jpe70
Twinverkstan
Helt rätt, tänker hela tiden på den Yamaha:n som blå...Med tanke på texten så förutsätter jag aprilian även om yamahan också var vit
Helt rätt, tänker hela tiden på den Yamaha:n som blå...Med tanke på texten så förutsätter jag aprilian även om yamahan också var vit
Jag har den och den fungerar bra, kan dock inte packa den så full eftersom hojen har en sån hög tank i sig.Någon som har testat Biltemas tankväska på en TRX?
Hur många liter ska man ha i en TRX 850?
jag har haft i 4 liter men fortfarande så syns det inte i olje fönstret?
Jag har fått i 4,2L men det är med oljefilterbyte och öppna oljeskruvar över natten. Du skall kolla oljan med varmkörd motor, efter 4L dra en sväng på en kvart...låt den stå en liten stund och kolla sedan.
Den polarn köpte var fylld över fönstret kall och vi fick hälla ut en halvliter!!
Ädit: Du skall även tappa oljan med varm motor....
Tidigare ägare har alltså inte förstått att det är en torrsump utan fyllt både motor och tank med olja tills det synts i nivåfönstret. Hoppas ingenting är trasigt invärtes efter det...När jag köpte min så var den överfull... men jag när jag tömde den på olja så fick jag ut 7liter......
När jag köpte min så var den överfull... men jag när jag tömde den på olja så fick jag ut 7liter......
7!!!! Liter, han måste ju fyllt upp till kanten på påfyllningen kall. KAN ju inte kört så. Glömde locket en gång efter bytt olja och bara en rotation gav en stråle på över en meter mot en vägg...hade säkert fortsatt en bit till annars. Bra tryck alltså!
Du är inte den förste som råkat ut för det.Jag körde så ett bra tag för att han sa att hojen va helt ny servard....
Ojojoj, nu är det lite jobbigt. Riktigt I-landsproblem. Frågan är om man skall uppgradera mera eller köpa en annan/en hoj till. Eller banta. Ligger väll 20-30 pannor + , gämfört med de flesta.
176cm/70Kg verkar vara normen för icke sydda ställ...knäckebröd+vatten??
Ja efter att ha skummat tråden lite så tänkte jag öppna runt luftburken och ta bort snorkeln för att förhoppningsvis få lite mer power
har sett att vissa rekomenderar att gå upp en storlek eller 2 i huvudmunstycke så jag köpte 2st 145or
Nu är saken den att jag får inte ihop det med haynes manualen , det är för det dom menar är huvudmunstycke är inte samma som jag fick av handlarn?
Det är dom som är på bilden ,är det dom jag skall byta eller fick jag fel ?
Vore bussig om nån kan hjälpa mig med detta
Lite suddig bild, men det ser bestämt ut som huvudmunstycken. Det bör inte finnas ngt annat som det kan stå 145 på heller, det är helt andra siffror på övriga munstycken.
Vänta dig inga underverk av modifikationen, lite ger det nog, men framförallt mer insugsljud, vilket i och för sig inte är så tråkigt!
Häh?
Jag har bara haft 2 veckors semester, men jag fattar ändå inte riktigt...
...
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |