jpe70
Twinverkstan
Helt rätt, tänker hela tiden på den Yamaha:n som blå...Med tanke på texten så förutsätter jag aprilian även om yamahan också var vit
Helt rätt, tänker hela tiden på den Yamaha:n som blå...Med tanke på texten så förutsätter jag aprilian även om yamahan också var vit
Jag har den och den fungerar bra, kan dock inte packa den så full eftersom hojen har en sån hög tank i sig.Någon som har testat Biltemas tankväska på en TRX?
Hur många liter ska man ha i en TRX 850?
jag har haft i 4 liter men fortfarande så syns det inte i olje fönstret?
Jag har fått i 4,2L men det är med oljefilterbyte och öppna oljeskruvar över natten. Du skall kolla oljan med varmkörd motor, efter 4L dra en sväng på en kvart...låt den stå en liten stund och kolla sedan.
Den polarn köpte var fylld över fönstret kall och vi fick hälla ut en halvliter!!
Ädit: Du skall även tappa oljan med varm motor....
Tidigare ägare har alltså inte förstått att det är en torrsump utan fyllt både motor och tank med olja tills det synts i nivåfönstret. Hoppas ingenting är trasigt invärtes efter det...När jag köpte min så var den överfull... men jag när jag tömde den på olja så fick jag ut 7liter......
När jag köpte min så var den överfull... men jag när jag tömde den på olja så fick jag ut 7liter......
7!!!! Liter, han måste ju fyllt upp till kanten på påfyllningen kall. KAN ju inte kört så. Glömde locket en gång efter bytt olja och bara en rotation gav en stråle på över en meter mot en vägg...hade säkert fortsatt en bit till annars. Bra tryck alltså!
Du är inte den förste som råkat ut för det.Jag körde så ett bra tag för att han sa att hojen va helt ny servard....
Ojojoj, nu är det lite jobbigt. Riktigt I-landsproblem. Frågan är om man skall uppgradera mera eller köpa en annan/en hoj till. Eller banta. Ligger väll 20-30 pannor + , gämfört med de flesta.
176cm/70Kg verkar vara normen för icke sydda ställ...knäckebröd+vatten??
Ja efter att ha skummat tråden lite så tänkte jag öppna runt luftburken och ta bort snorkeln för att förhoppningsvis få lite mer power
har sett att vissa rekomenderar att gå upp en storlek eller 2 i huvudmunstycke så jag köpte 2st 145or
Nu är saken den att jag får inte ihop det med haynes manualen , det är för det dom menar är huvudmunstycke är inte samma som jag fick av handlarn?
Det är dom som är på bilden ,är det dom jag skall byta eller fick jag fel ?
Vore bussig om nån kan hjälpa mig med detta
Lite suddig bild, men det ser bestämt ut som huvudmunstycken. Det bör inte finnas ngt annat som det kan stå 145 på heller, det är helt andra siffror på övriga munstycken.
Vänta dig inga underverk av modifikationen, lite ger det nog, men framförallt mer insugsljud, vilket i och för sig inte är så tråkigt!
Häh?
Jag har bara haft 2 veckors semester, men jag fattar ändå inte riktigt...
...
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!
I veckan blev det klart att... |
|
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter
Transportstyrelsen har medd... |
|
Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana
Efter nedläggningen av Järv... |
|
Ny R1 Race och R1 GYTR
Pressrelease från Yamaha ... |
|
Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team
Motorsportlegenden och fler... |
|
Miguel Oliveira klar för Yamaha
Miguel Oliveira och Lin Jar... |
|
Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem
En ny patentansökan har avs... |
|
BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?
Sedan en tid har olika rykt... |
|
HRC och Repsol avslutar samarbete
Efter 30 års samarbete på d... |
|
MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor
MV Agusta har officiellt be... |