenoverad Öhlinare på, men tack ändå. Har beställt hårdare fjäder idag faktiskt, fick ingen ordning på hänget.

KW får väl grubbla lite på skivorna först :). Annars är skivorna dina.

Gaffeln är orörd innuti. Tyckte den funkade såpass bra som den var. Men det ligger Wilbers progressiva fjädrar i kartong till den i garaget. Aldrig monterade.

Senaste inköpet innehöll en öhlinsgaffel med radialmonterade brembo-ok, en uppsättning ozfälgar, brembo bak-ok samt brembo radial bromspump (som ska säljas åxå föresten...). Hade helst velat ha pvmfälgar, men då hade det blivit sinnessjukt dyrt...

...

Grubbla på bakskivan oxå, den som följde med mina fälgar är lite skev. Och mina framskivor börjar vara lite slitna, så om KW inte hugger dem så är jag intresserad.

Tycker faktiskt min gaffel funkar bra oxå, men jag har rätt snäva referenser. Skulle kanske passat på att testat din banhoj på Knutan ändå...

Wow, det låter sinnesjukt dyrt :hihi Allvarligt, det låter som ett moget och riktigt inköp! (Måste ju bara supporta sånt...)

Har du tid, så väg och se vad du sparar, jag blev överraskad vad mycket original YZF-fälg, med däck, skivor osv väger. Jag sparade 1,5 fram och 2,5 bak, och det är med Marvic fälgar från Hedenhös tid.
 
Last edited:
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top